وبلاگ - آخرین اخبار

مدرن ترین روشهای نورپردازی دکوراسیون منزل

نورپردازی دکوراسیون منزل به شیوه ای صحیح نقش زیادی در زیبا دیده شدن دکوراسیون منزل دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار با اهمیت است. نورپردازی دکوراسیون منزل به روش مدرن می تواند جلوه باشکوه و خیره کننده ای به فضای منزل شما ببخشد. انواع نورپردازی به سه گروه زیر تقسیم می شود:

  • نورپردازی عمومی یا کلی
  • نورپردازی کاربردی یا عملکردی
  • نورپردازی تاکیدی یا متمرکز

 با استفاده از این روشها در موقعیت مناسب، می توان نورپردازی را به شیوه ای زیبا و جذاب اجرا نمود. نورپردازی هر یک از بخش های خانه اهمیت ویژه ای دارد و باید نورپردازی را متناسب با هر بخش انجام داد. با نورپردازی مدرن دکوراسیون منزل به شیوه ای اصولی و متناسب با فضا می توان ضمن روشن کردن فضا، دکوراسیون را هم زیباتر جلوه داد.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

پیش از آنکه به بررسی نورپردازی منزل بپردازیم باید بگوییم که نسل جدید لامپ‌های ال ای دی، ماژول دی او بی می‌باشد که درایور خارجی حذف و به داخل قطعه منتقل شده است. شما می‌توانید برای خرید دی او بی در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف از مانی نور اقدام فرمایید.

نور آرام و یکنواخت در محصولات مانی نور جهت نورپردازی دکوراسیون داخلی منزل

 

 

اهمیت نورپردازی دکوراسیون منزل

نورپردازی دکوراسیون منزل به اندازه خود دکوراسیون و چیدمان آن اهمیت دارد. بدون نور نمی توان زیبایی های دکوراسیون را به خوبی دید. با نورپردازی مناسب می توان علاوه بر نشان دادن زیبایی دکوراسیون منزل، نمای زیباتری نیز به آن بخشید. نورپردازی می تواند فضای خانه را از یکنواختی درآورده و به آن روح و سرزندگی ببخشد. نورپردازی تاثیر زیادی روی دکوراسیون می گذارد و قادر است فضای یک خانه را باشکوه و شیک و یا نازیبا و ناخوشایند نشان دهد.

نوع منابع نور، محل نصب و میزان روشنایی آنها اهمیت فراوانی در نورپردازی دارد. روشنایی کم و نا کافی محیط خانه را کوچک تر و کسل کننده نشان می دهد. در مقابل روشنایی بیش از حد نیز ناخوشایند بوده و چشم ها را اذیت می کند. روشنایی زیاد روی دکوراسیون تاثیر منفی می گذارد. مقدار روشنایی باید مناسب و اندازه باشد و بتوان آن را کنترل کرد.

نورپردازی دکوراسیون منزل به شکل عمومی و عملکردی

در نورپردازی مدرن امروزی از سه نوع نورپردازی زیر استفاده می شود:

  • نورپردازی عمومی یا کلی
  • نورپردازی عملکردی
  • نورپردازی متمرکز 

 با اجرای صحیح آن ها می توان نورپردازی دکوراسیون منزل به شکلی بی نظیر انجام داد. نورپردازی عمومی یا کلی مهم ترین نوع نورپردازی بوده که سراسر فضای اتاق را روشن می کند. نورپردازی کلی باعث می شود افراد بتوانند فضای کلی اتاق را به خوبی دیده و بتوانند در داخل منزل به راحتی رفت و آمد نمایند.

از چراغ های سقفی توکار، چراغ های ال ای دی روکار و … برای نورپردازی کلی استفاده می شود. نوع دیگر نورپردازی دکوراسیون منزل، نورپردازی عملکردی یا نورپردازی مربوط به کار می باشد. نورپردازی عملکردی با توجه به فعالیت های افراد در قسمت های مختلف منزل انجام می شود. نورپردازان با توجه به نوع فعالیت و فضای مورد نظر نوع منبع نور و میزان روشنایی را مشخص می کنند. این نوع نورپردازی در فضاهایی که به نور بیشتری نیاز دارند، اجرا می شود. در انجام کارهایی مانند آشپزی، غذا خوردن، مطالعه و … نورپردازی عملکردی لازم می باشد.

نورپردازی متمرکز دکوراسیون منزل

نوع دیگری از نورپردازی که در نورپردازی مدرن کاربرد زیادی دارد، نورپردازی تاکیدی یا متمرکز می باشد. نورپردازی متمرکز جاذبه بصری ایجاد کرده و توجه افراد را به سمت یک عنصر دکوری مانند مجسمه یا نقاشی جلب می نماید و با تولید روشنایی بیشتر در آن نقطه، شیء مورد نظر را بیشتر و بهتر به نمایش می گذارد. از نورپردازی متمرکز برای برجسته سازی آثار هنری و یا معماری نقطه ای خاص از اتاق استفاده می شود.

نوری که در نورپردازی متمرکز به شیء مورد نظر می تابد باید حداقل سه برابر نور بیشتری نسبت به اطراف داشته باشد. این نوع نورپردازی برای ایجاد تمایز در نورپردازی و جلب توجه به کار می رود. برای مثال چراغی که روی یک تابلو نصب می شود نظر افراد را به تابلو جلب کرده و زیبایی تابلو را بیشتر نشان می دهد. طراحان داخلی در نورپردازی دکوراسیون منزل به روشی مدرن، از لایه های نوری مختلف استفاده می کنند. به کار بردن لایه های نور عمومی، عملکردی و تاکیدی، زیبایی فوق العاده ای به دکوراسیون داخلی می بخشد. با کمک گرفتن از متخصصین نورپردازی مانی نور می توانید نورپردازی منزل را به شکلی مدرن و ایده آل انجام دهید و زیبایی بی نظیری به محیط داخلی منزل تان ببخشید.

نورپردازی پذیرایی

نورپردازی اتاق پذیرایی از اصلی ترین مراحل نورپردازی دکوراسیون منزل می باشد. روشنایی و زیباسازی اتاق پذیرایی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا افراد خانواده بیشتر ساعات روز را در اتاق پذیرایی می گذرانند. همچنین مهمان هایی که به خانه شما می آیند در سالن پذیرایی می نشینند و زیبایی و لوکس بودن اتاق پذیرایی، مدرن بودن و لوکس بودن منزل شما را به نمایش می گذارد. اگر در نورپردازی این اتاق از لوستر استفاده می کنید بهتر است لوسترهایی با شیشه های منشوری را انتخاب نمایید تا دکوراسیون شما را لوکس نشان داده و به آن جذابیت ببخشند.

برای منازلی به سبک مدرن می توان از نورهای مخفی ال ای دی در سقف یا چراغ اس ام دی سقفی همان چراغ توکار سقفی نیز استفاده نمود. در خانه های بزرگ سالن پذیرایی جدا از دیگر قسمت های خانه می باشد. لوستر بهترین منبع نور برای استفاده در سالن پذیرایی می باشد. استفاده از نورهای هالوژن مخفی و لامپهای جدید ال ای دی نیز جلوه زیبایی به سالن پذیرایی داده و فضا را شیک و مدرن جلوه می دهد. اما استفاده از لوستر و چراغ آویز ال ای دی شیک روی میز غذاخوری اهمیت بسیار زیادی دارد.

نورپردازی اتاق خواب به روش مدرن

اتاق خواب از بخش های مهم خانه می باشد که نورپردازی آن بر روحیه افراد اثر می گذارد. نورپردازی اتاق خواب می تواند حس آرامش را به فرد منتقل کرده و علاوه بر روشنایی فضا، باعث زیبایی اتاق شود. در نورپردازی سقف این اتاق می توان از نورهای مخفی یا لوسترهای مناسب استفاده نمود. استفاده از نورپردازی موردی در کنار تختخواب به منظور مطالعه در اتاق خواب می باشد. نورهای کنار تختخواب برای مطالعه و تماشای تلویزیون ایده آل بوده و چشم را اذیت نمی کند.

نصب چراغ های دیوارکوب نیز بسیار مناسب و زیبا می باشد. درست مانند چراغ هایی که بالای تخت در هتل های لوکس و مدرن نصب می شود. می توانید در جلوی کمدها از منابع مخفی پایین تاب استفاده کرده تا جلوه ای زیبا و مدرن به فضا داده و بر نور عمومی اتاق خواب نیز بیافزایید.

نورپردازی مدرن آشپزخانه

در نورپردازی داخلی خانه باید توجه ویژه ای به آشپزخانه داشته باشید. آشپزخانه تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی منزل دارد زیرا از داخل پذیرایی به خوبی می توان آن را دید. به کار بردن نورهای مخفی از روشهای مدرن در نورپردازی آشپزخانه می باشد که زیبایی دو چندانی به این محیط می بخشد. یکی از شیوه های مدرن در نورپردازی منازل، به کار بردن چراغ های آویز در بالای جزیره آشپزخانه می باشد. البته باید دقت کنید سقف آشپزخانه به اندازه کافی بلند باشد زیرا این چراغ ها برای سقف های کوتاه مناسب نیستند.

این چراغ ها علاوه بر روشنایی جلوه ای زیبا و لوکس به فضا می بخشند. در نورپردازی دکوراسیون منزل به شیوه امروزی باید به لایه های مختلف نورپردازی و چگونگی انتخاب منابع دقت نمایید. همچنین نورپردازی باید متناسب با دکوراسیون باشد. برای این منظور بهتر است از طراحان نورپردازی مانی نور کمک بگیرید.

در این مقاله نکات مربوط به نورپردازی مدرن را با هم بررسی کردیم شما عزیزان می توانید سوالات خود را با کارشناسان مانی نور در میان بگذارید. مانی نور عرضه کننده انواع نور مصنوعی و انواع لامپهای led آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد .

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

تعقیب

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *