وبلاگ - آخرین اخبار

مهمترین نکاتی که باید درباره ی نورپردازی مخفی سقف بدانید!

نورپردازی مخفی سقف خانه یکی از ایده‌هایی است که موجب زیباتر شدن محیط می‌شود به‌طوری یکی از شاخص‌های طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفته شده و موجب شده بخش مهمی از هر خانه مدرن و زیبایی را به خود اختصاص دهد. امروزه یکی از نکاتی که مورد توجه طراحان و مردم قرار گفته نور مخفی سقف است. استفاده از رنگ‌های مختلف در نورپردازی مخفی سقف کاذب برای منازل و نور مخفی در ساختمان اداری و تجاری بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین کارهای خانه نورپردازی سقف منزل می‌باشد که به دلیل تنوع در سقف‌های کاذب و سقف های با کناف دست طراحان برای اجرای طرح‌های مختلف و متنوع باز است. در طراحی یک خانه تمام بخش‌های آن به طریقی مهم می‌باشد و نمی‌توان گفت که یک جزء آن به بخش‌های دیگر منزل برتری دارد. با کاربرد رنگ‌های مختلف در نورپردازی می‌توان جلوه‌ای زیبا و خاص به فضاهای داخلی بخشید به‌جای آنکه از نور به‌طور گسترده در تمام فضاهای موجود استفاده شود.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

نورپردازی مخفی سقف چیست و چگونه انجام می‌شود؟

نورپردازی مخفی سقف یکی از گزینه‌های پرطرفدار و پرکاربرد امروزی در طراحی دکوراسیون و نورپردازی منزل است.روش استفاده از نور مخفی در سقف با استفاده از لامپ‌های شلنگی، ریسه‌های اس ام دی (SMD) یا ال ای دی (LED) پیاده می‌شود. از نور مخفی بیشتر در گچ‌بری‌های داخل سقف و دیوار، کناف و سازه‌های سقفی و دیوار ساختمانی استفاده می‌شود.

استفاده صحیح از نورپردازی نقش بسیار مهمی را در موفقیت یک طراحی یک دکوراسیون خوب دارد. بدین معنی که اگر نورها در فضا به‌درستی در جای خود قرار داده‌شده باشند باعث درخشش بیشتر فضا شده و باعث می‌شود عناصر موجود در یک محیط بیشتر به چشم بیایند. در بخش‌های مختلف یک ساختمان مانند (راه‌پله، سقف، دیوارها، آشپزخانه، کف زمین و…) می‌توان از نور مخفی استفاده کرد.

درحالی‌که مدل‌های نورمخفی سقف در بازار بسیار متوع اند اما امروزه از نورهایی به نام نورهای LED برای نورپردازی مخفی سقف اتاق استفاده می‌کنند و کاربرد نورهای غیر ال ای دی نظیر نورپردازی مخفی با لامپ هالوژن کاهش یافته است.

امروزه ساختار نور مخفی سقف از سه بخش تشکیل شده است که شامل منبع تغذیه، ساختار بدنه و درنهایت قاب دور نور می‌شود. قسمت آخر دقیقاً بخشی از همان نور مخفی است که از خود نور ساطع می‌کند. در حال حاضر از نورهای مخفی LED در فرآیند اجرای نور مخفی سقف آشپزخانه و اتاق های مختلف خانه استفاده می‌شود که همین نورهای LED با تجهیزات نورپردازی تلفیق‌شده و باعث می‌شود ظاهر ساده‌ای بعدازاین نورپردازی به فرآیند نصب بدهد.

کاربرد نورپردازی مخفی سقف

  • نور مخفی سقف منزل: نورپردازی مخفی سقف می‌تواند به اقتضای محیط و دکوراسیون در تمام نقاط خانه جذاب و زیبایی بخش باشد. امروزه نورپردازی مخفی سقف کناف بیش‌تر در هال و سالت پذیرایی رواج دارد. همچنین استفاده از نور مخفی در سقف اتاق خواب می‌تواند بسیار مناسب‌تر و جذاب‌تر از کاربرد یک لامپ معمولی در اتاق خواب باشد. بسیاری اوقات افراد از نورپردازی مخفی سقف کاذب نیز استقبال می‌کنند.
  • نورپردازی مخفی کابینت: با استفاده و نصب نور مخفی کابینت آشپزخانه می‌توان زیبایی آشپزخانه را چندین برابر کرد. استفاده از این نمونه نورپردازی برای منازلی که سقف آشپزخانه آن‌ها کوتاه است و فضای زیادی برای نصب لامپ و لوسترهای آویز ندارند بسیار مناسب است. اگر می‌خواهید لامپ‌های نور مخفی در زیر کابینت‌های دیواری یا بالای کانتر و میزهای پیشخوان استفاده کنید. دیگر به منبع نور دیگری احتیاج نخواهید داشت.
  • نورپردازی مخفی سقف آشپزخانه: یکی دیگر از انواع نور مخفی در سقف نورپردازی مخفی سقف آشپزخانه است. برای اجرای نورهای مخفی آشپزخانه روش‌های متفاوتی وجود دارد که بسته به سبک آشپزخانه‌های موجود متغیر است. استفاده از انواع سقف‌های کاذب و کشسان از این جمله هستند که طراحی‌های بی‌نظیری ایجاد می‌کنند.

در منازل در قسمت سقف اپن آشپزخانه می‌توان یک نوع نورپردازی مخفی متفاوت اجرا کرد تا این قسمت از سقف داخلی آشپزخانه مجزا به نظر برسد. برای مثال شدت نورها و نوع سقف‌های کاذب را می‌توان تغییر داد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای روشن کردن آشپزخانه استفاده از هالوژن‌ها یا لامپ‌های LED است که در سقف آشپزخانه به‌صورت دفنی نصب شده و تا حدودی پنهان محسوب می‌شوند. جالب است که بدانید حدود 70٪ از کل آشپزخانه‌ها از این روش ساده برای روشنایی موجود استفاده می‌کنند. لامپ‌های هالوژن متداول را به‌راحتی می‌توان با LED های هوشمند جدید جایگزین کرد. نصب آن‌ها نیز نسبتاً آسان بوده و قیمت مناسبی دارند.

مزایای استفاده از نور مخفی در سقف

1- نورپردازی مستقیم مانند یک مانع بینایی عمل می‌کند، به‌طوری‌که اکثر مردم به‌راحتی نمی‌توانند به سمت لامپ‌ها نگاه کنند. اما نورپردازی مخفی سقف به‌صورت مستقیم نور را نمایش نمی‌دهد، بنابراین نگاه کردن به فضای نوری که تابانده شده به سقف مانند نورپردازی مخفی سقف پذیرایی امکان‌پذیر است.

2- نور مخفی سقف به دو شکل در دسترس است. اولین سری از لامپ‌های فستون (ال ای دی و زنون) هستند که از نوارهای خطی کم‌عمقی تشکیل شده‌اند. دومین نورپردازی ریبون LED است که مشخصات بسیار کمی را دارد. نوارهای خطی با لامپ‌های فستون می‌توانند نوعی از جلوه‌های کلاسیک را که بیشتر افراد در نورپردازی خود به دنبال آن هستند، فراهم کنند.

3- فناوری‌های روشنایی LED برای نورپردازی مخفی سقف بنابر دلایل بسیاری امیدوارکننده هستند، ازجمله اینکه چقدر با روش‌های کنترل سازگارند و با شدت روشنایی بیشتر مطابقت دارند. لامپ‌های LED به دیمرها و کنترل‌ها به‌راحتی متصل می‌شوند، بنابراین افراد می‌توانند در صورت مناسب بودن، نورپردازی مخفی خود را عملی کنند.

4- یکی دیگر از ویژگی‌های با ارزش روشنایی مخفی سقف، ماندگاری بالای آن است. وسایل روشنایی بیشتر از سایر اشکال نورپردازی عمر می‌کنند، حداقل 50000 ساعت روشنایی را فراهم می‌کنند و اغلب بسیار بیشتر از آن را نیز تأمین می‌کنند. لامپ‌های LED با افزایش طول عمر، رنگ خود را حفظ می‌کنند اگرچه مقداری از شدت آن را از دست می‌دهند.

جمع‌بندی و نتیجه گیری

امروز استفاده از طراحی‌های بدیل و زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرارگرفته است. یکی از این بخش‌های بسیار مهم نورپردازی فضاهای مختلف می‌باشد که برای گرمی‌بخش دادن به فضاها، اجزا، اشیا و بخش‌های مختلف یک ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرد. قسمتی از که اگر به‌ صورت اصولی و قاعده‌مند اجرا شود می‌تواند زیبایی بصری شگفت انگیزی را خلق کند. امروزه نورپردازی در طراحی فضاهای داخلی به می‌تواند علاوه بر زیبایی ظاهری محیط بر کیفیت سلامت روح و روان ما انسان‌ها که بخش زیادی از ساعات زندگی خود را در منزل می‌گذرانیم تأثیر بسزایی داشته باشد.

شما می‌توانید برای طراحی و اجرای نورپردازی مخفی سقف محل مورد نظرتان، با تیم تخصصی مانی نور تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

 

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *