وبلاگ - آخرین اخبار

آموزش مهم ترین نکات نورپردازی منزل برای همه

بر خلاف تصور عده ای که فکر می کنند نورپردازی منزل مسئله ی خانه های مدرن و بحث تازه ای است، سال هاست که انسان ها از نورپردازی اصولی و هنرمندانه برای خلق دکورهای زیبا و بی نظیر استفاده می کرده اند، از استفاده از شمع ها و شمعدانی ها و چراغ های گازی در عصرهای دور گرفته تا کاربرد چلچراغ ها و بعد لوسترها برای نورپردازی سقف منزل و همچنین بناهای مجلل. امروزه نیز با پیشرفت روزافزون امکانات، نورپردازی منزل با لامپ های ال ای دی و انواع ابزارهای جدید نورپردازی انجام می شود.

در واقع، سال هاست که نورپردازی منزل و انتخاب نور مناسب از بحث های اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. نورپردازی صحیح تاثیر مثبتی روی فضای منزل می گذارد و منجر به زیباتر دیده شدن آن می شود. اگر از منابع نور غیر مناسب در فضای یک خانه ی زیبا استفاده کنید، ممکن است فضا غیر عادی به نظر برسد و چشم اعضای خانواده نیز اذیت شود و بالعکس، یک نورپردازی مناسب و اصولی می تواند حتی در پوشاندن ضعف های معماری یک خانه و یا بزرگ تر نشان دادن یک خانه ی کوچک به شما کمک کند. بنابراین، طبیعی است که افراد بخواهند بهترین نورپردازی منزل خود را پیاده کنند.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

در نورپردازی منزل، شما باید فضای منزل و چیدمان آن را در نظر داشته باشید و منابع نور و مقدار روشنایی آنها را متناسب با فضاهای مختلف منزل انتخاب نمایید. هدف از نورپردازی منزل مسکونی تنها تامین نور مورد نیاز نیست بلکه از نورپردازی برای زیباتر نشان دادن دکوراسیون منزل نیز استفاده می شود. توجه به لایه های نورپردازی و انتخاب منابع نور مناسب باعث می شود نورپردازی بی نظیری در فضای منزل داشته باشید.

مقدار نور لازم در نورپردازی منزل

یکی از مهمترین مواردی که در اصول نورپردازی منزل مطرح است، توجه به رنگ ها و سطوح فضای منزل می باشند. رنگ های گوناگون درصدهای مختلفی از نور را انعکاس می دهند. برای مثال رنگ سفید 80 درصد و رنگ سیاه 4 درصد نور را انعکاس می دهد. پس اگر فضای منزل و دکوراسیون شما رنگ های روشنی داشته باشد، درصد بیشتری از نور را بازتاب می دهد و رنگ های تیره بازتاب نور کمتری داشته و بیشتر نور را جذب می کنند.

همچنین سطوح صاف و براق در مقایسه با سطوح خشن نور بیشتری از خود بازتاب می دهند. بنابراین اگر در فضای منزل شما کاشی های براق و رنگ های روشن به کار رفته باشد، به نور کمتری احتیاج خواهید داشت و برعکس در فضایی به رنگ های تیره نیاز به نور بیشتری برای نورپردازی ایده آل خواهید داشت. در این موارد نورپردازی منزل با لامپ ال ای دی یکی از بهترین گزینه هاست.

تاثیر ارتفاع سقف در نورپردازی منزل

یکی از نکاتی که در نورپردازی منزل باید به آن دقت نمایید، اندازه فضا و ارتفاع سقف می باشد. اگر منزل شما سقف بلندی داشته باشد، برای پوشش سایه ها به میزان نور بیشتری احتیاج خواهید داشت. ولی خانه هایی با سقف کوتاه باید دارای نور کمتری باشند تا کوتاه بودن سقف کمتر به چشم بیاید. ارتفاع سقف در انتخاب منابع نور نیز تاثیرگذار خواهد بود. در نورپردازی سقف منزل همواره باید در نظر داشته باشید که در خانه هایی با سقف کوتاه نمی توان از چراغ های آویز استفاده کرد زیرا جلوه ناخوشایندی به فضا داده و چراغ به سر افراد نیز برخورد می کند و چشم را نیز اذیت می کند.

برای سقف های کوتاه بهترین نورپردازی در سقف، استفاده از چراغ های سقفی توکار و روکار چسبیده می باشد. در خانه های بزرگ با سقف بلند به منابع نور بزرگتر و میزان نور بیشتری نیاز خواهید داشت تا روشنایی کافی را تامین نمایید. برای اجرای نورپردازی به شکلی ایده آل، دقت کنید که شدت نور مناسب و اندازه باشد زیرا نور کم فضا را کسل کننده و ناخوشایند کرده و نور زیاد نیز چشم ها را اذیت می کند و جلوه زیبایی نخواهد داشت.

 

اولین قدم در نورپردازی منزل چیست

در نورپردازی منزل اولین کاری که باید انجام دهید نورپردازی عمومی و کلی فضا می باشد. نورپردازی عمومی می تواند باعث روشن شدن کل فضا می شود به صورتی که بتوان تمامی قسمت ها را دید و بتوان به راحتی در خانه رفت و آمد نمود. عناوینی همچون نورپردازی پذیرایی منزل، نورپردازی آشپزخانه منزل و نورپردازی حیاط منزل همگی زیرمجموعه ی همین نورپردازی عمومی هستند. چگونگی نورپردازی عمومی منزل می تواند تاثیر بسیاری بر چشم انداز کلی دکوراسیون منزل شما داشته باشد.

مورد بعدی تعیین فعالیت هایی است که در طول شبانه روز انجام می دهید. مانند تماشای تلویزیون، پخت و پز، انجام تکالیف بچه ها و … که به نور کافی لامپ نیاز دارند. برای نورپردازی اصولی منزل لازم است که ابتدا قسمت هایی مانند مبلمان روبروی تلویزیون، روی اجاق گاز، میز و صندلی مطالعه و … کلا مکان فعالیت های روزانه را مشخص نمایید و نورپردازی با نور مخصوص این قسمت ها را انجام دهید.

  • نورپردازی کلی منزل
  • نورپردازی کاربردی منزل

نورپردازی کلی باعث می شود تمامی فضای خانه روشن شود اما نورپردازی کاربردی منزل نور کافی برای انجام فعالیت های افراد خانواده را تامین می نماید. مثلا هنگام مطالعه اگر از نورپردازی کلی استفاده کنید ممکن است به خوبی متن کتاب را نبینید و اگر هم ببینید در بلند مدت تاثیر نامطلوبی روی بینایی شما می گذارد. با استفاده از نورپردازی کاربردی و نصب منبع نور در محل مطالعه می توان به خوبی و با نور کافی مطالعه کرد و از آن لذت برد.

نورپردازی تاکیدی منزل

در این مرحله قسمت هایی از خانه که نیاز به نورپردازی تاکیدی دارند و دوست دارید که بیشتر جلب توجه نمایند را مشخص نمایید. در نورپردازی منزل به روش تاکیدی، قسمت های مشخصی از آشپزخانه، بالای آثار هنری، معماری زیبای گوشه ای از خانه و … را می توانید با نصب منابع نور تاکیدی، برجسته کنید تا بیشتر دیده شوند. اگر دوست دارید نورپردازی تاکیدی را برای دکوراسیون نیز به کار ببرید ولی دقیقا جای آنها را نمی دانید، بهتر است خاص ترین و شیک ترین عنصر مانند تابلویی زیبا و هنری را برای نورپردازی تاکیدی در نظر بگیرید.

نورپردازی تاکیدی در اجرای نورپردازی منزل مدرن بسیار پرکاربرد بوده و فضایی امروزی و جذاب به خانه شما خواهد بخشید. هنگام نورپردازی منزل سعی کنید تمامی لایه های نورپردازی را به زیبایی و به صورت اصولی انجام دهید و از هیچ کدام صرف نظر نکنید تا ضمن تامین نور مناسب و کافی، باعث زیبایی فضا شده و جلوه بی نظیری به دکوراسیون منزل خود ببخشید.

یکی از بهترین راه های نورپردازی تاکیدی به خصوص در منزل مدرن و فضاهایی که می خواهید با شکوه و مجلل به نظر برسند (نورپردازی سالن های عروسی، نورپردازی رستوران های شیک و …)، نورپردازی با لامپ های ال ای دی نظیر لامپ های توکار است. این لامپ ها امروزه کاربرد بسیار زیادی در نورپردازی منزل مدرن دارند.

زیبایی دوچندان با نورپردازی مناسب منزل

اگر نورپردازی را به صورت اصولی انجام دهیم و از منابع نور ال ای دی مناسب استفاده کنیم علاوه بر تامین روشنایی و نور کافی در فضای خانه، باعث زیباتر دیده شدن فضای خانه و دکوراسیون آن نیز می شویم. در انتخاب منابع نور و تناسب آن با یکدیگر و با فضای خانه دقت لازم را داشته باشید. نورپردازی دکوراسیون منزل به صورت اصولی و صحیح می تواند نواقص دکوراسیون را نیز بپوشاند و همه چیز را بی نظیر جلوه دهد. رعایت نکات مهم در نورپردازی منزل به شما کمک می کند قسمت های مختلف خانه خود را به زیبایی نورپردازی نمایید و خانه ای پر از نشاط و صمیمیت داشته باشید.

اجرای صحیح نورپردازی منزل

در نورپردازی منزل باید به سبک طراحی دکوراسیون دقت کرده و نورپردازی را متناسب با آن انجام دهید. اگر منزلی به شیوه کلاسیک دارید، توصیه می کنیم برای نورپردازی لوستر را انتخاب نمایید. اندازه لوستر باید متناسب با ابعاد فضای مورد نظر شما باشد. استفاده از لوسترهای برنج یا برنز برای نورپردازی منزل سنتی بسیار مناسب می باشد. از لوسترهایی با شیشه منشوری و کریستالی در خانه هایی با سبک امروزی تر استفاده نمایید. برای مکان های مدرن بهتر است، چراغ های دست ساز را به کار ببرید. در نورپردازی سقف این خانه ها از منابع توکار استفاده نمایید و لامپ های ال ای دی نیز دارای کلید تنظیم نور باشد.

با رعایت نکته های نورپردازی و انتخاب منابع نور مناسب می توانید نورپردازی منزل خود را به شکلی بی نظیر و زیبا انجام دهید. برای گرفتن نتیجه ای ایده آل بهتر است از طراحان صنعت روشنایی عرضه محصولات  نورپردازی مانی نور برای شبیه سازی نور و طراحی نورپردازی کمک بگیرید.

سوالها و پیشنهاداتتان را برایمان بنویسید، گروه روشنایی مانی نور در اسرع وقت پاسخگوی شماست.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *