وبلاگ - آخرین اخبار

نور مصنوعی برای رشد کاکتوس زیبای خانه شما

جدیدا کاکتوس نسبت به قبل طرفدارهای بیشتری پیدا کرده . البته همیشه گیاه پرطرفداری بود چون نسبت به بی آبی خیلی مقاومه، اما هر چقدر هم این گیاهان نسبت به بی آبی مقاوم باشند به نور حتما نیاز دارن. اگه خونه پرنوری ندارین نگران نباشین با نور مصنوعی برای کاکتوس مشکل رو حل میکنین. من یه نخل ماداگاسکار داشتم شش ماه یادم رفته بود بهش آب بدم :) گوشه اتاقم بود، فراموشش کرده بودم. دووم آورد طفلکی اما رشد نکرد. گرچه مقاومت کاکتوسها بالاست اما اگه رسیدگی کافی بهشون بکنیم هم خوب رشد میکنن و زیباتر میشن و هم اینکه بعضی از انواع کاکتوس گلهای زیبایی به ما هدیه میدن. 

کمی درباره نور مناسب برای کاکتوس صحبت کنیم.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

برای اینکه گلهای زیبایی در خانه یا محل کار داشته باشین به نورشون و آب و خاکشون توجه کنین. توقع زیادی ندارن از ما. تخصص مانی نور شرکت روشنایی در تولید انواع محصولات ال ای دی میتونه نور گیاهان شما رو مخصوصا نور مصنوعی برای کاکتوس رو با کیفیت بالا و توجه به محیط نگهداری گیاه براتون فراهم کنه.

نور های مصنوعی برای رشد کاکتوس چیست؟

با استفاده از چراغ های رشد گیاه نور مصنوعی برای کاکتوس شبیه سازی میشه. در تاریکترین نقاط خونه تون شاید بتونین بدون نورهای مصنوعی برای کاکتوس از این گیاه نگهداری کنین، اما کاکتوس زیبای شما باریک و ضعیف میشه و به مرور از بین میره. ببینیم کلاً نور مصنوعی برای کاکتوس چیست. منابع نور مصنوعی کاکتوس از تعدادی led مخصوص رشد گیاه و پروژکتور LED رشد گیاه ساخته شده. این لامپهای مخصوص رشد گیاهان کاکتوس رو در فاصله 30 الی 40 متری کاکتوس نصب میکنین. نباید 24 ساعت شبانه روز روشن نگه دارین. گیاهان هم مانند ما انسانها به زمانی برای خواب نیاز دارن. بهترین زمان نور مصنوعی برای رشد کاکتوس 12 الی 15 ساعت در طول شبانه روزه. 

استفاده از نورهای مصنوعی برای کاکتوس یا بقیه گیاهان سخت نیست. فقط باید با مشاوره هایی که شرکت مانی نور بطور رایگان در اختیارتون قرار میده انتخاب مناسب رو داشته باشین و فاصله نصب و میزان ساعات استفاده از نور مصنوعی برای رشد کاکتوس رو رعایت کنین. در شروع فصل سرما باید تعداد نور های مصنوعی برای کاکتوس رو کم کنین تا با طبیعت همخوانی داشته باشه. هر دو هفته یه بار هم گلدونها رو بچرخونین تا نور مصنوعی برای کاکتوس به همه قسمتهای گیاه برسه.

کاشت بذر کاکتوس با نور مصنوعی ال ای دی

همونطور که گفتیم برای رشد گیاهان مخصوصا کاکتوس و ایجاد عمل فتوسنتزشون نیازمند نور هستیم. در آپارتمانهای ما هم که معمولاً نور کافی وجود نداره اگر هم داشته باشه، کاشت بذر کاکتوس با نور مصنوعی ال ای دی فوائدی داره که در ادامه براتون لیست میکنم. نور مصنوعی  رشد گیاه انواع متفاوتی داره که ال ای دی از بهترینشونه.

  • مصرف انرژی پایین 
  • سرعت رشد بسیار بالاتر از نور عادی یا نور غیر ال ای دی مخصوص رشد گیاه
  • ایجاد طیفهای مفید و مناسب فتوسنتز
  • عدم ایجاد گرما
  • توان نوری بالا از انرژی مصرفی
  • طول عمر بالای led رشد گیاه 
  • عدم افت نوری پروژکتور led رشد گیاه

لامپ مخصوص رشد گیاه ال ای دی طیف نوری مناسب برای کاشت بذر کاکتوس با نور مصنوعی رو داره. در برابر رطوبت محیط تا حدود 80 درصد و دمای بین -20 تا 50 درجه هم مقاومت لازم رو داره.

کاکتوس بدون نیاز به نور امکان رشد دارد؟

اگه جایی شنیدین یا خوندین که کاکتوس بدون نیاز به نور رشد میکنه یا کاکتوس مقاوم به نور کم هست، باور نکنین :) کاملاً اشتباهه. تو فیلمها دیدین تو صحراهای بی آب و علف کاکتوسهای بزرگ و قوی هست؟ درسته آب ندارن ولی نور به اندازه کافی دارن. پس کاکتوس نور فراوان میخواد. در صورت ناکافی بودن نور طبیعی خورشید در منزلتون، حتماً از led مخصوص فتوسنتز گیاه استفاده کنین. ممکنه اگه کاکتوس زیبای شما رو در محیط کم نوری قرار بدین اوایل مشکلی مشاهده نکنین. بعد از گذشت چند ماه میبینین که رشد کاکتوس بصورت طولی و باریکه. این حالت رشد باعث بدفرم و ناپسند شدن گیاه کاکتوس شما میشه. 

با استفاده از led مخصوص رشد گیاه کاکتوس کاملاً متوجه میشین که افسانه کاکتوس مقاوم به نور کم، اشتباهی بیش نیست. رشد طولی کاکتوسها یک روند دفاعی در کاکتوسه که میخواد خودشو به نور برسونه. برای مشکل کم نوری کاکتوس منزلتون از چراغ های رشد گیاه با طیفهای آبی، قرمز، زرد و سفید استفاده کنین و مطمئن باشین که کاکتوس بدون نیاز به نور نمیشه.

ساخت بهترین نور مصنوعی با لامپ مخصوص برای رشد کاکتوس 

 

از روشهای متفاوتی میشه نور مصنوعی برای گیاهان رو فراهم کرد. در این قسمت از مطلبمون میخوایم به بهترین روش ایجاد نور مصنوعی برای کاکتوس بپردازیم. نورهای متال هالید، لامپ رشدهای فلورسنت، پروژکتور بخار سدیم هر کدام در زمانهای خودشون بهترین نور مصنوعی برای رشد کاکتوس بودن. اما امروزه بهترین نور مصنوعی برای کاکتوس، پروژکتور رشد گیاه ال ای دی هست. در ادامه از مزایای ال ای دی رشد گیاه براتون میگم.

لامپ led نور مصنوعی مناسب برای کاکتوس:

  • ال ای دی گیاه فقط نانومترهای مفید رشد گیاه را تولید میکنن.
  • ال ای دی گلخانه راندمانی بین 74 تا 180 لومن بر وات را دارد و این مقدار بیشتر از راندمان انواع دیگر لامپهاست. از اینرو لامپ مخصوص رشد کاکتوس است.
  • led مخصوص رشد گلها ایجاد حرارت نمیکند و به همین دلیل لامپ مناسب رشد کاکتوس است زیراکه حرارت باعث تبخیر آب برگها و گلبرگها میشود.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی تجهیزات گلخانه به دلیل ایجاد حرارت کم و راندمان بالا گواه دیگری بر این است که ال ای دی ها از لامپ های مخصوص رشد کاکتوس هستن.
  • سازگاری با محیط زیست، طول عمر بالای چراغ های ال ای دی، زوایای مختلف تابشی، یکنواختی نور محیط، افت ولتاژ ناچیز.

تمامی گزینه های بالا به ما ثابت میکنن که بهترین نور مصنوعی برای رشد کاکتوس لامپهای ال ای دی هستن. 

ساخت نور مصنوعی برای کاکتوس با استفاده از Led های قرمز و آبی انجام میشه. گیاهان تمام نور طیف قرمز و آبی رو جذب خودشون میکنن و طول موج سبز رو آزاد میکنن. مانی نور نوع گیاه و محیط نگهداری شما، همچنین ابعاد اون مکان رو در ساخت نور مصنوعی برای کاکتوس در نظر میگیره.

نور لامپ مستقیم برای کاکتوس  در رشد سریع کاکتوس اثر دارد؟ 

نور منبع انرژی گیاهان برای تولید مواد غذایی مورد نیازشونه. کاکتوس و گیاهان بیابانی نیاز به نور مستقیم و کامل خورشید برای رشد طبیعی دارن. معمولا در خانه ها چنین نوری در دسترس نیست. مانی نور با استفاده از لامپ ال ای دی برای کاکتوس چنین نوری رو فراهم میکنه. لامپ رشد کاکتوس با توجه به نوع اون کاکتوس و شرایط خونه شما تنظیم میشه. بنا به تحقیقات علمی که انجام شده مقدار روشنایی مورد نیاز برای رشد طبیعی کاکتوس 150 وات در هر مترمربع هست. این نور باید بین 30 الی 40 متری بالاتر از کاکتوسها به اونها بتابه. با تابش نور یکنواخت به تمامی سطح کاکتوسها و به دلیل اینکه این نور در تمام روزها بطور مکمنظم در ساعات مورد نیاز برای کاکتوسها فراهمه باعث رشد سریع کاکتوس میشه. 

ما برای طراحی نورپردازی لامپ رشد کاکتوس علاوه بر ال ای دی از انواع دیگری هم در کنارش استفاده میکنیم. زیرا که ثابت بودن طول موج لامپ ال ای دی برای کاکتوس باعث اعتیاد کاکتوس نشه و اگه در معرض نور طبیعی هم قرار گرفت بتونه خودش رو تطبیق بده.

نگهداری کاکتوس در خانه با نور ال ای دی پروژکتور 

نور در دسترس آپارتمانها معمولا نگهداری کاکتوس در منزل برای شرایط ایده آل رو سخت کرده که با استفاده از ال ای دی رشد گیاه این مشکل براحتی حل میشه. نور کاکتوس در خانه دقیقا مثل نور مستقیم و طبیعی خورشید شبیه سازی میشه. نور کاکتوس در تابستان بنا به نوع اون کاکتوس باید تنظیم بشه، بعضی از کاکتوسها در نور مستقیم خورشید یا نور کاکتوس در منزل با نور مصنوعی اگه میزان اون زیاد باشه میسوزن. مشاوران مانی نور با توجه به نوع گیالهاهن شما نور مورد نظر رو براشون فراهم میکنن. همچنین آموزشهای لازم برای نگهداری کاکتوس در منزل جهت فصول مختلف رو در اختیار شما قرار میدن.

خرید و قیمت نور مصنوعی لامپ برای رشد کاکتوس 

خرید نور مصنوعی برای کاکتوس نیاز به تخصص های لازم داره. فقط خرید لامپ led قرمز و آبی کافی نیست. رنگ نور مصنوعی برای کاکتوس مورد نظر شما باید بررسی بشه. خرید لامپ رشد کاکتوس رو هیچوقت بدون مشاوره انجام ندین که گاهی منجر به نتیجه برعکس میشه. شرکت مانی نور در زمینه فروش لامپ رشد کاکتوس بصورت کاملاً حرفه ای عمکل میکنه و مشاوره و راهنمایی های لازم رو بطور رایگان در خدمت شما عزیزان قرار میده. جهت دریافت لیست قیمت نور مصنوعی برای کاکتوس با ما تماس بگیرید. هرگونه سؤالی راجع به خرید نور مصنوعی برای کاکتوس یا گیاهان دیگر داشتید در همین مطلب میتونید برامون بنویسید. ما در اسرع وقت با کمال میل پاسخگو هستیم.

برای اطلاعات بیشتر راجع به نور مصنوعی گیاهان آپارتمانی خواندن این مطلب هم پیشنهاد میشه

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
6 پاسخ
  1. Avatar
    پویا گفته:

    باسلام، یک آکواریوم دارم که داخلش4 مدل کاکتوس کاشتم و میخواستم بدونم میشه از لامپ های ال ای دی ریسه ضد آب 12ولت استفاده کنم؟ هم برای نما و هم برای نور مورد نیاز کاکتوس، البته روزها نور غیرمستقیم خورشید بهشون میتابه. ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • Avatar
      Milad گفته:

      سلام و با عرض تبریک سال جدید
      در رابطه با روشنایی آکواریوم میتوانید استفاده کنید اما در خصوص رشد گیاه خیر.

      برای راهنمایی بیشتر در مورد محصولات مانی نور می توانید با ما در تماس باشید.
      پشتیبانی و راهنمایی محصولات از طریق شماره تماس های داخل سایت امکان پذیر است.

      پاسخ
  2. Avatar
    Ramin.aslani گفته:

    سلام.ضمن عرض خسته نباشید.
    میخواستم بپرسم آیا لامپLED رشدگیاه مدلCOB 20Wبرای حدودا ۱۰نوع کاکتوس مختلف مناسب هستش یاخیر؟؟؟اگه نیست شما کارشناس محترم چه نوع ال ای دی رو پیشنهاد میکنید؟خعلی خعلی ممنون❤

    پاسخ
  3. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

تعقیب

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *