وبلاگ - آخرین اخبار

کاربرد آباژور در دکوراسیون داخلی منزل و نورپردازی خانه

استفاده از کاربرد آباژور در دکوراسیون داخلی منزل و نورپردازی خانه یکی از انواع راه هایی است که افراد باسلیقه جهت روح بخشیدن به فضای خانه، کافه، نورپردازی دفتر کار و البته صرفه جویی در مصرف برق در هنگامی که نیاز به نور زیاد ندارند استفاده می کنند. آباژورها انواع گوناگونی نظیر آباژور ایستاده، آباژور رومیزی، آباژور کلاسیک، آباژور کنار سالنی و… دارند. در این مقاله ما بیش تر به معرفی آباژور های مناسب پذیرایی منزل و بخش های دیگر خانه نظیر آباژورهای مناسب اتاق خواب و آباژور مناسب اتاق مطالعه می پردازیم و روش های استفاده از آباژور در دکوراسیون منزل را به شما آموزش می دهیم.

چرا نورپردازی با آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر دارد؟

پیش از این که به تاثیر نورپردازی با آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی بپردازیم، می خواهیم ارتباط بین نورپردازی و دکوراسیون داخلی را مطرح کنیم. برخی از افراد فکر می کنند که نورپردازی و طراحی دکوراسیون هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند، اما در حقیقت یکی از مهم ترین مواردی که تاثیر زیادی در دکوراسیون و همچنین زیباتر به نظر رسیدن خانه دارد، نورپردازی است. شما با نورپردازی اصولی می توانید فضا را بزرگ تر، زیبا تر و تجملی تر نشان دهید. به همین دلیل است که افراد از انواع ابزار نورپردازی زیبا نظیر انواع آباژور کلاسیک و مدرن در کنار چراغ های دیگر در خانه استفاده می کنند و به نورپردازی با آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی می پردازند.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

تاثیر نورپردازی را در زیبا و جذاب به نظر رسیدن یک مکان زمانی متوجه می شوید که هیچ چراغی روشن نباشد. آن زمان می فهمید که اتاق و سالن بسیار ساده تر از آن چیزی بوده که فکر می کردید. جالب است بدانید که نورپردازی و طراحی دکوراسیون تاثیر زیادی بر روحیه ی افراد نیز دارد. اگر نورپردازی با آباژور به صورت غلط انجام شود، تاثیر بسیار منفی دارد و از این رو، تنها خرید آباژور مناسب برای پذیرایی یا اتاق خواب نمی تواند دکوراسیونش را بهتر کند. بلکه باید به مواردی نظیر چیدمان آباژور در اتاق و بهترین جا برای قرار دادن آباژور نیز توجه داشت.

نقش آباژور در نورپردازی خانه

نقش آباژور در نورپردازی دکوراسیون منزل ابعاد گوناگونی دارد. به طور کلی برای این که نورپردازی منزل به اصولی ترین شکل صورت بگیرد بهتر است که از چندین منبع نور استفاده نماییم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به روشن کردن محیط کمک کنند. استفاده از چندین منبع نور به شما این امکان را می دهد تا در صورت نیاز میزان نور را کمتر و یا بیشتر نمایید. اما یکی از منبع های نور که در نورپردازی می توانید از آن استفاده کنید آباژور با لامپ ال ای دی است. در حقیقت از آباژور ها برای تکمیل نورپردازی استفاده می شود و چراغ های سقفی و لوستر ها منبع اصلی نور می باشند.

نورپردازی با آباژور ها برای مکان هایی که کمتر در معرض نور اصلی هستند و یا در کنار مبلمان ها و مکان هایی که نیاز به نور بیشتری دارند گزینه ی مناسبی است. در واقع اگر عادت دارید قبل از خواب در تختتان کمی کتاب بخوانید، می توانید در کنار تختتان از آباژور LED برای اتاق خواب استفاده کنید.

استفاده از آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از آباژور تنها در نورپردازی منزل کاربرد ندارد و در واقع از آباژورها در طراحی دکوراسیون داخلی نیز کمک گرفته می شود. به همین دلیل است که آباژورها در انواع و رنگ های مختلف نور ال ای دی در بازار موجود می باشند. برای این که بتوانید مناسب ترین آباژور برای منزل را تهیه نمایید، باید به سبک دکوراسیون خانه و آن قسمت از اتاق که آباژور را برای آن خریداری می کنید دقت نمایید. آباژورها در سبک های مختلف به فروش می رسند که به همین دلیل تفاوتی ندارد که خانه و اتاق شما چه سبکی دارد. شما حتما می توانید آباژور مناسب منزل خود را پیدا کنید. باید دقت کنید که اگر آباژور مناسب اتاقتان را انتخاب نکنید و یا آن را در محل مناسب آباژور نگذارید، باعث می شود که فضا به هم ریخته و نامنظم جلوه کند؛ اما اگر آن را در مکان مناسب قرار دهید، می تواند کاملا عکس عمل کرده و به خانه آرامش دهد.

انواع آباژور مناسب دکوراسیون داخلی منزل و نور پردازی خانه

آباژور ها نیز همان طور که گفته شد انواع مختلفی دارند که در این بخش می خواهیم به بررسی انواع آباژورهای جدید و مدرن بپردازیم. آباژور ها در رنگ ها و اندازه ها و حتی سبک های مختلفی ساخته شده اند؛ اما به طور کلی آن ها را به سه دسته زیر طبقه بندی می کنند:

  • آباژور ایستاده
  • آباژور پایه دار
  • آباژور رومیزی

هر کدام از این آباژور ها برای یک مکان و یک دکور مناسب هستند. آباژور در نورپردازی در انواع مختلف تفاوتی ندارد و تنها در برخی از آن ها مانند آباژور ایستاده نور بیشتری در فضا پخش می شود. اما به طور کلی مکانی که از آن استفاده می شود، تعیین می کند که کدام یک از آباژور ها مناسب می باشد. نورپردازی با آباژور ایستاده برای گوشه های خانه و اتاق مناسب است و نمایی شکیل تر دارد. آباژور های پایه دار در واقع اندازه ای بین آباژور های ایستاده و رومیزی دارند و تنها زمانی استفاده از آن ها پیشنهاد می شود که سقف اتاق و یا سالن کوتاه باشد. علت آن نیز این است که قد کوتاه تر این آباژور ها نسبت به آباژور های ایستاده سبب می شود تا سقف کمی بلند تر به نظر برسد. اما از آباژور های رومیزی بیشتر در دفاتر و البته کنار تخت خواب ها استفاده می شود.

تاثیر آباژور در دکوراسیون داخلی منزل و نورپردازی خانه

استفاده از آباژور در دکوراسیون داخلی منزل و نورپردازی خانه باعث می شود تا جزئیات خانه بیشتر به چشم بیاید. در واقع منبع غیر مستقیم نور در نورپردازی سبب می شود تا علاوه بر ایجاد حس آرامش و زیبایی، جزئیات نیز بیشتر به نظر افراد بیاید. این در صورتی است که منبع اصلی نور مانند لوستر ها تنها به روشنایی کل فضا کمک می کنند. اگر قصد دارید تا قسمتی از اتاق و یا سالن بیشتر به چشم بیاید و یا جزئیات آن بیشتر مورد توجه واقع شود، انجام دادن این کار مزیت استفاده از آباژور در دکوراسیون محسوب می شود. شما می توانید با استفاده از آباژور در نورپردازی آن قسمت، این کار را به سادگی انجام دهید.

توجه به درها در انتخاب محل قرار دادن آباژور

توجه به درهای ورودی در انتخاب محل قرار دادن آباژور بسیار مهم است و علت آن نیز این است که شما در هنگام ورود به اتاق باید بتوانید به راحتی چراغ را روشن نمایید تا با وسیله ای برخورد نکنید. در واقع به همین دلیل است که اگر در نزدیکی در ورودی کلید چراغ وجود ندارد، باید آباژور را در نزدیکی در قرار دهید. استفاده از آباژور در نورپردازی خانه ها می تواند نقش اساسی داشته باشد و در صورتی که بخواهید فضای خانه آرامش بخش باشد، می توانید از چندین آباژور در انواع مختلف استفاده نمایید. آباژورهای جدید و مدرن در نورپردازی خانه ها و دفاتر اداری و کاری مورد استفاده واقع می شوند و در برخی موارد از آن ها در رستوران ها و به خصوص کافه ها نیز استفاده می شود.

مقاله نورپردازی در کافه و رستوران می تواند برایتان جذاب باشد.

برای سفارش و خرید انواع آباژور مناسب منزلتان، با گروه روشنایی مانی نور با شماره 09126356672 تماس بگیرید. هرگونه نظر یا پیشنهاد و همچنین سؤالاتتان در رابطه با محصولات روشنایی را در دیدگاه های همین مطلب برایمان بنویسید.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *