وبلاگ - آخرین اخبار

نورپردازی دکوراسیون داخلی و باید و نبایدهای آن

نورپردازی از موارد مهم در دکوراسیون داخلی است. نورپردازی مناسب باعث می شود دکوراسیون و اقلام دکوری بهتر و زیباتر دیده شوند و به آنها جلوه خاصی می دهد. نورپردازی با ال ای دی دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی داشته و اشتباه در نورپردازی باعث تاثیر منفی بر روی دکوراسیون خواهد شد و ظاهر ناخوشایندی به آن می دهد. با رعایت اصول و آگاهی از باید و نبایدهای نورپردازی داخلی، ضمن روشن کردن فضا می توانید دکوراسیون داخلی را زیباتر و جذاب تر نمایید. در این مقاله اشتباهات احتمالی در نورپردازی دکوراسیون داخلی و شیوه درست آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

نورپردازی دکوراسیون داخلی با نوری واحد و متمرکز

به کار بردن یک منبع نور سقفی و بسنده کردن به آن، یکی از اشتباهات معمول در نورپردازی داخلی و روشنایی دکوراتیو می باشد. ممکن است منبع نور شما روشنایی زیادی داشته باشد، اما بسنده کردن به یک منبع نور باعث می شود نتوانید میزان نور مورد نیاز خود را تنظیم نمایید. همچنین تمرکز نور بر روی اشیا و دیگر فضاها ضروری بوده که قطعا با اکتفا به یک منبع نور این هدف امکان پذیر نیست. بهتر است به جای استفاده از یک منبع نور پر قدرت از دو یا چند منبع نور با شدت نور کمتر استفاده کرد تا بتوانید مقدار نور را تنظیم نمایید و در مواقع مورد نیاز تمامی نورها را روشن نمایید.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

این کار باعث کم شدن مصرف انرژی و هزینه های آن نیز می شود. استفاده از چند منبع نور در نورپردازی دکوراسیون داخلی، دست شما را در تمرکز نور روی اشیا و فضاهای خاص باز می گذارد. همچنین می توانید با به کار بردن اکسسوری های نورپردازی در سیستم روشنایی ساختمان، روشنایی زیباتر و جذاب تری داشته باشید. استفاده از انواع آباژورها، لامپ های توکار سقف و حاشیه در نورپردازی دکوراسیون داخلی، باعث زیبایی و جذابیت دکوراسیون می شود.

استفاده از نور کم و یا نور بسیار زیاد در تأمین روشنایی ساختمان

استفاده از نور کم در نورپردازی دکوراسیون داخلی باعث ایجاد محیطی کسل کننده می شود و بر زیبایی دکوراسیون نیز تاثیر منفی می گذارد. این یکی از نبایدهای نورپردازی ساختمان می باشد که سلامتی چشم های شما را نیز به طور قطع به خطر می اندازد، زیرا در هنگام مطالعه یا تماشای تلویزیون باید نور کافی موجود باشد. از آن طرف، نور بیش از اندازه نیز چشم را اذیت می کند و خسته کننده می باشد. ایجاد روشنایی زیاد هم از اشتباهات نورپردازی داخلی است و جلوه زیبایی ندارد. با به کار بردن لامپ های ال ای دی با ولتاژ بالا و یا منابع نور بیشتر به منظور کنترل نور، می توانید مشکلات نورپردازی را حل کرده و نور کافی و مناسب ایجاد نمایید و در مواقع ضروری بتوانید مقدار نور را کم یا زیاد نمایید. روشنایی ال ای دی باید به میزان مناسب باشد.

انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی

کمبود نور کافی در خانه های آپارتمانی یکی از مواردی است که خانه را دلگیر جلوه میدهد. راهکار ارائه شده برای تنظیم روشنایی منزل شما به صورت حرفه ای استفاده از نورپردازی است.
نورپردازی باید متناسب با نیاز شما و نوع منزل شما باشد. به طور کلی سه نع نورپردازی عمومی، کاری و تاکیدی داریم . ترکیب این سه نوع یک محیط با نورپردازی حرفه ای را به شما میدهد.

نورپردازی دکوراسیون مینیمال با نورپردازی عمومی

در این نوع نورپردازی که از نورپردازی عمومی استفاده میشود؛ از لامپ های سقفی و مهتابی در این نوع استفاده میشود.

نورپردازی کاری در دکوراسیون داخلی

فضاهایی مثل آشپرخانه و اتاق کار به روشنایی خاص خود نیازمند هستند. این محیط ها نیاز به نوری کامل و کافی برای انجام کارها و مطالعه دارند.

نورپردازی تاکیدی در محیط دکوراسیون معاصر

این سبک برای جلب توجه شخص به اشیا خاص مانند تابلو ها و باکس ها استفاده میشود.
ترکیب دقیق نورپردازی اصلی همراه بات نور رنگی برای نورپردازی تاکییدی میتواند محیطی فوق العاده حرفه ای را برای شما به ارمغان بیاورد.

استفاده از اکسسوری های ناهماهنگ در نورپردازی دکوراسیون داخلی

به همان اندازه که روشنایی و کیفیت آن در نورپردازی دکوراسیون داخلی مهم است، نوع وسایل روشنایی و به اصطلاح اکسسوری های نورپردازی (لامپ دکوراتیو) مانند آباژورها و لامپ توکار ال ای دی نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند. این اکسسوری ها باید از لحاظ:

  • جنس
  • رنگ
  • بافت
  • ابعاد 
  • سبک

با یکدیگر و با دکوراسیون داخلی تناسب داشته باشند. هماهنگی اکسسوری ها با دکوراسیون داخلی اهمیت فراوانی دارد. شما نمی توانید از هر لوستر و آباژوری به منظور روشنایی استفاده کنید. در طول روز این اکسسوری ها خاموش هستند و نقشی تزیینی و دکوری دارند. بنابراین باید با دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ باشد و ظاهر زیبایی به فضا ببخشند.

موقعیت منابع نور

یکی از موارد مهم در نورپردازی داخلی موقعیت و فاصله منابع نور می باشد. ارتفاع مناسب لوستر و نور سقفی اهمیت زیادی دارد باید دقت کنید که ارتفاع آنها از استاندارد آن بیشتر یا کمتر نباشد. همچنین منابع نور باید فاصله مناسبی از هم قرار داشته باشند تا نورپردازی داخلی شما جلوه زیبایی به اشیا و فضاها بدهد. منابع نور با رنگ های مختلف را به شکلی اصولی در کنار هم بچینید تا علاوه بر روشن کردن فضا باعث زیبایی آن مکان نیز بشود.

عدم رعایت ارتفاع مناسب منابع و فاصله نامناسب آنها از یکدیگر بر نورپردازی داخلی شما تاثیر گذاشته و باعث می شود زحمات شما در دکوراسیون و نورپردازی به چشم نیاید. چیدمان نامناسب و غیر اصولی نورهای رنگی نیز باعث ناهماهنگی در فضا می شود و احساس ناخوشایندی به افراد منتقل می کند. در نورپردازی دکوراسیون داخلی حتما تناسب و هماهنگی را رعایت نمایید تا زیبایی دکوراسیون و فضای داخلی شما چندین برابر جلوه نماید.

ابعاد نامتناسب منابع نور

یکی دیگر از نبایدهای نورپردازی دکوراسیون داخلی استفاده از یک لوستر خیلی بزرگ و یا استفاده از منابع نور توکار کوچک می باشد. استفاده از منابع نور دارای ابعاد متناسب از موارد مهم در نورپردازی می باشد. باید اکسسوری های نورپردازی را متناسب با اندازه و ابعاد فضای نورپردازی انتخاب و نصب نماییم. یکی از راه هایی که با استفاده از آن می توانید لوستری با ابعاد مناسب انتخاب کنید، این است که قطر لوستر برابر مجموع ابعاد اتاق با واحد فوت باشد.

علاوه بر رعایت این نکته باید منبع نور شما با ابعاد میز غذاخوری نیز تناسب داشته باشد. در انتخاب دیگر اکسسوری ها نیز تناسب منبع نور با فضا را در نظر داشته باشید. پس هنگام خرید لوستر و دیگر وسایل روشنایی علاوه بر زیبایی و شیک بودن آن باید ابعاد مناسب آن را نسبت به محیط نیز در نظر داشته باشید.

نورپردازی داخلی با توجه به تمرکز فعالیت محیطی

اصلی ترین کاربرد نورپردازی داخلی ایجاد نور کافی برای انجام فعالیت ها و تردد می باشد. انجام کارهای معمول یا مطالعه و دیگر فعالیت ها نیازمند نور کافی هستند. باید در هنگام نورپردازی به این فعالیت ها توجه داشته باشید و منبع نور مناسبی برای آنها در نظر بگیرید. علاوه بر روشنایی مناسب در فضای خانه برای رفت و آمد و دیدن اشیا باید برای محیط هایی مانند آشپزخانه و اتاق کار نور مناسب تعبیه شود. نورپردازی فعالیتی برای آشپزخانه در زیر کابینت ها بصورت نورپردازی مخفی و در اتاق کار استفاده از چراغ مطالعه رومیزی مناسب است. برای نمایش یک شی یا اثر هنری نیز از نورپردازی محیطی در پذیرایی و راهروها استفاده می شود.

انتخاب رنگ نور مناسب نیز بسیار مهم می باشد. به طور معمول نور سفید خالص و یا ترکیبی از رنگ ها با غالب بودن رنگ سفید برای این منابع نور انتخاب می شود. در نورپردازی دکوراسیون داخلی توجه به بایدها و نبایدها بسیار مهم است و رعایت آنها باعث زیباتر شدن دکوراسیون خواهد شد. شرکت مانی نور تولید کننده انواع محصولات ال ای دی صنایع روشنایی برای حمایت از شما عزیزان  قبل از سفارش یا طراحی نورپردازی داخلی منزل به شما مشاوره رایگان ارائه میدهد. هر گونه سؤال یا پیشنهادی داشتید برای ما بنویسید.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *