وبلاگ - آخرین اخبار

نورپردازی فضای شهری به منظور بهبود فضای شهر

نورپردازی فضای شهری در درجه اول با هدف روشن کردن فضا و فراهم نمودن امنیت افراد انجام می شود که اصولا با چراغ خیابانی LED این کار صورت میگیرد. با این حال مانی نور محصولات ال ای دی بسیار مختلفی دارد و بارها با شهرداری های مختلف سراسر کشور فعالیت داشته است.

امروزه افراد ساعات زیادی از شبانه روز را در بیرون از خانه سپری می کنند و نیاز به امنیت و آرامش دارند. این روزها زیباسازی فضای شهر در شب ها از اصلی ترین اهداف نورپردازی است. با نورپردازی معابر، پل ها، ساختمان ها و … به شکلی اصولی و مجلل، می توان جلوه باشکوهی به شهر بخشید. نورپردازی فضای شهری می تواند به اقتصاد شهر نیز کمک نماید. با نورپردازی زیبا و مجلل می توان گردشگران را به داخل شهر کشاند. حضور گردشگران برای شهر منفعت اقتصادی خواهد داشت. برای نورپردازی مکان های مختلف باید به نوع منابع نور،شدت نور، رنگ نور و … توجه نمود تا بتوان ضمن روشن کردن فضای شهر، زیبایی فوق العاده ای به آن بخشید.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

نورپردازی فضای شهری

در جامعه امروز مردم در ساعات شب بنا به دلایل مختلف به فضاهای شهری آمده و از آن استفاده می نمایند. برای اجرای نورپردازی شهری به شکلی ایده آل، باید بعد از نصب منابع نور، میزان و شدت روشنایی آن ها تنظیم شود تا در طول شب حس امنیت را به افراد منتقل نماید. نورپردازی نامناسب به جای دادن حس امنیت به افراد استرس وارد می کند. در این شرایط به دلیل نور نامناسب محیط بیرون تاریک تر از محیط داخل به نظر می رسد و این موضوع باعث استرس و اضطراب افراد می شود. در نورپردازی شهری مقدار روشنایی فضاهای مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد. مقدار روشنایی باید متناسب با فضا بوده و امنیت را تامین نماید. نورپردازی بر شرایط زندگی مردم تاثیر گذاشته و در زیبایی و جذابیت شهر نقش بسزایی دارد.

اهمیت نورپردازی فضای شهری

نورپردازی به فضا هویت می بخشد. نورپردازی و زیبا به نظر رسیدن فضای شهر افراد را سرزنده کرده و باعث برقراری آرامش می شود. از نورپردازی فضای شهری برای موارد زیر استفاده میشود:

  • زیبا کردن فضا
  • برجسته سازی
  • تاکید بر اجسام

نورپردازی مناسب باعث می شود بتوان از فضاهای گوناگون شهری در کل شبانه روز استفاده نمود. این کار سبب می شود مردم تا آخر شب در بیرون بمانند و به رونق اقتصادی شهر کمک کنند. نورپردازی نمای ساختمان ها، فضاهای سبز و محیط های مختلف جلوه زیبایی به شهر می بخشد. نورپردازی روشی مناسب برای جذابیت و زیبایی فضای شهر می باشد.

از انواع نورپردازی برای زیبا و متفاوت نشان دادن ساختمان ها و محیط های شهری استفاده می شود. در گذشته از نور فقط برای روشن کردن فضا استفاده می شد و مردم تصویر شهر را همان گونه که در روز قابل مشاهده بود می دیدند، اما امروزه با نورپردازی فضای شهری به شکلی ایده آل، مکان های خاص را زیباتر جلوه داده و مردم می توانند نمایی متفاوت و بسیار زیبا از شهر را در شب مشاهده نمایند. یک نورپردازی صحیح و اصولی تصویری جذاب و زیبا از شهر را در ذهن افراد ثبت می نماید.

هدف از نورپردازی فضای شهری

یکی از اهداف نورپردازی فضای شهری دید مناسب و کاهش تصادفات رانندگی می باشد. نورپردازی باعث ایجاد امنیت شده و به نگهداری از اموال شخصی کمک می نماید. نور کافی و روشن بودن فضای شهر باعث کاهش جرائم شبانه می شود. نورپردازی اصولی و هماهنگ باعث می شود مناطق مختلف جلوه زیبایی در شب داشته باشند و باعث بهبود فضای شهری می شود. نورپردازی جاده ها و خیابان ها به رانندگان و پیاده ها احساس امنیت می دهد.

محل قرار گیری لامپ ها، عملکرد جاده ها و مسیرهای مختلف را نشان می دهد. در جشن های سال نو و دیگر اعیاد از نورپردازی های مجلل در فضای شهر استفاده می شود و به مردم شور و نشاط می بخشد. نورپردازی های درخشان و زیبای میدان ها، پل ها و ساختمان های بزرگ شهر نمایی خیره کننده به شهر داده و هر بیننده ای را مسحور خود می نماید. یک نورپردازی اصولی و مهندسی شده می تواند نمای شهر را زیباتر از آنچه که هست به نمایش بگذارد. فضاهای سبز و ساختمان هایی که در طول روز زیاد به چشم نمی آیند با نورپردازی جلوه جذابی داشته و چشم ها را به خود خیره می نمایند.

اهمیت منابع نور و نصب صحیح آن ها

انتخاب درست منابع روشنایی و محل نصب آن ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در کیفیت نورپردازی تاثیرگذار می باشد. نصب چراغ در ارتفاع بسیار زیاد، تعمیر و یا تعویض آن را بسیار سخت می نماید. چراغ های سوخته و چراغ هایی که چشمک می زنند جلوه ناخوشایندی به شهر می دهند و به دلیل ارتفاع نامناسب و زیاد به سختی می توان آن ها را تعویض نمود. تعویض چراغ در نمای بعضی از ساختمان ها نیازمند استفاده از داربست و صرف هزینه های زیاد می باشد. طراحان نورپردازی می توانند با انتخاب منابع نور مناسب و نصب آن ها در نقاطی که دسترسی به آن ها آسان باشد، از این مشکل جلوگیری نمایند.

مقاله نور مصنوعی برای رشد گیاهان هم شاید برایتان مفید باشد.

بازاریابی و جذب گردشگر از طریق نورپردازی شهری

از نورپردازی فضای شهری به منظور بازاریابی و تبلیغ نیز استفاده می شود. از نورپردازی می توان برای جذب مشتری ها در طول شب استفاده نمود. بسیاری از مکان های تجاری و تفریحی در طول شب فعال می باشند و از نورپردازی متناسب با نوع فعالیت خود برای جذب مشتری استفاده می کنند. همچنین نورپردازی باعث زیبا شدن و مجلل به نظر رسیدن آن مکان ها می شود. نورپردازی فضای شهری برای رونق دادن به کسب و کار در نقاط مختلف شهر و جذب مشتری اجرا می شود. نورپردازی بخش تجاری و مرکز شهر و هم چنین مکان های تفریحی و تاریخی شهر باعث جذب توریست می شود.

بهبود فضاهای شهری از طریق نورپردازی

نورپردازی باید کیفیت فضاهای شهری را افزایش داده و جلوه زیبایی به شهر ببخشد. با توجه به مکان و هدف نورپردازی می توان نورپردازی را به شیوه ای صحیح و ایده آل اجرا نمود. برای مثال نورپردازی شهری با مکان ها و آثار تاریخی فراوان باید متناسب با آن آثار تاریخی صورت بگیرد.  نورپردازی هر محیطی باید متناسب با آن بوده و به گونه ای باشد که عظمت و حال و هوای آن را برجسته تر نشان دهد. به طور کلی برای نورپردازی فضای شهری به شکلی ایده آل باید به نوع منابع و محل قرارگیری و زاویه تابش آن ها توجه نمود. همچنین نورپردازی باید متناسب با فضای مورد نظر باشد و با آن منافات نداشته باشد. نورپردازی اصولی باعث رونق بخشیدن، ارتقای کیفیت و چشم نواز شدن فضای شهر می شود.

شرکت نورپردای ال ای دی مانی نور در طی این سالها طراحی های زیبای شهری را به صنعت روشنایی عرضه کرده است. جهت مشاوره با ما تماس بگیرید. نظرات خود را در دیدگاهها برایمان بنویسید.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *