وبلاگ - آخرین اخبار

بررسی بهترین روشهای نورپردازی سقف با کناف

نورپردازی دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت بوده و تاثیر بسیار زیادی روی دکوراسیون شما می گذارد. همچنین باعث بهتر دیده شدن آن می شود. نورپردازی سقف با کناف از شیوه های جدید نورپردازی است که بسیار مورد استقبال واقع شده و زیبایی فضای داخلی منزل شما را چندین برابر می کند. نورپردازی سقف با کناف در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم بوده و دارای طرح های متنوعی می باشد. نورپردازی فضای داخلی جلوه جذابی به محیط داده و در طراحی هر خانه جدید و لوکسی از نورپردازی متناسب با فضا استفاده می شود. نورپردازی سقف مهم ترین بخش نورپردازی داخلی بوده و نورپردازی با کناف در سقف ساختمان های مسکونی و تجاری اجرا می شود. برای نورپردازی داخلی منزلتان میتوانید از مشاوران مانی نور شرکت تولید محصولات روشنایی مشاوره رایگان بگیرید.

 

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

برای آشنایی با اصول طراحی روشنایی و نورپردازی مطالعه نمایید.

 

نورپردازی سقف با کناف یکی از روش های معمول در نورپردازی است که سبب زیبایی و جلوه ی بیشتر دکوراسیون داخلی می گردد. در واقع آن چه که باعث شده استفاده از کناف در نورپردازی سقف بسیار مناسب تلقی شود قابلیت اجرای طرح های مختلف به واسطه ی آن است.

نورپردازی باعث می شود تا جلوه ی اتاق بسیار بهتر شده و سبب ایجاد حس آرامش نیز در افراد می شود. نورپردازی در بخش های مختلف دارای اصول متفاوتی می باشد و چراغ های متفاوتی به این منظور باید استفاده شود. در این متن به بررسی روش های نورپردازی سقف با کناف می پردازیم.

نورپردازی سقف

بسیاری از افراد در نورپردازی خانه و یا سالن ها به سقف توجه ای نمی کنند در صورتی که سقف سالن و اتاق ها یکی از مکان هایی است که می تواند در ایجاد ظاهری لوکس و زیبا بسیار موثر عمل کند. در واقع شما با نورپردازی سقف به ایجاد یک دکوراسیون زیبا نیز کمک می نمایید. سقف ها نهایتا دارای گچ بری و در برخی موارد خاص نقاشی هستند اما با یک نورپردازی زیبا می توانید زیبایی خاصی ایجاد نمایید تا در هنگام ورود افراد چشم ها را متوجه خود نماید.

این کار از اصول خاصی برخوردار است و چراغ های مختلفی به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه ی متن به بررسی اصول نورپردازی سقف و بکارگیری چراغ led سقفی می پردازیم و با معرفی کناف نحوه ی نورپردازی سقف را با این چراغ ها بیان می نماییم.

 

نورپردازی سقف با کناف

 کناف در ظاهر هیچ ارتباطی با نورپردازی ندارد اما فضایی مناسب برای نورپردازی های زیبا ایجاد میکند و به خصوص در ایجاد باکس نور مخفی موثر می باشد. برای این که بتوانید طرح مورد نظرتان را برای نورپردازی بر روی سقف ایجاد نمایید باید از کناف بهره مند شوید و به این منظور نیز باید به موارد مختلفی توجه کنید که در این زمینه مهم و تاثیر گذار می باشند.

توجه به این نکات و اصول در نورپردازی سقف با کناف باعث می شود تا نتیجه ی کار مطلوب باشد در غیر این صورت نه تنها باعث زیبایی نمی شود بلکه نتیجه ی عکس نیز خواهد داشت. در ادامه به این اصول نورپردازی سقف با کناف می پردازیم.

سقف خانه بهترین قسمت برای نورپردازی می باشد. با استفاده از کناف می توان طرح های مختلفی روی دیوار و سقف اجرا کرد. یکی از مهم ترین قابلیت های کناف اجرای باکس نور مخفی می باشد. در این سال ها طرح های باکس کناف بسیار پر کاربرد و پر طرفدار بوده است. باکس نور مخفی از نورپردازی های اجرا شده با کناف است و محبوب ترین نوع نورپردازی سقف با کناف به حساب می آید. برای بهترین نورپردازی سقف با کناف باید مناسب ترین طرح را که متناسب با محیط و دکوراسیون داخلی شما باشد انتخاب نمایید. نورپردازی سقف در زیبایی منزل شما بسیار تاثیرگذار بوده و به عنوان قسمتی از دیزاین منزل، جلوه باشکوهی به آن می بخشد. سقف های کاذب و کناف بسیار متنوع بوده و شما می توانید به کمک طراحان داخلی، نورپردازی سقف را بسیار خاص و جذاب اجرا نمایید.

 

نحوه صحیح نورپردازی سقف با کناف

طراحی اصولی و علمی دکوراسیون و نورپردازی داخلی به خصوص نورپردازی سقف، اصلی ترین بخش در علم طراحی داخلی محسوب می شود. با استفاده از علم طراحی داخلی و روانشناسی رنگ ها، می توان نورپردازی سقف را بسیار زیبا و فوق العاده انجام داد. نورپردازی سقف با کناف به شیوه صحیح، زیبایی بی نظیری به دکوراسیون داخلی می بخشد. مثلا استفاده نکردن از شیلنگ نور مخفی در سقف، فضای خانه را بسیار کسل کننده کرده و سایه ایجاد شده توسط لبه نور مخفی کناف، جلوه سقف را خراب کرده و روی کل فضای داخلی تاثیر منفی می گذارد.

دقت کنید که برای هر فضا و دکوراسیونی، نورپردازی متفاوت و مخصوصی لازم می باشد و نورپردازی باید متناسب با نوع دکوراسیون داخلی باشد. همچنین طرح کنافی که برای سقف انتخاب می کنیم نیز در نوع نورپردازی تاثیر می گذارد، زیرا هر طرح کنافی نورپردازی مخصوص خود را دارد. توجه داشته باشید که نورپردازی فضاهای مختلف خانه با هم تفاوت دارند و نباید از یک طرح کناف و نورپردازی برای تمامی آن ها استفاده نمایید.

توجه به اتاق در نورپردازی سقف با کناف

در ابتدا باید به نوع اتاق و فضایی که می خواهید سقف آن را نورپردازی نمایید توجه نمایید و بر حسب آن طراحی کناف و پنل ال ای دی سقفی را انجام دهید. به طور مثال طراحی کناف برای پذیرایی با طراحی کناف در اتاق خواب به طور حتم متفاوت است. به طور کلی کناف در اتاق خواب ها، پذیرایی و آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد و در هر بخش نیز متفاوت از دیگری طراحی می شود. طرح هایی که برای کناف در پذیرایی در نظر گرفته می شود پیچیده تر و خاص تر می باشد و علت آن نیز اهمیت این اتاق نسبت به دیگر اتاق ها است.

در نظر گرفتن دکوراسیون اتاقی که می خواهید نورپردازی سقف با کناف را برای آن انجام دهید نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است. در واقع هر اتاقی یک سبک در دکوراسیون دارد که در نورپردازی سقف با کناف و انواع لامپ سقفی باید آن را در نظر بگیرید. به طور مثال در اتاق هایی که دکوراسیون به سبک مدرن می باشد باید کناف ها نیز ساده و به صورت مربعی یا مستطیلی در نظر گرفته شوند.

ارتفاع سقف و  نورپردازی سقف با کناف

در نظر گرفتن ارتفاع سقف در نورپردازی سقف با کناف یکی دیگر از مواردی است که قبل از طراحی کناف و نورپردازی باید به آن توجه نمایید. همان طور که می دانید کناف یک سقف کاذب است و در اتاق هایی که ارتفاع سقف کم است، استفاده از سقف کاذب و یا کناف انتخاب مناسبی نیست زیرا کناف خود کمی ارتفاع دارد و باعث می شود سقف از قبل نیز کوتاه تر به نظر برسد.

  • ارتفاع کم
  • ارتفاع متوسط
  • ارتفاع زیاد

به این منظور برای سقف خیلی کوتاه، از ال اي دي سقفي و نورپردازی مناسب و اصولی به گونه ای که سقف را بلند تر از آن چه که هست نمایش دهد باید استفاده کنیم. در مواردی که سقف ارتفاعی متوسط دارد می توانید از کناف در نورپردازی سقف استفاده کنید. استفاده از چراغ های ال ای دی سقفی تو کار و هالوژن ها در نورپردازی سقف ها بسیار مرسوم است.

چراغ و لامپ مناسب برای  نورپردازی سقف

یکی از چراغ ها و لامپ هایی که به تازگی وارد ایران شده است چراغ های ال ای دی و پنل اس ام دی سقفی روکار است. با توجه به مصرف انرژی کم و عمر مفید بالا یکی از چراغ های بسیار مناسب برای نورپردازی است. شما می توانید در باکس نور مخفی که توسط کناف در سقف ایجاد کرده اید چراغ های ال ای دی  را قرار دهید و به این صورت به نورپردازی سقف با کناف بپردازید.

 یکی از مزیت های این چراغ ها و پنل ال ای دی سقفی روکار که باعث شده آن ها برای نورپردازی سقف با کناف مناسب باشند نور زیاد و مناسب شان است. چراغ های ال ای دی با این که انرژی کمی مصرف می کنند نور زیادی دارند که این موضوع باعث می شود تا در نورپردازی سقف جلوه ی بیشتری داشته باشند.

طرح کناف و نورپردازی آن در فضاهای مختلف خانه

در نورپردازی سقف با کناف قبل از انتخاب طرح کناف و نورپردازی متناسب با آن، باید فضایی که می خواهید سقف آن را نورپردازی کنید را در نظر بگیرید و کناف و نورپردازی متناسب با آن را انتخاب نمایید. می دانیم که بیشترین فعالیت ها و رفت و آمدها در اتاق پذیرایی می باشد. به ویژه اوقاتی که در اتاق پذیرایی مراسم و جشن هایی برگزار می شود. همچنین اعضای خانوده اکثر اوقات در اتاق پذیرایی روبه روی تلویزیون می نشینند و بیشتر وقت خود را در این اتاق سپری می کنند. بنابراین اتاق پذیرایی پر استفاده ترین فضای خانه بوده و باید بتوان به آسانی نور این اتاق را کنترل نمود و برای این منظور به نور کافی در سقف نیاز می باشد. نورپردازی سقف با کناف برای هر اتاقی متفاوت می باشد. نوع کناف و نورپردازی که در اتاق پذیرایی اجرا می شود با نورپردازی سقف اتاق خواب، سرویش بهداشتی و آشپزخانه یکسان نمی باشد.

رنگ نور مناسب در نورپردازی سقف

میزان و رنگ نور در نورپردازی سقف با کناف بسیار حائز اهمیت می باشد. با نورپردازی می توان فضای داخلی را زیبا و یا زشت جلوه داد. به عنوان مثال روشنایی ناکافی جلوه ناخوشایندی به اتاق داده و باعث می شود اتاق کوچک و کسل کننده به نظر برسد. روشنایی بیش از حد نیز علاوه بر اذیت کردن چشم ها فضای ناخوشایندی ایجاد خواهد کرد و بر دکوراسیون داخلی تاثیر منفی می گذارد. رنگ نور نیز بسیار مهم است.

اگر چه نور زرد برای چشم بهتر از نور سفید می باشد ولی اگر به تنهایی از این رنگ استفاده شود، دیوارها و وسایل تیره تر از رنگ خوشان به چشم می آیند و جلوه زیبایی نخواهد داشت. در حقیقت استفاده از نور زرد باعث می شود دیوارها تیره تر و فضا کوچک تر به چشم بیاید. در نورپردازی سقف استفاده از نور سفید فضا را بزرگ تر جلوه می دهد ولی رنگ سفید به تنهایی فضا را یکنواخت و کسل کننده می نماید. با ترکیب نور سفید و زرد می توان بهترین نورپردازی سقف با کناف را داشت که علاوه بر زیباتر کردن اتاق، آسیب کمتری به چشم وارد کرد.

نورپردازی کناف در سقف پذیرایی

نورپردازی سقف با کناف در پذیرایی مهم تر از فضاهای دیگر خانه می باشد. طرح سقف کناف در اتاق پذیرایی را با دقت انتخاب نمایید. کناف انتخاب شده و نوع نورپردازی باید متناسب با فضا باشد. سقف کناف مصالح اصلی را پوشانده و می تواند زیبایی دکوراسیون داخلی شما را چندین برابر نماید. سقف کناف باید با لوازم منزل شما و نوع چیدمان آن ها هماهنگی و تناسب داشته باشد. عدم تناسب میان نورپردازی سقف و لوازم منزل جلوه زیبایی نخواهد داشت. در فضاهای داخلی مدرن از کناف مستطیل شکل و در فضاهای داخلی کلاسیک از سقف کناف منحنی شکل استفاده می شود. می توان در راهروهای خانه نیز از سقف کناف استفاده کنید تا فضا را زیباتر و جذاب تر نمایید.

استفاده از کناف در اتاق خواب

نورپردازی با کناف در اتاق خواب نیز استفاده می شود. طرح کناف باید به روز بوده و با اتاق خواب شما تناسب داشته باشد. همچنین باید به گونه ای باشد که آرامش را برایتان به ارمغان بیاورد. نورپردازی و رنگ نور سقف بسیار مهم بوده و باید به سلیقه شما باشد و احساس امنیت را به شما انتقال دهد. در نورپردازی سقف اتاق خواب می توان از لوستر یا هالوژن های موجود در بازار استفاده کرد. در انتخاب شیلنگ های نور مخفی به رنگ، کاغذ دیواری و سرویس خواب نیز دقت نمایید.

شاید مقاله نورپردازی اتاق خواب با ریسه ال ای دی برایتان جالب باشد.

هر گونه سؤال یا پیشنهادی دارید در دیدگاههای این مقاله بنویسید. مشاورین مانی نور با کمال میل به سوالاتتان پاسخ میدهند. مانی نور عرضه کننده انواع چراغ ال ای دی سقفی روکار و چراغ ال ای دی سقفی توکار و پنلهای سقفی جهت سفارش و مشاوره رایگان آمادگی خود را اعلام میدارد.

همچنین برای آشنایی با دی او بی، تکنولوژی جدیدی از LEDها و همچنین خرید دی او بی اقدام نمایید.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
6 پاسخ
  1. Avatar
    مهدی آزموده گفته:

    سلام ببخشید در تایپ سوال بالایی اشتباهی شده نوع لامپهای نقطه زن آفتابی هست خواستم ببینم استفاده از نور این لامپها مناسب برای نور پردازی سقف مغازه مبل فروشی یا باید عوض کنم لطفا راهنماییم کنید از چه نوع لامپ مناسبه برای این کار وچه رنگ نوری؟
    سقف هم کناف کار شده طرح برگی

    پاسخ
    • Avatar
      Milad گفته:

      سلام مهدی آزموده عزیز وقت شما بخیر.
      به طور معمول در اکثر نورپردازی های داخلی فروشگاه ها و مغازه ها از ترکیب رنگ های افتاب و مهتاب استفاده می شود .
      منتها مشاهده عینی فروشگاه و نوع صنف از اهمیت زیادی برخوردار هست و لذا مواردی چون متراژ و ارتفاع تا زمین هم مورد بررسی واقع میشود

      پاسخ
  2. Avatar
    Hana گفته:

    سلام
    سوالی داشتم
    ما بخاطر بچه شب ها شلنگ نور کناف سقف رو روشن میگذاریم.
    آیا این کار خطرناکه؟ یعنی ممکنه خدای نکرده باعث آتش سوزی کناف یا چیز دیگه ای بشه؟
    آخه جایی خوندم که خطرناکه و بهتره چراغ خواب استفاده کنم.
    سپاس

    پاسخ
  3. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

تعقیب

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *