وبلاگ - آخرین اخبار

نورپردازی عکاسی در خانه

امروزه دیگر مسلط بودن به نورپردازی مناسب عکاسی در خانه و آگاهی داشتن ازاصول روشنایی استودیوی خانگی، نه تنها از نیازهای ضروری یک عکاس به شمار می رود، بلکه می تواند به هرفردی کمک کند که با یک دوربین و حتی دوربین گوشی موبایل، عکس های باکیفیتی در خانه و یا یک دفتر کاری کوچک تهیه کند.

برای این کار، شما باید با تجهیزات نورپردازی برای عکاسی در خانه آشنایی کامل داشته باشید. اینکه از چه وسایلی برای نورپردازی استودیو‌ی خانگی استفاده کنید و نکات مهم نورپردازی برای عکای در خانه چیست. در این مقاله به بررسی بهترین تجهیزات برای نورپردازی عکاسی در خانه می‌پردازیم و بهترین لامپ برای عکاسی در خانه را به شما معرفی می‌کنیم.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

بهترین و به صرفه ترین راه برای عکاسی حرفه‌ای، ساخت یک استودیوی عکاسی خانگی است. اولین قدم، اختصاص یک فضای ویژه در منزل برای این کار است و پس از آن مهم‌ترین چالشی که با آن مواجه خواهید شد، نورپردازی عکاسی در خانه است. چرا که نورپردازی صحیح می‌تواند محصول شما را به شکلی منحصر به فرد و جذاب به مخاطبانتان معرفی کند.

وسایل مورد نیاز نورپردازی عکاسی در خانه

تهیه وسایل نورپردازی برای عکاسی در خانه، به شما در ساخت یک استودیوی عکاسی خانگی کمک می کند.بنابر این ابتدا لازم است فضای ویژه ای برای استودیوی خانگی مشخص کنید و سپس، سراغ تهیه کردن این وسایل بروید:

  • فلاش

فلاش کاربرد بی‌نظیری در کنترل و بهبود کیفیت نور در عکاسی خانگی دارد. زمانی که نحوه‌ی قرارگیری سوژه‌ی مورد نظرتان را انتخاب کردید، با تنظیم فلاش می‌توانید، کنترل بیشتری روی سوژه‌ی عکاسی و نوری که به آن می‌تابد، داشته باشید.

در واقع با انتخاب فلاش مناسب برای عکاسی در خانه، می‌توانید به نور جهت دهید و رنگ و کنتراست نور را کنترل کنید.

فلاش ها انواع مختلفی دارند که از پر کاربردترین آنها می‌توانیم به فلاش داخلی، فلاش اکسترنال و فلاش استودیویی اشاره کنیم.

فلاش داخلی دوربین، همانطور که از نامش مشخص است، داخل بدنه‌ی اصلی دوربین جاسازی شده است. این نوع از فلاش‌ها با لنز دوربین همراستا بوده و جهت نور را ثابت نگه می‌دارند.

فلاش اکسترنال دوربین، معمولا در قسمت بالای دوربین نصب می‌شود. همچنین نوع جدید این فلاش‌ها بدون نیاز به سیم با دوربین در ارتباط خواهند بود. در این نوع، شما می‌توانید فلاش را در هر نقطه‌ی دلخواهی از استودیوی عکاسی خانگی قرار داده و با آزادی بیشتری نورپردازی خود را انجام دهید.

فلاش استودیویی به دو نوع چتری و سافت باکس تقسیم می‌شود. که هرکدام مزایای خاص خود را دارند. نوع سافت باکس، اصلاح کننده‌ی نور بوده و نور تولیدی آن شبیه نور خورشید است و در نتیجه کیفیت نورپردازی عکاسی خانگی را افزایش می دهد. این نور تولید شده از داخل پنل سافت باکس به بیرون منتشر می‌شود. در نوع چتری، نور تولید شده، مثل سافت باکس است با این تفاوت که نور به شکل گسترده‌تری انتشار یافته و برخلاف سافت باکس کنترل شده نخواهد بود.

  • رفلکتور:

رفلکتور یکی از ابزارهای نورپردازی درعکاسی خانگی است که انواع مختلف آن در نورپردازی‌های مخصوص به خودش کاربرد دارد. در واقع رفلکتور یک سطح بازتاب دهنده‌ی نور است. کاربرد اصلی آن تغییر مسیر و تمرکز نور روی سوژه‌ی عکاسی است.

در رفلکتورهای مختلف، رنگ و اندازه‌ متفاوت است. مثلا بهتر است برای عکاسی از اشیا بی‌جان در خانه، از رفلکتورهایی با ابعاد کوچک تر استفاده شود چراکه کنتراست پایین‌تری به شما می‌دهند. برعکس رفلکتورهایی با ابعاد بزرگتر نور نرمی‌تری انعکاس می‌دهند که باعث می‌شود، صورت و اجزای بدن بسیار زیباتر و با سایه‌های منظم‌تری نمایش داده شوند.

رفلکتورها براساس نوع رنگ به انواع طلایی، سیاه، سفید، نقره‌ای و شفاف تقسیم بندی می‌شوند. در زیر، انواع رنگ رفلکتورهای مناسب عکاسی خانگی را به شما معرفی می کنیم.

رفلکتور طلایی، برای زیباتر نشان دادن رنگ پوست کاربرد فوق‌العاده‌ای دارد. این رفلکتور گرمی را به رنگ نور اضافه می‌کند و در واقع به سوژه مورد نظر رنگ زرد را می‌دهد.

رفلکتور سیاه، برای استودیو خانگی عکاسی بهترین رفلکتور خواهد بود چرا که تمامی نور اضافه را جذب کرده و سایه‌هایی منظم و دقیق به سوژه می‌دهد.

رفلکتور سفید، برای عکاسی بدون فلش در خانه بسیار مناسب است. چون رنگی خنثی منعکس می‌کند و نور تابیده شده را بدون تغییر در رنگ آن بازتاب می‌دهد.

رفلکتور نقره‌ای، بیشترین بازتاب نور را بین سایر مدلهای رفلکتور دارد. بنابراین برای عکاسی در خانه ی کم نور کاربرد دارد.

از رفلکتور شفاف یا ترانسپرنت هم، برای کاهش یا پخش شدت نور استفاده می‌کنند.

انواع لامپ برای عکاسی خانگی

اما می‌توانیم بگوییم لامپ برای عکاسی خانگی اهمیت ویژه ای دارد و مهم ترین وسیله عکاسی در خانه است. نوع لامپی که در نورپردازی استودیوی خانگی تان استفاده می‌کنید، بسیار اهمیت دارد. لامپ هایی که می‌توانند برای این کار مورد استفاده قرار بگیرند،  لامپ ال ای دی، لامپ رشته‌ای و لامپ فلوروسنت یا همان مهتابی، هستند که دربین لامپ ال ای دی LED برای نوازی عکاسی خانگی بهترین گزینه است.

مزیت لامپ‌های LED برای عکاسی خانگی بیش تر از یک مورد است. این لامپها مصرف انرژی کمی دارند و حرارت زیادی هم تولید نمی‌کنند. قابل حمل هستند و طول عمر بالایی دارند. این لامپ‌ها، طیف رنگی زیبا و متنوعی ایجاد می‌کنند. سایزها و اندازه‌های مختلفی دارند و بسیار سبک هستند.

خرید لامپ مناسب نورپردازی برای عکاسی خانگی

در این مقاله تجهیزات نورپردازی عکاسی در خانه را به شما معرفی کردیم. قرارگیری هرکدام از این تجهیزات در استودیوی عکاسی خانگی می‌تواند کیفیت عکاسی ما را از این رو به آن رو کرده و در نهایت عکسی حرفه‌ای را به شما تحویل دهد.

درصورتی که قصد خرید لامپ و تجهیزات نورپردازی استودیوی عکاسی خانگی را دارید تنها کافی است به محصولات نورپردازی سایت مانی نور نگاهی بیندازید و در صورت پیدا نکردن کالای مورد نظرتان، با ما تماس بگیرید تا در کوتاه ترین مدت سفارش اختصاصی شما را آماده کنیم.

همچنین می‌توانید نسبت به خرید دی او بی، نسل جدید از لامپ‌های LED اقدام نمایید. اگر هم نیاز به اطلاعات بیشتر درباره این محصول دارید، مقاله دی او بی چیست را مطالعه نمایید.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *