وبلاگ - آخرین اخبار

نکاتی برای انتخاب بهترین چراغ صنعتی LED

نقش چراغ صنعتی LED در نورپردازی مکان صنعتی

امروزه در کارخانه های تولیدی، سالن ها، انبارها و مکان های صنعتی برای روشنایی و نور پردازی از چراغ های صنعتی LED به تعداد زیادی استفاده می کنند. زیرا هم  طول عمر آن ها بالا است و هم این که لامپ های ال ای دی صنعتی مصرف انرژی کمتری دارند.

در سال 1970 نیک هولونیاک اولین نور قابل رویت به وسیله چراغ LED را ایجاد کرد. تقریبا چهار دهه طول کشید تا چراغ صنعتی led جایگزین مناسبی برای منابع نور سنتی، مثل، لامپ های رشته ای، متال، هالید و غیره شود. نورپردازهای صنعتی ال ای دی موجود در بازار از تنوع  بسیار بالایی برخوردار هستند(چراغ صنعتی کارگاهی، چراغ صنعتی سوله ای، چراغ صنعتی آویز و …) و به دلیل همین تنوع قیمت چراغ های صنعتی بسیار متفاوت است. ما تصمیم داریم در این جا چند شاخص مهم جهت انتخاب مناسب چراغ های صنعتی LED را برای نورپردازی مکان های صنعتی، برای شما شرح دهیم.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

کیفیت رنگ نور در چراغ صنعتی led

شاخص نمود رنگ یا CRI بین 1 تا 100 می باشد. در چراغ های led صنعتی با کیفیت بالا این شاخص بالاتر است اما شاخص نمود رنگ چراغ صنعتی ال ای دی بی کیفیت پایین می باشد و رنگ ها در زیر نور این لامپ ها تحریف می شوند. در مکان های صنعتی با کار مداوم بهتر است از لامپ های صنعتی ال ای دی با شاخص 80 به بالا استفاده شود.

مخصوصا در چراغ صنعتی انبار که برای خواندن برچسب اقلام استفاده می شود کیفیت بسیار مهم می باشد و باید از چراغ LED با کیفیت بالا استفاده شود. هرچه کیفیت چراغ صنعتی led بالاتر باشد تشعشعات ناسازگار نوری کمتر و فرکانس نوری طبیعی تری به محیط کار، می دهد.

درخشش چراغ صنعتی LED

چراغ صنعتی LED  نور خود را در سطح بسیار کوچکی تولید می کند. در واقع نور این نوع چراغ متمرکز و نقطه ای است که سبب درخشندگی بسیار بالایی می شود وبه دنبال آن درخشش ویژه ای به مکان های صنعتی می دهد. در چراغ هایی که در گذشته تولید می شدند به درخشش و متمرکز بودن نور دقت زیادی نمی شد از این روی استفاده از چراغ های صنعتی LED قدیمی سبب خیرگی و خستگی زود هنگام چشم ها می شد.

ولی امروزه  در تولید  لامپ های صنعتی led به این نکته توجه زیادی می شود که درخشش لامپ مسئله مهمی است خصوصا این که در مکان های صنعتی کارگران و کارکنان ساعت های کاری مداوم و طولانی دارند. لازم به ذکر است در هنگام خرید چراغ های صنعتی باید به شار یا لومن خروجی لامپ هم توجه نمایید: آیا نور خروجی لامپ از نور چیپ LED است یا نه؟ زیرا در بعضی بسته بندی ها بر روی بسته، شار نور LED  را ذکر می کنند این در حالی است که بخشی از نور LED  به وسیله شیشه، لنز و رفلکتور چراغ جذب می شود.

شاخص های غیرنوری چراغ صنعتی LED

بسیاری از خریداران و مصرف کنندگان چراغ صنعتی LED  تصور می کنند اگر این نوع چراغ ها از نور و درخشندگی بالایی برخوردار باشند کار تمام است و بهترین محصول را خریداری نموده اند ولی نکته مهم دیگر در انتخاب چراغ LED مقاومت این محصول می باشد که باید در مقابل ضربه و صدمات احتمالی استحکام بالایی داشته باشد. زیرا خرید چراغ صنعتی led هزینه فراوانی را در برمی گیرد و همچنین قرار است سال های متمادی برای شما کار کند.

همچنین  این لامپ صنعتی ال ای دی باید در مقابل فشار آب قوی از خود مقاومت نشان دهد زیرا چراغ های صنعتی کارگاهی و چراغ های صنعتی سوله ای گاهی نیاز است در  برخی از مکان های صنعتی، در معرض شست و شو قرار گیرند و نباید مشکلات لامپ های رشته ای و سنتی را داشته باشیم.

نکات خرید چراغ صنعتی led

یکی از نکات مهم انتخاب چراغ  led مناسب برای استفاده در  مکان های صنعتی، تحقیق، راجع به تولید کننده و توزیع کننده این لامپ ها می باشد. امروزه به علت تازگی محصولات led برخی افراد با دانش فنی بسیار کمی که دارند اقدام به تولید این چراغ ها نموده اند ولی از نظر ظاهری آن را مانند لامپ های با کیفیت بسته بندی می کنند. در واقع این محصولات هیچ گونه پشتیبانی فنی و تکنیکی ندارند و خدمات قابل انتظار را ارائه نمی دهند.

از آن جا که هنگام خرید چراغ صنعتی LED هزینه بسیار بالایی پرداخت می کنید (به خصوص اگر قرار باشد یک چراغ سقفی صنعتی led یا چراغ صنعتی سوله ای خریداری کنید). البته قرار بر این است که سالیان سال از لامپ ها استفاده بهینه شود پس نیاز مبرم و ضروری این است که از پشتیبانی کارخانه تولیدی و شرکت پشتیبانی این محصول مطمئن شوید.

صرفه جویی در انرژی با استفاده از چراغ صنعتی led

برخی افراد تصور می کنند با به کارگیری چراغ های صنعتی LED مانع مصرف بالای انرژی می شوند. لازم است بگوییم استفاده از این چراغ ها، خصوصا برای استفاده در مکان های صنعتی به تنهایی نمی تواند سبب کاهش مصرف انرژی شود. بلکه باید از کنترلر ها و سنسورهای مخصوصی جهت کنترل روشنایی این چراغ ها استفاده شود. (برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چراغ ال ای دی و ویژگی های آن کلیک کنید)

منظور این است چراغ صنعتی ال ای دی لازم نیست همیشه پرنور باشد بلکه در زمان های تابش خورشید به درون ساختمان و پر نور شدن آن مکان باید سیستم پیشرفته ای به کار برده شود که بتواند میزان نور خروجی چراغ های LED  را کاهش دهد.بعضی سنسورهای پیشرفته وجود دارند که در هنگام عدم استفاده از مکان مورد نظر خاموش می شوند مثل راه پله ها، راهروها و سرویس های بهداشتی.

چراغ صنعتی LED و حفظ محیط زیست

پر واضح است وقتی چراغ های صنعتی LED از عمر بسیار بالایی برخوردار می باشند به علت دیر فرسوده شدن دور ریز کمتری دارند. همچنین نکته قابل توجه دیگر این است که بر خلاف لامپ های معمولی و سنتی از مواد شیمیایی زیان آور مثل جیوه و سرب عاری می باشند و این نکته بسیار مهمی در حفظ محیط زیست است. اگر در لامپ صنعتی led از محصولات با کیفیت و ولتاژ بالا استفاده شود به علت عدم جذب گرد و غبار به نظافت کمک شایانی شده است.

برعکس، در لامپ های سنتی و رشته ای به علت پایین بودن ولتاژ، جذب گرد و غبار بالا می باشد که سبب کدر شدن لامپ و کاهش قدرت نور خروجی و درخشندگی لامپ می شود از این رو اجبارا  این چراغ ها باید دور ریخته شده و چراغ های صنعتی LED جایگزین آنها شوند که این موضوع دو مسئله را در بر دارد،  اول اینکه محیط زیست را آلوده می کنند و دوم این که هزینه خرید بالایی را برای مصرف کننده متحمل می شود.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
10 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *