وبلاگ - آخرین اخبار

مهمترین نکات نورپردازی آشپزخانه که هیچ طراحی فاش نمی کند!

نورپردازی آشپزخانه از مراحل مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. نوع منابع نور و محل قرار گیری آن ها می تواند به آشپزخانه شما جلوه ای باشکوه ببخشد. برای نورپردازی آشپزخانه به صورت نورپردازی اصولی و صحیح، نکاتی وجود دارد که با رعایت آن ها خواهید توانست ضمن فراهم کردن نور کافی و مناسب، محیط آشپزخانه را زیباتر جلوه دهید. در نورپردازی محیط آشپزخانه باید به فضا، رنگ دکوراسیون، ارتفاع سقف و تناسب نور با دکوراسیون آشپزخانه توجه داشته باشید. برای مثال در نورپردازی آشپزخانه مدرن بیشتر از نورهای ال ای دی و کم مصرف استفاده می شود.

با ما همراه باشید تا در ادامه ی این مقاله به مرور مهمترین نکات نورپردازی آشپزخانه بپردازیم که هیچ طراحی پیش شما فاش نمی کند!

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

 

نورپردازی آشپزخانه

آشپزخانه قلب هر خانه ای محسوب می شود و نورپردازی در آشپزخانه جایگاه مهمی در طراحی دکوراسیون دارد. ما همواره باید به شیوه ای زیبا و اصولی نورپردازی کنیم تا بتوانیم به راحتی در آن آشپزی کرده و فعالیت های مربوط به آشپزخانه را انجام دهیم. در حقیقت آشپزخانه مانند محیط های کاری می باشد که باید نور مناسب داشته باشند. نورپردازی آشپزخانه باید علاوه بر روشنایی نور، جلوه زیبایی نیز به آن ببخشد. اگر کابینت ها و کفپوش زیبایی داشته باشید و چیدمان آشپزخانه شما بی نظیر باشد ولی تکنیک های حرفه ای نورپردازی آشپزخانه را رعایت نکنید یا به تناسب نورپردازی با کابینت ها اهمیت ندهید، آشپزخانه شما زیبایی واقعی خود را نشان نمی دهد.

در صورتی که نکات نورپردازی آشپزخانه را رعایت نمایید، زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما دو چندان خواهد شد. در طول روز می توان از نور عمومی و موردی استفاده کرد، ولی چیزی که اهمیت دارد نورپردازی آشپزخانه در شب است. برای نورپردازی ایده آل آشپزخانه از نورهای مختلف در موقعیت های درست استفاده نمایید تا جلوه زیبایی به آشپزخانه خود ببخشید.

نورپردازی جزیره ای آشپزخانه

نورپردازی جزیره ای مستقل از نورپردازی عمومی آشپزخانه می باشد. جزیره از بخش های اصلی آشپزخانه بوده که اعضای خانواده برای صرف غذا و یا سرگرمی دور آن جمع می شوند. پس نیاز به استفاده از نور کافی و نورپردازی اصولی دارد. نورپردازی جزیره ای به معنی به کار بردن لوسترهای گران قیمت نیست، بلکه کافیست از نورپردازی درست و مناسب که با دکوراسیون آشپزخانه همخوانی داشته باشد، استفاده نمایید. با اینکار باعث زیبایی و جذابیت آشپزخانه خود می شوید و نورپردازی آشپزخانه ی شما بیش از پیش جلوه گری می کند.

در جزیره آشپزخانه، کانتر اهمیت بسیار زیادی داشته و کاربردهای مختلفی دارد. ممکن است سینک و گاز بر روی کانتر قرار گیرد و یا برای کارهای مربوط به آشپزی از آن استفاده شود. همچنین می توان از کانتر به عنوان میز نهارخوری نیز استفاده نمود. استفاده از نورپردازی موردی به وسیله نورهای پایین تاب، برای نورپردازی جزیره بسیار مناسب است. هم چنین می توانید از چراغ های آویز و لوسترها برای این بخش از نورپردازی در آشپزخانه استفاده نمایید. نورپردازی بالای جزیره جلوه و جذابیت خاصی به آشپزخانه می بخشد. اگر نور آشپزخانه شما مناسب و کافی نیز باشد، توصیه می کنیم حتما از یک آویز زیبا در بالای جزیره استفاده نمایید. برای اجرای بهترین نورپردازی آشپزخانه باید نکات مهم و اصولی نورپردازی را رعایت نمایید و از منابع مناسب و هماهنگ با فضا استفاده نمایید.

ایجاد یک طرح کلی برای نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه امری مهم در طراحی نورپردازی دکوراسیون داخلی می باشد. زیرا کلیه کارهای آشپزی و نیز صرف غذا در آشپزخانه انجام می شود. با رعایت قواعد اصولی در نورپردازی آشپزخانه، می توانید نورپردازی را به شکلی زیبا و ایده آل انجام دهید. طراحان داخلی در اجرای نورپردازی اصولی آشپزخانه، توجه خاصی به نور طبیعی دارند و در درجه اول از نور طبیعی استفاده می نمایند. در درجه دوم از نورهای ال ای دی به شکلی اصولی و متناسب با فضای آشپزخانه استفاده می کنند.

داشتن یک طرح کلی از نورپردازی آشپزخانه به شما کمک می کند فضای آشپزخانه را به وسیله نورهای طبیعی و مصنوعی به بهترین و مناسب ترین شکل نورپردازی نهم مایید. می توان در نورپردازی داخلی آشپزخانه از منابع نوری ال ای دی مخصوصا در روشنایی سقف آشپزخاته استفاده کرد. درواقع یکی دیگر از نکات نورپردازی آشپزخانه که نقشی کلیدی هم دارد، توجه کردن به مصرف انرژی منابع نور است. ال ای دی ها مصرف انرژی پایینی دارند و دارای انعطاف پذیری و ماندگاری بالایی در روشنایی سقفی یا مکانهای دیگر هستند. می توان با استفاده از لامپ های ال ای دی در سقف و آویزهای زیبا در بالای کانتر استفاده کرده و زیبایی بی نظیری با نورپردازی سقف به آشپزخانه خود ببخشید.

 

انواع نورپردازی آشپزخانه

در نورپردازی آشپزخانه میتوان از روشهای زیر استفاده کرد:

  • نورپردازی عمومی
  • نورپردازی تاکیدی
  • نورپردازی مونوریل (که از شیوه های نورپردازی آشپزخانه مدرن است)
  • نورپردازی جزیره ای آشپزخانه

کرد.

نورپردازی عمومی و تاکیدی

در نورپردازی آشپزخانه از دو نوع نورپردازی عمومی و تاکیدی استفاده می شود. استفاده از این نورپردازی در کنار هم لازم بوده و نباید تنها به یک نوع نورپردازی بسنده نمایید. منظور از نورپردازی عمومی آشپزخانه استفاده از روش های معمول مانند نصب  لوستر یا چراغ آویز در بخش مرکزی آشپزخانه می باشد. منابع نور مختلف کاربردهای مخصوص خود را دارند. نورهای مخفی ال ای دی برای جاهایی که می خواهید آن را نسبت به سایر نقاط برجسته تر نشان دهید استفاده شده و به آن نورپردازی تاکیدی می گویند. این نوع نورپردازی، معمولا از ایده های مدرن نورپردازی آشپزخانه بهره می گیرد.

نورپردازی تاکیدی که معمولا در شب از آن استفاده می شود در قسمت هایی مانند زیر کابینت ها، روی اجاق گاز، سینک و … اجرا می شود. از این نوع نورپردازی در آشپزخانه برای نمایش وسایل در کابینت های شیشه ای نیز استفاده می شود. نورپردازی تاکیدی نظر مخاطب را به خود جلب می نماید. اگر فضای داخلی آشپزخانه ی شما کوچک است،با نورپردازی تاکیدی می توانید این مسئله را از چشم بیننده پنهان کرده و او را به سمت زیبایی آن هدایت کنید. درواقع نورپردازی تاکیدی یکی از بهترین شیوه های نورپردازی آشپزخانه کوچک است.

نورپردازی اصولی آشپزخانه

نورپردازی مونوریل

آشپزخانه از مکان هایی است که می توان در آن از چند سیستم نورپردازی استفاده کرد. نورپردازی مونوریل از شیوه های جدید نورپردازی آشپزخانه مدرن می باشد که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از مهم ترین نکات نورپردازی آشپزخانه توجه به فضای آشپزخانه است. در نورپردازی فضای آشپزخانه به روش مونوریل از چند سیستم روشنایی نور و روشنایی استفاده می شود که باعث می شود محیطی متناسب با نور کافی ایجاد نمایید. می توانید ضمن اجرای سیستم مونوریل، از نورهای مخفی نیز در زیر کابینت ها استفاده نمایید. با استفاده از هر کدام از این نورپردازی ها می توانید فضایی متفاوت و جذاب ایجاد نمایید.

نورپردازی مونوریل آشپزخانه

تاثیر رنگ بر نورپردازی آشپزخانه

یکی از مهمترین نکات نورپردازی آشپزخانه، توجه به تاثیر رنگ بر نورپردازی ست. یکی از رنگ های پر استفاده در دکوراسیون آشپزخانه، رنگ سفید می باشد. نورپردازی داخلی آشپزخانه به فضای آشپزخانه و سبک و رنگ دکوراسیون بستگی دارد. دکوراسیون سیاه و سفید نیز این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. نورپردازی حرفه ای رنگ باعث می شود دکوراسیون آشپزخانه جذاب و بی نظیر به نظر برسد. رنگ سفید دکوراسیون آشپزخانه را مدرن و فضا را بزرگ تر نشان می دهد. با ترکیب رنگ و نور میتوانیم جلوه های بی نظیری ایجاد کنیم.

آشپزخانه هایی که از دکوراسیون تیره استفاده می کنند و یا سقف بلندتری دارند، نیاز به نور بیشتری دارند. با توجه به نکته ها و اصول نورپردازی عمومی و تاکیدی می توان نورپردازی بی نظیری در آشپزخانه اجرا کرده و فضایی زیبا و پر از آرامش ایجاد نمود. مانی نور ارائه دهنده انواع محصولات led روشنایی در زمینه نورپردازی آشپزخانه و استفاده از نورهای مصنوعی با شما همراه می باشد. جهت مشاهده ی محصولات روشنایی شما عزیزان می توانید به فروشگاه اینترنتی نور و روشنایی سایت ما مراجعه کنید. همچنین برای انتخاب چراغ led مناسب آشپزخانه خود، با مشاوران مانی نور تماس بگیرید. (09121004267)

 

در این مقاله سعی شد تا به اهمیت نورپردازی در آشپزخانه و نیز انواع نورپردازی آشپزخانه به صورت اجمالی پرداخته شود. همچنین نکات و اصول نورپردازی داخلی آشپزخانه ذکر شد تا شما عزیزان با اطمینان خاطر بیشتری در جهت هر چه زیباترکردن فضای دکوراتیو آشپزخانه تان اقدام کنید. امیدوارم که لذت برده باشید.
از این که تا پایان با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *