وبلاگ - آخرین اخبار

ایده های نورپردازی سقف خانه واقعا دکوراسیون منزل را تغییر می دهند!

چرا باید به ایده های جدید برای نورپردازی سقف خانه فکر کنیم؟ چرا نورپردازی سقف منزل مان را به شیوه کاملا معمولی انجام نمی‌دهیم؟ مگر نقش نورپردازی سقف خانه در زیباسازی دکوراسیون منزل چقدر پررنگ است؟ خیلی. در واقع یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی داخلی منزل، رعایت اصول نورپردازی دکوراسیون منزل است. آیا تجربه حضور در محلی را داشته‌اید که جذب محیط زیبا و طراحی خاص آن شده باشید؟ به شما اطمینان می‌دهیم یکی از چیزهایی که در جذب شما به آن محیط تاثیر گذار بوده، شیوه صحیح نورپردازی آن مکان بوده است.

برای طراحی و نورپردازی خوب خانه، ابزارها و روش‌های مختلفی وجود دارد. قبل از اینکه بخواهید با این روش‌ها آشنا شوید، باید مواردی را در مورد محیط داخلی منزل خود و همچنین دکوراسیونی که انتخاب کرده‌اید، بررسی کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با جدیدترین ایده های نورپردازی سقف خانه آشنا کنیم.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

موارد قابل توجه قبل از نورپردازی سقف خانه

گرچه نورپردازی سقف خانه مهم‌ترین بخش در زیباسازی دکوراسیون منزل به شما می‌رود، اما شما باید در انتخاب محلی که می‌خواهید نورپردازی‌اش را انجام دهید، دقت کافی داشته باشید. همچنین وسایل موجود در خانه بر زیبایی آن بسیار تاثیرگذار است. اگر خانه شما دکوراسیون زیبایی داشته باشد، نورپردازی سقف خانه می‌تواند، جذابیت آن را دوچندان کند.

نورپردازی سقف کدام قسمت از خانه مهم تر است؟

قسمت‌های مختلفی از خانه هست، که شما می‌توانید با نورپردازی سقف آن جذابش کنید. اما توجه داشته باشید که روشنایی کدام قسمت منزل مهم‌تر است و بر سایر قسمتهای دیگر هم اثر می‌گذارد. معمولا در بیشتر منازل، اتاق پذیرایی مهم‌ترین بخش خانه به شمار می‌رود. چون وقتی مهمان دارید، بیشتر اوقات خود را با او در اتاق پذیرایی صرف می‌کنید. پس نورپردازی سقف پذیرایی منزل نقش مهمی در جذب و  راحتی مهمان شما دارد. به غیر از نورپردازی سقف اتاق پذیرایی به دلیل اینکه معمولا بزرگترین بخش خانه می‌باشد، بیشتر از سایر قسمت ها جلب توجه می‌کند.

از دیگر مواردی که اتاق پذیرایی را جزو بخش‌های مهم برای نورپردازی منزل قرار می‌دهد، فعالیت‌هایی نظیر تماشای تلویزيون یا مطالعه و استراحت روی مبل است. از این رو نورپردازی سقف این مکان باید قابل کنترل باشد. در این زمینه ما مقاله زیر را در گروه روشنایی مانی نور برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

بهترین ایده های نورپردازی سقف پذیرایی

اما با این حال نباید به نورپردازی سایر بخش‌های خانه هم بی اعتنا بود. نورپردازی مناسب اتاق خواب یا نورپردازی صحیح آشپزخانه می‌تواند هم بر زیبایی خانه‌تان بیفزاید هم روحیه‌ی شما را تغییر دهد.

در ادامه این مقاله مانی نور، ۵ ایده‌ی خوب برای مدل نورپردازی سقف خانه را با شما مطرح می‌کنیم.

۱- ایده استفاده از لوستر برای نورپردازی سقف خانه

لوستر کلمه‌ای فرانسوی است که در فارسی به نام‌های چلچراغ، آویز و نورافشان هم معروف است. لوستر نوعی از لامپ‌های تزئینی است که به صورت ثابت بر سقف خانه آویزان می‌شود و در عین نورپردازی کردن سقف خانه و محیط اتاق، بر زیبایی آن هم می‌افزاید.

انواع لوستر برای نورپردازی سقف خانه (پذیرایی، اتاق خواب یا اتاق مطالعه) بسیار زیادند. لوسترها براساس محلی که می‌خواهیم از آنها استفاده کنیم، کاربردهای خاص خود را نشان خواهند داد. تعداد شعله‌های لوستر نیز در تقسیم بندیشان تاثیرگذار است. تعداد این شعله‌ها معمولا ۳ شعله یا ۵ شعله یا ۷ شعله می‌باشد. برای نورپردازی سقف خانه کوچک بهتر است از لوسترهایی با تعداد شعله‌های کمتر و برای خانه بزرگتر، لوسترهایی با تعداد شعله‌های بیشتر استفاده شود.

از انواع مختلف لوسترها می‌توان به لوسترهای کلاسیک، لوسترهای مدرن و لوسترهای اتاق خواب، اشاره کرد. در انتخاب لوستر برای مدل نورپردازی سقف خانه حتما این مورد را در نظر بگیرید که سبک دکوراسیون داخلی، بزرگی و کوچکی فضای نصب لوستر در زیبایی کار شما تاثیرگذار است. به عنوان مثال لوستر کلاسیک بهتر است در دکوراسیون‌های مدرن یا فانتزی استفاده نشود.

۲-استفاده از چراغ‌های جهت دار برای نورپردازی سقف منزل

اسنفاده از چراغ‌های جهت دار جزو جدیدترین مدل های نورپردازی سقف خانه می‌باشد. این چراغ‌ها که به آنها چراغهای رفلکتوری هم می‌گویند، برای هدایت و جهت دهی نور مورد استفاده در نورپردازی سقف قرار می‌گیرند. این چراغ‌ها امروزه از انواع پرطرفدار محصولات روشنایی به حساب می‌آیند. درون این چراغ‌ها رفلکتورهایی قرار دارد که زاویه بازتابی متفاوتی دارند و با کم و زیاد کردن زاویه به راحتی می‌توان در نقطه دلخواه روشنایی مناسب در سقف منزل را ایجاد کرد.

 

این نوع چراغ‌های جهت دار برای نورپردازی سقف های بلند کاربری بهتری دارند. فروشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی یا نمایشگاه‌ها معمولا از این چراغ‌ها بیشتر استفاده می‌کنند. اما اگر سقف منزل شما بلند است یا مجسمه‌ها و تابلوهایی خاص در خانه هست که دوست دارید جلوه بیشتری داشته باشند، می‌توانید از چراغ‌های جهت دار برای نورپردازی سقف منزل استفاده کرده و نور آنها را به دلخواه خودتان تنظیم کنید.

۳-استفاده از لامپ هالوژن در نورپردازی سقف کناف خانه

امروزه استفاده از سقف کناف در خانه و به خصوص برای پذیرایی منزل بسیار پرطرفدار شده است. برای ایده نورپردازی سقف کناف خانه می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که یکی از آنها استفاده از لامپ هالوژن در نورپردازی سقف کناف خانه است. اگر اتاق پذیرایی منزل شما دارای سقف کناف است، می‌توانید برای تکمیل زیبایی آن از لامپ‌های هالوژن استفاده کنید.

لامپ هالوژن به دلیل داشتن گازهای هالوژنی مثل ید و برم به این نام شناخته می‌شود. این گازها سبب گرم شدن رشته تنگستن موجود در لامپ شده و نور سفید رنگی را تولید می‌کنند.

زمانی که نور ملایمی برای فضای موردنظرتان می‌خواهید، به عنوان مثال برای اتاق خواب، می‌توانید از این لامپ‌ها استفاده کنید. یا اگر می‌خواهید در شب نورپردازی زیبایی به سقف خانه بدهید، از لامپ‌های هالوژن رنگی می‌توانید استفاده کنید. برای ایده های بهتر برای نورپردازی سقف با کناف، می‌توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بهترین روش نورپردازی سقف با کناف

۴- استفاده از نور مخفی در نورپردازی سقف کناف خانه

مدل نورپردازی سقف منزل با نور مخفی در سقف کناف، معمولا در کنار لوستر یا لامپ هالوژن انجام می‌گیرد. این نورپردازی پشت سقف به صورت باریکه‌های نور شبیه شلنگ و در رنگ‌های متفاوتی انجام می‌گیرد. همچنین یکی از جاذبه‌هایی که استفاده از نور مخفی در سقف کناف ایجاد می‌کند، نمایش بازتر یا کوچکتر نشان دادن محیط است. بدین صورت که اگر از نورهای مهتابی یا آفتابی آن استفاده کنید، فضای مورد نظر شما را بازتر و اگر از مدل رنگی آن استفاده کنید، محیط را کوچکتر نمایش خواهد داد.

۵- استفاده از لامپ فانتزی در نورپردازی سقف خانه

همانطور که از نام لامپ فانتزی پیداست، این روش نتیجه متفاوتی نسبت به سایر انواع نورپردازی سقف خانه با سایر لامپ‌های موجود در بازار دارد. این لامپ‌ها در انواع مدل‌ها و شکل‌های هندسی گوناگون نظیر هرم، مکعب یا کره عرضه می‌شوند که بیشتر در دکوراسیون‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از مدل‌های جالب آن‌ها، لامپ فانتزی ادیسونی است. این مدل لامپ که نمونه جدیدی از لامپ LED است، در حباب‌هایی با شکلهای گوناگون تولید می‌شود. این مدل جذاب از آنجایی که تلفیقی از دنیای مدرن و قدیمی است، در بسیاری از فضای کلاسیک هم استفاده می‌شود. شما می‌توانید از لامپ فانتزی به عنوان یکی از جدیدترین روش های نورپردازی سقف منزل استفاده کنید.

اگر قسمتی از خانه‌تان دکوراسیونی متفاوت دارد یا به طور کلی سبک فانتزی را برای طراحی کل خانه می‌پسندید، استفاده از لامپ فانتزی می‌تواند جلوه بیشتری به محیط فانتزی شما بدهد.

طراحی فضای منزلمان بر روی شخصیت ما اثر گذار است و همچنین بالعکس، براساس شخصیت و سلیقه‌مان می‌توانیم این فضا را طراحی کنیم. نورپردازی سقف خانه یکی مهم‌ترین بخش‌های این طراحی به شمار می‌رود. در صورتی که این کار به طور درست و اصولی انجام بگیرد، نتیجه‌اش زیبایی و حس خوب ما نسبت به محل زندگی‌مان خواهد بود.

گروه روشنایی مانی نور تولید کننده انواع چراغ های سقفی و سایر محصولات روشنایی می‌باشد. برای دریافت مشاوره جهت انتخاب مدل نورپردازی سقف منزل می‌توانید با شماره 09126356672 تماس بگیرید. محصولات مانی نور دارای ۳ سال گارانتی بدون قید و شرط می‌باشند که این بزرگترین تضمین ممکن برای کیفیت محصولات ماست. شما می‌توانید انواع چراغ سقفی را به همراه قیمت و مشحصات آنها در صفحه چراغ ال ای دی سقفی توکار مشاهده کنید.

همچنین دسته جدید لامپ‌های LED، ماژول های دی او بی می‌باشند که Driver on Board هستند و درایور خارجی از آن ها حذف شده و سبکتر و کوچکتر از لامپ‌های ال ای دی اند. شما می‌توانید همین حالا برای خرید دی او بی اقدام فرمایید. 

سوالات و نظرات خود را در انتهای این صفحه با ما درمیان بگذارید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان باشند.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *