وبلاگ - آخرین اخبار

بهترین ایده برای نورپردازی سقف پذیرایی

نورپردازی سقف پذیرایی از اهمیت زیادی برخوردار است که علت آن نیز این است که پذیرایی خانه ها یکی از پر رفت و آمد ترین و مهم ترین سالن های خانه می باشند. در سالن پذیرایی خانه، افراد به تماشای تلویزیون و یا گفت و گو می پردازند و همچنین محلی برای پذیرایی از مهمانان می باشد و به همین جهت باید نورپردازی پذیرایی به گونه ای باشد که سالن شیک، مجلل و در عین حال آرامش بخش به نظر برسد. مانی نور در این مقاله به بررسی نورپردازی سالن پذیرایی می پردازد و ترفند های بهترین نورپردازی را برایتان بیان می کند.

رنگ نور در نورپردازی سقف پذیرایی

باید دقت داشته باشید که سالن پذیرایی به علت کارایی که دارد باید از روشنایی بیشتری برخوردار باشد اما میزان این روشنایی نباید به گونه ای باشد که سبب سر درد و یا مشکلات چشمی شود زیرا همان طور که نور کم سبب خستگی چشم و … می گردد نور زیاد نیز سبب مشکلات چشمی می شود. برای بسیاری از افراد این سوال به وجود می آید که از کدام رنگ نور باید در نورپردازی سقف پذیرایی استفاده کنند تا تاثیر بهتری داشته باشد.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

این موضوع ارتباط زیادی با سلیقه ی افراد دارد و این که به کدام یک از رنگ نور چراغ ها عادت بیشتری دارند، اما دانستن این نکته که نور سفید به تنهایی سبب خیرگی چشم ها و نور زرد باعث کوچک تر جلوه دادن فضا می شود می تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. بهتر است برای این که هیچ یک از مشکلات رنگ های مختلف نور چراغ را نداشته باشید و زیبایی بیشتری نیز در نورپردازی سقف پذیرایی به وجود بیاید از ترکیب رنگ های سفید و زرد استفاده کنید.

قابیت تنظیم نور چراغ های ال ای دی

در هر ساعت از شبانه روز میزان نور مورد نیاز از چراغ های ال ای دی نیز متفاوت خواهد بود. در واقع به خصوص اگر سالن پذیرایی به گونه ای باشد که از نور طبیعی در نورپردازی برخوردار باشد در طول روز میزان نور کمتری در نورپردازی با چراغ ها لازم دارد. به همین دلیل است که چراغ ها در نورپردازی سقف پذیرایی باید به گونه ای باشند که قابلیت تنظیم میزان نور برای شما فراهم باشد.

به این منظور می توانید از چراغ هایی که نور آن ها به وسیله ی یک دستگاه کنترل می شود استفاده کنید و روش دیگری که برای این کار پیشنهاد می شود استفاده از چند منبع نور و انواع لامپ است. البته منظور ما لامپهای ال ای دی است. این کار علاوه بر این که برای امکان کنترل بیشتر بر روی نور را فراهم می کند سبب زیبایی بیشتر نورپردازی سقف پذیرایی نیز می شود.

استفاده از لوستر در نورپردازی سقف پذیرایی

از لوستر ها در شکل ها و انواع مختلف برای نورپردازی استفاده می شود. باید در هنگام تهیه ی لوستر دقت کنید که آن را برای چه اتاق و سالنی می خواهید. به طور مثال لوستری که در اتاق خواب ها به کار می رود با لوستر پذیرایی باید متفاوت باشد. علاوه بر در نظر گرفتن این موضوع باید به سبک نورپردازی دکوراسیون پذیرایی نیز دقت کنید و با توجه به ارتفاع سقف مناسب ترین لوستر را برای نورپردازی سقف پذیرایی تهیه نمایید.

در صورتی که سقف سالن پذیرایی کوتاه باشد نباید از لوستر هایی که آویز دارند استفاده کنید. همچنین بهترین محل برای نصب لوستر و چراغ در نورپردازی سقف پذیرایی بالای میز مخصوص پذیرایی است تا نور بهتری در آن محل پخش شود. جالب است که بدانید لوستر ها در سالن های پذیرایی علاوه بر نقش مهم در نورپردازی به یکی از اصلی ترین عوامل در دکوراسیون شناخته می شوند. هر نوع لوستر در هر سبکی در بازار موجود است که می توانید از بین آن ها مناسب ترین را انتخاب کنید. همچنین برای نورپردازی بهتر می توانید از ترکیب چراغ های نور سفید و نور زرد در لوستر ها بهره مند شوید.

استفاده از نور مخفی در نورپردازی سقف پذیرایی

یکی از کارهایی که سبب زیبا تر به نظر رسیدن سالن در نورپردازی سقف پذیرایی می شود استفاده از نور های مخفی است. در واقع از نور های مخفی در مکان هایی می توان استفاده نمود که دیوار کاذب داشته باشند. برای نورپردازی مخفی از چراغ های هالوژن و ال ای دی استفاده می کنند که به علت نمایان نبودن چراغ ها به آن نور مخفی می گویند. این چراغ ها که در نورپردازی سقف پذیرایی مخفی به کار می روند باعث می شوند تا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود و داشتن عمر مفید بالای آن ها سبب می شود تا به طور کلی از چراغ های به صرفه و اقتصادی شناخته شوند. در واقع شما می توانید از لوستر ها در مرکز سالن و برای نورپردازی اصلی استفاده نمایید و از چراغ های هالوژنی و ال ای دی در حاشیه و برای زیبا تر کردن و تکمیل نورپردازی بهره مند شوید.

نورپردازی غیر مستقیم

همان طور که اشاره شد به غیر از مرکز سالن پذیرایی و بالای میز بهتر است از نورپردازی غیر مستقیم استفاده نمایید که بخشی از این نورپردازی توسط نور مخفی با چراغ های هالوژنی و ال ای دی ممکن می شود، اما استفاده از چراغ های دیواری و یا دیوار کوب ها نیز بخش دیگری از نورپردازی سقف پذیرایی می باشند که به صورت غیر مستقیم هستند. چراغ های آباژور ال ای دی نیز علاوه بر این که به دکوراسیون خانه زیبایی می بخشند در نورپردازی نیز کمک کننده هستند. در صورت امکان نیز دور تا دور سقف سالن پذیرایی از چراغ ها و یا رشته های لامپ استفاده می شود تا سقف سالن نمای بهتری داشته باشد. به این صورت با استفاده از چندین منبع نور مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم به نورپردازی سقف پذیرایی می پردازید.

هزینه ی کم نورپردازی و تاثیر آن بر زیبایی خانه

بسیاری از افراد برای این که دکوراسیون خانه شان به گونه ای باشد که زیبایی بهتر و بیشتر آن سبب جلب نظر افراد و همچنین آرامش خودشان شود هزینه ی زیادی می پردازند تا از وسایل گران قیمت برای این کار استفاده نمایند، اما با مشاوره شرکت مانی نور و نورپردازی درست و اصولی در سالن پذیرایی می توانید علاوه بر ایجاد حس خوشایند و آرامش بخش، زیبایی ظاهر سالن نیز تامین شود. برای نورپردازی اصولی نیز نیازی به هزینه ی زیاد نخواهد بود و تنها با دانستن اصول اصلی آن می توانید با هزینه ی کم به نورپردازی بپردازید و ظاهر خانه تان را تغییر دهید.

برای طراحی نورپردازی منزلتان با مانی نور شرکت تولید محصولات ال ای دی تماس بگیرید. جهت مشاوره رایگان و جواب سؤالاتتان در زمنه چراغهای ال ای دی در دیدگاههای همین مطلب برایمان بنویسید.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
4 پاسخ
  1. Avatar
    بهاره گفته:

    سلام وقتتون بخیر. خونه ما سقف کاذب نداره و نورش کمه میخواستم از شما راهنمایی بگیرم که چه کاری پیشنهاد میکنید و اصلا چه کاری میشه کرد وقتی سقف کاذبی وجود نداره.

    پاسخ
    • Avatar
      Milad گفته:

      با سلام وقت شما بخیر.

      لطفاً با شماره‌های داخل وب سایت در تماس باشید ، راهنمایی این مورد نیاز به عکس برداری شما از محوطه دارد.

      پاسخ
  2. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

تعقیب

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *