وبلاگ - آخرین اخبار

نور مصنوعی برای رشد گیاهان

همه انسانها زیبایی رو دوست دارن. زیبایی های زندگی ما آدما رو اگه بخوام نام ببرم، علاوه بر موارد معنوی مثل عشق و محبت و دوستی و … گیاه و طبیعت زیباست که از دیدنش سیر نمیشیم. بعضی زیبایی ها هم دیدنی نیستن. مثل اشعار و غزلیات زیبا که حس خوبی رو در ما بیدار میکنن. امیدوارم هر روزتون به زیبایی ها گره بخوره. شرکت مانی  در زمینه پرورش گل و گیاه با نور مصنوعی برای رشد گیاهان تخصص داره. در این مطلب میخوام بهتون بگم چه جوری این زیباییها رو به خونه هاتون بیارین.

 

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

 

 

بهترین نور مصنوعی برای رشد گیاه – محصول مانی نور + ویدیو

میتونید خونتون رو شبیه بهشت درست کنید ‌.. باید بگم که رشد گیاه شما و فضایی که دارید هیچ محدودیتی رو در تغذیه نورش بوجود نمیاره چون نور های مختلف رشد گیاه مثل والواشر ها که البته بیشتر برای گلخونه ها استفاده میشن به شدت از نظر سایز و ویژگی های درونی شون قابل تغییر هستن و ما میتونیم طبق درخواست شما هرچیزی رو براتون تولید بکنیم

 

 

نور مصنوعی برای رشد گیاهان چیست

در جواب نور مصنوعی برای گیاهان چیست ابتدا باید تعریف دقیقی از نور مصنوعی داشته باشیم.

نور مصنوعی چیست؟

همه نورها به غیر از خورشید یا بازتاب نور خورشید که به دست انسان ساخته میشه رو نور مصنوعی میگن. توجه داشته باشین که نور ماه هم بازتابی از نور خورشیده. حالا اگه این نور مصنوعی جهت رشد گیاه ساخته بشه، نور مصنوعی مخصوص رشد گیاه میگن. تعداد این نورهای مصنوعی هم به تعداد ساخته های بشتر در این زمینه مربوطه.

عمل فتوسنتز و دریافت نور مورد نیاز گیاهان و گلهای آپارتمانی در محیط های زندگی ما معمولا وجود نداره. ما باید یا از نگهداری گیاهان اپارتمانی صرف نظر کنیم و از این زیبایی ها محروم بشیم یا با استفاده از نور مصنوعی خورشید برای گیاهان، طبیعت زیبا رو به خونه هامون بیاریم. چراغهای رشد ال ای دی بهترین گزینه نور مصنوعی برای رشد گیاهان هست. با این چراغهای ال ای دی براحتی شرایط نوری زندگی گیاهان رو در منزلمون میتونیم پیاده سازی کنیم.

برای اطلاعات بیشتر راجع به نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی کلیک کنین.

چراغ رشد یا چراغ گیاه منبع نور مصنوعی برای رشد گیاه هست که نور خورشید رو بوسیله انتشار یک طیف الکترومغناطیس مناسب تحریک و تقویت فتوسنتز گیاهان فراهم میکنه. انواع و اقسام نور مصنوعی برای گیاهان داریم:

  • چراغ های متال هالید
  • چراغ سدیم فشار بالا
  • لامپهای فلورسنتی
  • لامپهای LED مخصوص رشد گیاه

تاثیر نور خورشید یا آفتاب مصنوعی بر رشد گیاه

نیاز نوری گیاهان برای ارتفاع گیاه و گلدهی اونها مؤثره. کلا مقدار نور دریافتی از افتاب مصنوعی گیاهان به شدت نور و زمان تابش نور بستگی داره. شدت نور مورد نیاز در خورشید مصنوعی برای گیاهان بطور معمول 7000-10000 لوکس هست. نیاز گیاهان به نور در سایه پسند ها 4000-5000 و کمترینشون 500 لوکس هست. برای آفتاب پسندها هم نیاز نوری گیاهان 1000-1500 لوکسه. میزان شدت نور در ابتدای صبح و اوایل غروب کمترین حد خودش رو در طول روز داره. ظهر هم که همه میدونیم بیشترین میزان نور رو داره. 

طول موجهای نور مصنوعی باید رنگی باشد. فقط طیف رنگ سفید نیاز گیاه را برطرف نمیکند. طول موج قرمز برای میوه دهی و گلدهی، طول موج آبی برای رشد برگها، تاثیر نور سبز بر رشد گیاهان هم کم نیست. نور سبز به عنوان مکمل رنگهای قرمز و آبیه. گیاه از نور سبز استفاده میکنه و بقیه رو بازتاب میده. برا همینه که ما رنگش رو سبز میبینیم.

ساخت نور مصنوعی برای گیاه

ساخت نور مصنوعی گیاه شما باید کارشناسی بشه با توجه به نوع محیط و نوع گیاه اما در اینجا یک روش ایجاد نور مصنوعی برای گیاهان رو براتون توضیح میدم. 

بهترین روش ایجاد نور مصنوعی جهت رشد گیاهان چیست؟

led های قرمز و آبی بیشترین کاربرد در ساخت نور مصنوعی برای گیاهان رو دارن. در بیشتر گونه های گیاهی طول موجشون کاربرد داره. گلها و گیاهان همه طیف نور قرمز و آبی رو جذب میکنن و طول موج سبز رو آزاد میکنن. 

خب در اینجا روش ساخت یه نوع نور مصنوعی برای گیاه رو براتون شرح میدم.

لوازم مورد استفاده شما در ساخت نور مصنوعی گیاه:

  • تعدادی ال ای دی قرمز
  • کمتر از نصف اون تعداد ال ای دی آبی
  • نصف اون تعداد مقاومت 56 اهمی
  • به تعداد ال ای دی آبی مقاومت 100 اهمی
  • دو عدد برد 5 در 7 سانتی متری
  • کابل USB
  • شارژر USB

شما در این روش ساخت نور مصنوعی برای گیاهان به دستگاه لحیم کاری و سیم قلع و سیم چین و سیم هوک آپ هم نیاز دارین.

 ساختن نور مصنوعی برای گیاه

 

روش ساخت نور مصنوعی برای گیاهان

روش ساخت نور مصنوعی برای گیاهان

همینطور که در شکل میبینین، مدار ایجاد نور مصنوعی برای گیاه از چند بخش جداگانه تشکیل شده. هر برد دو ماژول داره. در ایجاد نور مصنوعی برای گیاه اگه میخواین چراغ رشد گیاه شما بزرگتر یا کوچکتر باشه باید تعداد ماژول ها رو بیشتر یا کمتر کنین. هر ماژول ار قعاتی تشکیل شده.

ال ای دی های قرمز و آبی

ال ای دی های قرمز دوتایی که به مقاومت 56 اهمی وصلند بصورت سری

LED های آبی هم به مقاومت 100 تایی

5 جفت ال ای دی قرمز هم بطور موازی به 4 ال ای دی آبی وصل میشن

بعد چیدن قطعات روی برد باید اونها رو لحیم کنین. ما در اینجا بطور خلاصه روش ایجاد چراغ رشد گیاه رو برای آشنایی شما اشاره کردیم. اما این کاری نیست که شما در خونه بدون تخصص انجام بدین. 

لامپ ال ای دی رشد گیاه به دلایل زیر  بهترین نوع نور مصنوعی برای رشد گیاه هست:

  1. مصرف انرژی پایین
  2. سرعت رشد بالا
  3. تولید طیفهای مفید فتوسنتز گیاه
  4. عدم ایجاد حرارت در محیط
  5. توان نوری بالا
  6. طول عمر زیاد
  7. عدم افت نور

  مزایای نور مصنوعی برای گیاه :

  • تولید نور مفید فتوسنتز برای گیاه
  • مدیریت زمان مفید نورگیری گیاهان
  • القا زمانبندی فصول برای گیاه
  • کنترل زمان رویش و گلدهی برای گیاهان
  • افزایش سرعت رشد گیاه از 40 تا 400 درصد
  • پرورش هر نوع گیاه در منزل یا محیط مورد نظر شما (البته برای ایجاد بهترین نور مصنوعی برای گیاه به طیف نوری مخصوص اون توجه کنین)
  • ثابت بودن شرایط محیطی برای گیاه

گفتیم که بهترین نور مصنوعی برای گیاهان پروژکتور ال ای دی یا همون لامپ LED رشد گیاه هست اما آیا معایبی هم داره؟ درسته که نور مصنوعی مناسب برای رشد گیاه چراغ ال ای دی هست اما معایبی هم داره و اون هم درصورتیه که شما از افراد غیر متخصص چراغ رشد گیاهتون رو تهیه کنین. نور مصنوعی مناسب برای گیاهان باید از نانومترهای دقیق پشتیبانی کنه. پروسه فتوسنتز در نور مصنوعی مناسب برای گیاهان کاملتر و سریعتر اتفاق میفته و هیچ ضرری برای محیط زیست نداره.

نکات قابل توجه در نور مصنوعی مناسب گیاهان:

  1. برای دریافت بهترین نور مصنوعی گیاهان به نکاتی از قبیل فاصله گیاه تا چراغ رشد گیاه که معمولا بین 40 تا 60 سانتی متره باید توجه کنیم.
  2. بررسی لومن و لوکس منبع نوری گیاه
  3. توجه به جدول نانومترهای پرتابی از نور مصنوعی مناسب گیاه

مشاوره رایگان درباره قیمت و خرید نور مصنوعی برای رشد گیاهان 

خرید نور مصنوعی برای رشد گیاه با چالشهایی همراهه. براحتی و بدون مشاوره نمیتونین خرید نور مصنوعی برای گیاهان منزلتون رو به خوبی انجام بدین. ما در مانی نور با توجه به شرایط مکانی نگهداری گیاهتون و نوع گیاه به شما مشاوره رایگان همراه با فروش نور مصنوعی برای گیاهان ارائه میدیم. همچنین در سایت مانی نور فروش اینترنتی لامپ رشد گیاه رو برای راحتی شما عزیزان داریم. برای آگاهی از قیمت نور مصنوعی برای گیاهان بهمون پبام بدین یا درخواست لیست قیمت نور مصنوعی برای گیاه رو بفرستین برامون. در اسرع وقت پاسخگو هستیم. همچنین اگر نیاز به مشاوره داشتین، مشاوران حرفه ای ما همواره آماده کمک رسانی به شما هستن.

مقاله نور مصنوعی برای رشد کاکتوس زیبای خانه شما رو برای طرفداران این گیاه زیبا پیشنهاد میکنم. همه میدونیم که اغلب کاکتوسها برای رشد و نمو عالی به نور مناسب و آب کم نیاز دارن. چراغهای ال ای دی میتونه در رشد سریع کاکتوسها تاثیر زیادی داشه باشه.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
6 پاسخ
  1. Avatar
    مهدی گفته:

    باعرض سلام وخسته نباشی اولا که این نور مصنوعی چه ساعت هایی باید روشن باشد؟؟ دوما من ۱ عدد پرطکتوری ۸ وات خریدم ۴ عدد گلدان کنار همو جواب میده؟

    پاسخ
    • Avatar
      آرمین گفته:

      سلام مهدی،
      در خصوص سوال اول باید بگم که مدت زمان روشن بودن چراغ رشد گیاه به نوع گیاه و شدت نیازش به نور بستگی داره. پیشنهاد می کنم مقاله ی ما “نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی” رو یه مروری کن. پاسخ این سوال و مابقی سوال هایی که راجع به این موضوع ممکنه برات پیش بیاد رو می تونی این تو پیدا کنی.
      جواب سوال دوم هم قطعا بله.

      پاسخ
  2. Avatar
    هستی محمدی گفته:

    سلام خسته نباشید.من به تازگی گیاه برگ انجیری خریدم پرسیدم گفتن سایه دوسته و نور خیلی کمی میخواد.پذیرایی ماپنجره نداره فقط آشپزخانه پنجره داره که نورش به پذیرایی نمیرسه و جنوبی هم هست.حالا باتوجه به اینکه این گیاه نور مستقیم نمیخواد من کدوم محصول و باید خریداری کنم؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • Avatar
      Milad گفته:

      سلام خانم محمدی عزیز.
      یک عدد لامپ رشد گیاه 7 وات نیازتون رو برآورده میکنه.

      برای راهنمایی بیشتر در مورد محصولات مانی نور می توانید با ما در تماس باشید.
      پشتیبانی و راهنمایی محصولات از طریق شماره تماس 093972176236 امکان پذیر است.

      پاسخ
  3. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *