وبلاگ - آخرین اخبار

اجرای بهترین نورپردازی اپن آشپزخانه چه تکنیک هایی دارد؟

اجرای بهترین نورپردازی اپن آشپزخانه به شکل اصولی و حرفه ای یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید برای ارتقای کیفیت دکوراسیون پذیرایی خود انجام دهید. آشپزخانه قلب یک خانه به حساب می آید و نوع دکور و نورپردازی آن تاثیر زیادی در زیبایی، جلوه خانه و همینطور روحیه اعضای خانواده دارد. علاوه بر نورپردازی کلی و عمومی از نورپردازی موردی آشپزخانه استفاده می شود. طراحی دکوراسیون و نورپردازی اپن آشپزخانه از قسمت های مهمی است که توجه زیادی به آن می شود. با نورپردازی مدرن اپن آشپزخانه به شکل درست و امروزی دکور محیط آشپزخانه شیک تر و جذاب تر دیده می شود.

همچنین با استفاده از لامپ ال ای دی و هالوژن اپن آشپزخانه می توان فضای آشپزخانه را بزرگ تر نشان داد. استفاده از منابع نور لوکس و امروزی در نورپردازی اپن آشپزخانه می تواند محیطی جذاب و زیبا را برای میل کردن غذا و دیگر فعالیت های مرتبط با آشپزخانه ایجاد نماید. برای آشنایی با بهترین نورپردازی آشپزخانه متن زیر را مطالعه نمایید. برای طراحی و نورپردازی اصولی منزلتان با مانی نور تماس بگیرید و از مشاوران مانی نور مشاوره رایگان دریافت کنید.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

نورپردازی اپن آشپزخانه

نورپردازی اپن آشپزخانه می تواند روی کیفیت روابط نیز موثر باشد. آشپزخانه محل پخت و پز، صرف غذا و میان وعده گاهی اوقات دورهمی و یا انجام تکالیف مدرسه می باشد و طراحی دکوراسیون آشپزخانه روی تمامی فعالیت های انجام شده در این مکان می گذارد. نورپردازی و استفاده از چراغ آویز اپن آشپزخانه هم در تامین روشنایی و هم در زیبایی نورپردازی دکوراسیون داخلی تاثیرگذار می باشد.

تهیه لامپ مناسب برای اپن آشپزخانه در مرحله نخست به منظور تامین روشنایی محیط و نور کافی انجام می شود تا بتوان وسایل آشپزی و پخت و پز را به خوبی دیده و به امورات آشپزخانه پرداخت، اما در طراحی نورپردازی آشپزخانه هدف اصلی زیباسازی و جذابیت فضا می باشد. یکی از کارهای اصلی در زیباسازی فضای آشپزخانه نورپردازی اپن آشپزخانه با استفاده از نورهای موردی و تزیینی می باشد. برای اجرای بهترین نورپردازی اپن آشپزخانه باید به اندازه آن و رنگ دکوراسیون توجه کرده و منابع نور را متناسب با آنها نصب نمایید.

نورپردازی اپن آشپزخانه به سبک مدرن و شیک

در آشپزخانه های بزرگ کاربرد اپن بسیار بیشتر بوده و روی آن کارهای مربوط به آشپزی و پخت و پز انجام می شود. حتی گاز رومیزی و سینک آشپزخانه روی آن قرار می گیرد. در آشپزخانه های مدرن امروزی به این فضا که بزرگتر بوده و تقریبا در وسط آشپزخانه قرار می گیرد جزیره آشپزخانه می گویند. برای نورپردازی اپن آشپزخانه به سبک مدرن می توان چراغ های ال ای دی آویز را به کار برد.

به چراغ های مناسب اپن آشپزخانه چراغ بار نیز می گویند. استفاده از چراغ آویز اپن و چراغ بار آشپزخانه جلوه ای جذاب و شیک به آشپزخانه شما می بخشد. استفاده از 3 یا 4 عدد از این چراغ ها روی جزیره آشپزخانه، جذابیت فضای آشپزخانه را چندین برابر خواهد نمود. بنا به فضای آشپزخانه و سلیقه خود می توانید از انواع چراغ سقفی یا آویز برای نورپردازی اپن آشپزخانه استفاده کرده و جلوه باشکوهی به محیط آشپزخانه ببخشید.

نکات مهم در نورپردازی جزیره یا اپن آشپزخانه

برای نورپردازی جزیره یا اپن آشپزخانه قبل از خرید و نصب چراغ آویز ال ای دی اپن باید اندازه سقف و ارتفاع لوستر  مناسب اپن آشپزخانه را در نظر داشته باشید تا اندازه نور تابشی کافی و به اندازه باشد و سر افراد خانواده با چراغ های ال ای دی آویز برخورد نداشته باشد. باید به میزان نور چراغ آویز بالای جزیره دقت نمایید چون بعضی از آنها فقط نورپردازی تزیینی داشته و نور زیادی از خود انتشار نمی دهند. با استفاده از چنین چراغ هایی باید منابع قوی تری برای روشنایی فضای آشپزخانه و اپن داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم برای اجرای نورپردازی اپن آشپزخانه به شکل ایده آل و داشتن نور کافی از چراغ آویز پایین تاب استفاده نمایید. بنا به سلیقه شخصی می توان از آویزهای زینتی برای اپن آشپزخانه نورهای رنگی LED استفاده نمود. اما باید در نظر داشته باشید که نورهای قرمز، آبی و یا زرد منجر به تشخیص ندادن رنگ اصلی غذا می شوند و شما نمی توانید رنگ غذاها را به خوبی ببینید. با رعایت نکات و اصول نورپردازی برای اپن آشپزخانه می توانید بهترین و زیباترین نورپردازی را اجرا نمایید.

نورپردازی جزیره در آشپزخانه

همان طور که قبلا اشاره نمودیم دکوراسیون و طراحی جزیره آشپزخانه بسیار پرکاربرد بوده و نیاز به نورپردازی مناسبی دارد. اجرای نورپردازی موردی و استفاده از آویزهای اپن و جزیره جلوه زیبا و جذابی به جزیره یا اپن آشپزخانه می بخشد. آویزان کردن قفسه های ظروف به صورت معلق و استفاده از منابع نقطه ای کوچک در داخل آنها نیز می تواند نمای زیبا و شیکی به جزیره آشپزخانه ببخشد.

نورهای روی اپن یا جزیره بیشتر کاربرد تزیینی داشته و بعضی اوقات می توان آنها را خاموش کرد یا نور آنها را تنظیم نمود. پس باید بتوان منابع روی جزیره را از طریق مداری جداگانه تنظیم و کنترل نمود. نصب تعدادی منبع نور در قسمت پاخوری جزیره، کف آشپزخانه را روشن و جذاب کرده و نورپردازی آشپزخانه را شیک تر می نماید.

تناسب نورپردازی اپن آشپزخانه با دکوراسیون

نورپردازی جزیره یا اپن آشپزخانه علاوه بر تامین نور کافی برای صرف غذا و دیگر کارها، باید با فضای آشپزخانه و دکوراسیون آن هماهنگی و تناسب داشته و منجر به زیباتر شدن فضای آشپزخانه شود. نورپردازی جزیره و اپن آشزخانه باید متناسب با اندازه و چیدمان آشپزخانه اجرا شود. همچنین توجه به رنگ دیوارها، وسایل و اپن آشپزخانه از موارد مهم در نورپردازی این قسمت می باشد. نورپردازی جزیره یا اپن آشپزخانه به علت شیک بودن، زیبایی و کارایی بیشتر بسیار ضروری و مهم بوده و باید با دقت انجام شود.

نورپردازی آشپزخانه علاوه بر روشن نمودن آن باید زیبا و مدرن نیز باشد و زیبایی محیط را دو چندان به نمایش بگذارد. نورپردازی اگر اصولی و صحیح اجرا شود می تواند عیب های دکوراسیون را نیز پوشش دهد. به خاطر داشته باشید که مقدار نور باید به اندازه باشد زیرا نور کم و یا بیش از حد چشم ها را خسته کرده و جلوه ناخوشایندی نیز به محیط می بخشد.  

لوسترها و چراغ های اپن آشپزخانه

یکی از زیباترین منابع برای نورپردازی اپن یا جزیره آشپزخانه، لوسترها می باشند. نصب لوسترهای درخشان در بالای جزیره جلوه باشکوهی داشته و چشم ها را به خود خیره می کند. اگر جزیره آشپزخانه به اندازه کافی روشن نیز باشد، برای زیبایی بیشتر از لوستری زیبا در بالای آن استفاده نمایید. لوسترها در طرح های متنوعی موجود می باشند و برای انتخاب بهترین آنها به تناسب آن با دکوراسیون داخلی منزل تان توجه داشته باشید. در صورت استفاده از چراغ های آویز این نکته را دقت کنید که تعداد آنها باید فرد بوده و تقریبا 76 سانتی متر با کانتر فاصله داشته باشند. 

شاید مقاله در نورپردازی غذاخوری خانه چه نکاتی را رعایت کنیم هم برایتان جذاب باشد.

مانی نور شرکت نمایندگی تولید نور تهران برای طراحی اصولی انواع اتاق های خانه شما آماده خدمات رسانی است. با ما تماس بگیرید. سؤالات خود را جهت مشاوره رایگان در دیدگاههای همین مقاله برایمان بنویسید.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *