وبلاگ - آخرین اخبار

روش صحیح برای انتخاب چراغ های خطی و نورپردازی ایده آل

نورپردازی خطی یکی از روش های نورپردازی مدرن است که توجه طراحان و معماران را به خود جلب نموده است. چراغ های خطی از نوع ال ای دی بوده که علاوه بر تامین روشنایی، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شوند. این چراغ ها دارای کیفیت و طول عمر بالایی می باشند. چراغ های خطی در انواع روکار، توکار و چراغ آویز موجود بوده و ضمن تامین روشنایی، به عنوان چراغ های تزیینی نیز از آن ها استفاده می شود. این چراغ ها به دلیل ویژگی هایی که دارند و طراحی مینیمال، بسیار محبوب شده و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. در نورپردازی خطی و انتخاب منابع نور باید چند نکته را در نظر  داشته باشیم که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

انتخاب چراغ های خطی ال ای دی

چراغ های خطی دارای اندازه های مختلف می باشند و ما در مانی نور این چراغ ها را در اندازه های متفاوتی عرضه می کنیم. در نورپردازی خطی باید این نکته را در نظر داشته باشید و قبل از شروع کار از اندازه چراغ های خطی مطمئن شوید. اندازه چراغ ها باید متناسب با محیطی باشد که می خواهیم نورپردازی خطی را در آن جا اجرا نماییم. با توجه به طراحی و محل نصب، چراغ مناسب را خریداری کرده و یا بعد از اطلاع از سایز چراغ ها کار طراحی و عملیات اجرایی را آغاز نمایید.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

اگر به نکته ذکر شده توجه نکنید، امکان دارد در مراحل اجرا مجبور شوید تغییراتی در معماری اعمال کرده و متحمل هزینه های اضافی شوید. انتخاب چراغ خطی ال ای دی متناسب با فضا باعث می شود ضمن روشنایی فضای مورد نظر جلوه زیبا و چشم نوازی نیز به آن ببخشید.

میزان روشنایی چراغ های خطی

از چراغ های خطی برای نصب در سقف، دیوار، کف و … استفاده می شود. همچنین چراغ های سقفی به صورتهای زیر قابل استفاده می باشند:

این چراغ ها دارای ماژول های ال ای دی و اس ام دی مختلفی می باشند که شدت روشنایی آن ها بنا به کاربردشان با هم فرق دارند. این چراغ ها کاربرد دکوراتیو نیز دارند و شما باید تعیین کنید این چراغ ها را در چه فضایی و به چه منظوری می خواهید نصب کنید. اگر نصب چراغ خطی را به منظور نورپردازی کلی محیط انجام می دهید نیاز به چراغ هایی با شدت روشنایی بیشتری دارید. منابع نور انتخابی باید با نوع کاربری و نیاز پروژه متناسب بوده و بر اساس آن ها تامین شوند. نورپردازی خطی اگر به شکل درست و اصولی اجرا شود، ظاهری مدرن و امروزی به فضا بخشیده و آن را بسیار چشم نواز و زیبا خواهد کرد. انواع چراغ خطی با شارژ نوری بالا و عرض های مختلف موجود بوده که به شما در نورپردازی ایده آل کمک خواهد نمود.

چراغ های خطی

طول عمر چراغ های خطی و عوامل موثر بر آن

ماژول های ال ای دی در مقایسه با نوارهای ال ای دی دارای طول عمر بیشتری هستند. در نظر داشته باشید که بالا رفتن دمای ال ای دی ها باعث کاهش عمر آن ها می شود. در چراغ های خطی ال ای دی یا چراغ اس ام دی خطی قسمتی به نام هیت سینک وجود دارد که باعث تبادل گرما و خنک شدن چراغ می شود. جنس بدنه این چراغ ها از آلومینیوم اکسترود بوده که تبادل گرما از طریق آن صورت می گیرد. پس هنگام انتخاب منابع نور دقت کنید محصولی که تهیه می کنید، طول عمر بالایی داشته و به راحتی خنک شود. با انتخاب چراغ با کیفیت و کمک گرفتن از متخصصین نورپردازی می توانید فضای مورد نظرتان را به صورتی زیبا و ایده آل به سبک خطی و مدرن نورپردازی نمایید.

چراغ های خطی

آنودایز شدن چراغ خطی و تاثیر آن در نورپردازی

در اجرای پروژه معماری و نورپردازی، هماهنگ کردن همه قسمت ها بسیار مهم بوده و باعث زیباتر به نظر رسیدن فضای داخلی مورد نظر می شود. برای ایجاد هماهنگی میان بخش های مختلف، رنگ نورپردازی نیز باید با دیگر قسمت ها هماهنگ باشد. آنودایز شدن چراغ های خطی باعث هماهنگ شدن نور خطی نما با دکوراسیون داخلی و زیبایی بی نظیر آن می شود. همچنین این کار منجر به افزایش مقاومت چراغ در برابر آسیب نیز می شود. در صورتی که بخواهید بدنه چراغ ها هم رنگ و متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی باشد، عرضه کننده طبق خواسته شما چراغ ال ای دی خطی را به رنگی که می خواهید به شما ارائه کرده و به هماهنگی و زیبایی بیشتر نورپردازی شما کمک خواهد نمود.   

چراغ های خطی

اجرای نورپردازی خطی به شکلی صحیح

یکی از مهم ترین ویژگی های چراغ های خطی پخش نور یکنواخت و بدون سو سو کردن و لکه های تاریک است. یک نورپردازی اصولی و صحیح نوری یکنواخت را در فضا منتشر خواهد کرد. یکی از مشکلات در نورپردازی خطی نامناسب، خیرگی است. در نورپردازی با چراغ های خطی به پایین بودن خیرگی توجه داشته باشید و از نور بیش از حد نیز اجتناب کنید زیرا چشم ها را اذیت کرده و فضا را ناخوشایند جلوه خواهد داد.

یکی از اشتباهات که منجر به خیرگی نورپردازی های خطی می شود، قرار گرفتن چراغ به شکل عمود بر میز کار است. در نورپردازی چراغهای خطی دیوارها که به قصد دیزاین اجرا می شود از چراغ هایی با شار نوری کم استفاده نمایید. با توجه به شیوه نصب منابع نور به صورت توکار، روکار یا آویز می توانید میزان شارژ نور آن ها را تعیین نمایید. استفاده از نورهای خطی توکار در معماری های مدرن بسیار مورد توجه بوده و طرفداران زیادی دارد.

چراغ های خطی

چیپ های ال ای دی و درایورهای مورد استفاده

هنگام خرید این منابع نوری باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • ضریب نمود رنگ
  • راندمان
  • طول عمر
  • ویژگی های مختلف چیپ های ال ای دی

در مانی نور مشخصات کامل محصول را در اختیار مشتری ها میگذاریم تا چراغ خطی مناسبی انتخاب نمایند. در ساختار چراغ ها قطعه ای به نام درایور قرار گرفته که کیفیت بالای آن، طول عمر بالا و کیفیت چراغ خطی را به دنبال دارد. با انتخاب چراغ هایی با چیپ ها و درایورهای با کیفیت، مدت زمان بیشتری از چراغ های خطی استفاده کرده و نیاز به تعویض و تعمیر آن ها نخواهید داشت. این چراغ ها بهترین انتخاب برای نورپردازی فضاهای اداری، تجاری، هتل ها و … هستند. با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره شد می توانید چراغ های مناسب و با کیفیت را از مانی نور تولید کننده انواع چراغهای خطی و هیت سینک ال ای دی خطی خریداری کرده و نورپردازی ایده آل و جذابی داشته باشید.

جهت دریافت لیست قیمت چراغ خطی توکار، ال ای دی خطی، نورافکنی خطی، اس ام دی خطی، چراغهای مانند حبابی نورافکنی خطی، LED خطی با ما تماس بگیرید.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *