وبلاگ - آخرین اخبار

نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی

وقتی میریم داخل یه خونه که انواع و اقسام گیاهان آپارتمانی رو نگهداری میکنن هممون یه حس بهتری داریم نسبت به خونه ای که به جاش از گلهای مصنوعی استفاده میکنن. بعضیها هم میگن ما دوست داریم گل و گیاه تو خونه داشته باشیم اما خونمون نور نداره. خب شکر خدا نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی این مشکل رو حل میکنه.یه مشاوره رایگان از مانی نور بگیرید و بهترین نور مصنوعی برای رشد گیاهانتون رو فراهم کنین. منزل شما تبدیل به بهشت کوچکتون میشه.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

توضیحات مهندس علی صداقت درباره ال ای دی و نور در گیاه و نیاز آن حتی برای رشد زعفران

تامین نور مصنوعی به کمک ال ای دی – نور مصنوعی حتی برای زعفران نظیر توسط تیم تخصصی مانی نور قابل انجام است

 

 

” کاشت ریشه در هوا ”

کارهایی رو با نور میشه انجام داد که خیلی از ادما فکر میکنن جادوگریه درصورتی که اصلا اینطور نیست ، مانی نور و ادم هایی که متخصص ال ای دی هستن باعث میشن شما از لحظه های زندگی تون بیشترین لذت رو ببرین 
ما روشنایی رو به خونه هاتون میاریم تا چشم هاتون زیبایی های زندگی رو بهتر ببینه

نور مصنوعی مورد نیاز گیاهان آپارتمانی 

گیاهان آپارتمانی از نظر میزان نیازشون به نور تقسیم میشن بر سه دسته زیر:

  • گیاهان سایه دوست با نور کم
  • گیاهان آفتاب دوست با نور شدید
  • گیاهان آپارتمانی نور خنثی 

در تهیه نور مصنوعی گیاهان آپارتمانی باید تعیین کنید که گیاه شما جزء کدومیک از دسته های بالاست. اگه بخوایم نور مورد نیاز گیاهان آپارتمانی رو علمی تر بررسی کنیم، باید بگیم که در واقع لوکس نوری درسته اول یا سایه دوستها از 200 لوکس نوری تا 2000 لوکس نوری هست. دسته دوم از 5500 تا 15000 لوکس نوری (در بعضی از گیاهان استوایی) و دسته سوم هم از 2000 تا 6000 لوکس نوری نیاز دارن.

مورد دیگری که در نصب نور مصنوعی گلهای آپارتمانی باید در نظر بگیریم؛ فاصله لامپ رشد گیاه تا خود اون گیاهه. من ابتدا یه راه ساده و آسون برای نصب نور مصنوعی گیاه آپارتمانی شما بهتون بگم بعد یه راه علمیتر. وقتی چراغ رشد گیاه رو نصب کردین، دستتون رو بین چراغ و گیاه قرار بدین. اگه احساس گرما کردین یعنی نزدیکه و فاصله منبع نور مصنوعی گیاه اپارتمانی رو زیادتر کنین.

خب حالا میزان علمی این فاصله، نور مصنوعی گیاه اپارتمانی به نوع لامپ رشد گیاه و میزان وات اون بستگی داره. معمولا 30 سانتی متره و درنظر داشته باشید که نه باعث سوختگی باشه نه کم نوری. میدونیم که گلها و گیاهان زیبای ما غیر از نور به آب هم نیاز دارن و وقتی از نور مصنوعی برای گلهای آپارتمانی استفاده میکنیم این آبیاری یه مقدار متفاوته. به اینصورت که باید کمتر از میزان آبیاری وقتی باشه که از نور خورشید برای گیاه استفاده میکنیم. چرا؟ چون در حالت استفاده از نور خورشید مقداری از آب تبخیر میشه ولی در حالت استفاده از نور مصنوعی برای گیاه آپارتمانی هیچ آبی تبخیر نمیشه. 

یادتون باشه آب جمع شده زیر گلدون ها رو  وقتی از نور مصنوعی برای گلهای اپارتمانی استفاده میکنین، حتما خالی کنین.

نحوه چگونگی ساخت بهترین نور مصنوعی برای گیاه خانگی 

 

چه نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی ما خوبه؟ اجازه بدین ابتدا از نظر رنگ نور بررسی کنیم. چگونه نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی ما از لحاظ طیف رنگ مناسبه؟ گیاهان برای یک رشد خوب و طبیعی به طول موجهای رنگی زیر نیاز دارن:

  • طول موج آبی برای رشو و نمو برگهای گیاهانمون
  • طول موج قرمز برای میوه دهی و گلدهی گیاهانمون
  • کمی هم طول موج سبز برای برگ گیاهان سبز البته این طول موج رو گیاهانمون ازش استفاده مبکنن و بقیه رو بازتاب میدن.

تامین نور مصنوعی برای گلهای اپارتمانی که گلدهی میکنن از نظر رنگ، طول موجهای قرمز و آبی مهمتره. اگه تنها طول موج قرمز باشه رشد گیاه علفی میشه. بهترین نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی موقعیه که نور آبی هم همراه قرمز باشه. نور آبی اگه به تنهایی باشه، باعث میشه گیاه اپارتمانی کوتاه همراه با شاخ و برگ ضخیم بشه. در ایجاد نور مصنوعی برای گیاهان خانگی از رنگ زرد هم استفاده میشه. 

رنگ زرد برای آوردن پاییز به خونه هست. انرژی بیشتری به گیاه منتقل میکنه. کلا رنگ زرد نماد پرانرژی بودنه. گیاه رو برای باردهی و گلدهی حمایت میکنه. هنگام ایجاد نور مصنوعی برای گلهای آپارتمانی سایه‌دوست میتونین فقط از رنگ زرد هم استفاده کنین. رنگ زرد در مواقع کم نوری ساخت نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی استفاده میشه.

در استفاده از نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی نور سبز به همراه آبی و قرمز بکار میره و این رنگ هم همونطور که در بالاتر گفتیم، به تشکیل برگ گیاهان و ریشه گیاه کمک میکنه. در کل رنگ سبز در ایجاد نور مصنوعی برای گیاهان اپارتمانی بصورت مکمل میره.

این طیف رنگهای متفاوت برای تحریک گیاه و تقویت فتوسنتز گیاهان در نور مصنوعی برای گلهای آپارتمانی بکار میره. خیالتون راحت باشه که این نورها هیچگونه ضرری برای ما نداره، اما اگه فقط بخوایم از ال ای دی معمولی خونه ها در ایجاد نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنیم؛ فقط یه طیف رنگ داره و همه رو پوشش نمیده. بخاطر همین پروژکتور ال ای دی مخصوص رشد گیاه نتیجه بهتری داره.

نگهداری گلهای کاکتوس در خانه با نور ال ای دی پروژکتور 

نگهداری کاکتوس در منزل به نسبت خیلی از گلهای دیگه راحت تره، چون کاکتوسها مقاومت بالایی دارن. هر کاکتوسی هم بسته به نوعش تنظیمات نور متفاوتی داره. اگه نور کاکتوس در تابستان مخصوصا بیش از حد باشه، ممکنه سفید بشه یا هاله های زرد و نارنجی در کاکتوس ببینین. همچنین نور شدید و مستقیم هم باعث میشه کاکتوس منزل شما بسوزه. نور کاکتوس اگه کم هم باشه ممکنه گیاه شروع به ارتجاع کنه که بهش کمبود کلروفیل هم میگن. طوریکه انگار کاکتوس از مرکز داره رشد میکنه. کلا تنظیمات نور کاکتوس در خانه مهمه. چون کم و زیادش باعث میشه کاکتوس زیبای شما از ریخت طبیعی خارج بشه. برای نگهداری کاکتوس در منزل بصورت مناسب بهتره هر چند وقت یه بار – مخصوصا اگه از نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی استفاده میکنین –  گلدون رو بچرخونین تا نور به همه نقاط یکسان بتابه.

مزایا و معایب نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی

 

برای اینکه بهترین نور مصنوعی گیاهان آپارتمانی رو داشته باشیم باید به موارد زیر دقت کنیم:

  • کم مصرف بودن
  • رشد بالا برای گیاهان
  • عدم ایجاد حرارت
  • طول عمر بالا
  • کم نشدن نور

لامپ رشد گیاه ال ای دی تمامی این مزایا رو دارده. 

معایب نور مصنوعی برای گلهای اپارتمانی

تنها عیب نور مصنوعی رشد گیاهان هزینه اوناست که نسبت به هزینه رایگان خورشید بالاست. اما خوشبختانه در کشور ما این مدل هزینه ها پایینتره و شرکت مانی نور هم هزینه ها رو بسیار منصفانه تعیین میکنه.

خرید نور مصنوعی برای گیاهان در منزل

خرید نور مصنوعی برای گیاهان منزلتون نیاز به مشاوره داره. با اینکه ما در این مطلب مواردی رو عنوان کردیم که بهتون کمک میکنه، اما باز بسته به نوع گیاه شما و شرایط منزل شما باید از مشاوره های تخصصی مانی نور بهره ببرید. مشاوران حرفه ای مانی نور شرکت متخصص در تولیدات لامپهای رشد گیاه، در هر زمانی که شما نیاز داشتید، آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در زمینه خرید نور مصنوعی برای گیاهان منزل شما هستن. سؤالاتتون رو برامون بنویسین ما با کمال میل پاسخگو هستیم.

برای اطلاعات بیشتر راجع به نور مصنوعی برای رشد گیاهان خوندن این مطلب پیشنهاد میشه.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *