وبلاگ - آخرین اخبار

نورپردازی اتاق کنفرانس و اهمیت آن

جلسات مهم ادارات و سازمان ها به طور معمول در اتاق کنفرانس برگزار می شود. در این جلسات در مورد مسائل مهم سخنرانی و تصمیم گیری های نهایی صحبت می شود. بنابراین طراحی فضا و نورپردازی اتاق کنفرانس بسیار مهم است و در چگونگی اجرای جلسه ها تاثیر زیادی می گذارد. اکثر ادارات و سازمان ها از اتاق کنفرانس برای جلسات مدیران، کارمندان و یا ارائه سخنرانی برای مشتریان و تاثیرگذاری روی آنها استفاده می کنند. دکوراسیون و نورپردازی اتاق کنفرانس باید بسیار مناسب با نوع فعالیت در آن باشد و باعث تمرکز بیشتر افراد حاضر در کنفرانس شود. نورپردازی سالن متناسب با فضای داخلی اتاق بر نحوه برگزاری جلسات تاثیر مثبت خواهد داشت و باعث می شود مطالب ارائه شده تاثیر بیشتری بر روی حضار داشته باشد.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

اصول نورپردازی اتاق کنفرانس

در انتخاب سالن کنفرانس و چگونگی طراحی و نورپردازی فضای آن، موضوع جلسه و افرادی که به سالن کنفرانس دعوت می شوند، تاثیرگذار خواهد بود. جلسه های مهم هر اداره و شرکتی در اتاق کنفرانس آن شرکت برگزار می شود. بنابراین باید توجه ویژه ای به دکوراسیون و بخصوص روشنایی فضای اتاق کنفرانس نمود. شاید فکر کنید نورپردازی اهمیت آنچنانی در جلسات ندارد و با چند چراغ معمولی بخواهید جلسات را پیش ببرید. اما با کمی تحقیق و حضور در جلسات مختلف خواهید دید که نورپردازی تا چه اندازه بر تمرکز افراد و درک مطالب ارائه شده تاثیر خواهد گذاشت و بر نحوه اجرای سخنرانی ها و ارائه مطالب تاثیرگذار است.

استفاده از تجهیزات و طراحی نور اتاق کنفرانس به موضوع جلسه و چگونگی ارائه موضوع بستگی دارد. بعضی اوقات موضوع جلسه با گفتگو پیش می رود و یا از اسلایدهایی استفاده می شود که به وسیله پروژکتور نمایش داده می شود. بعضی اوقات نیز از تصاویری که روی دیوار نصب کرده اند برای توجه افراد و صحبت در مورد آن استفاده می کنند. در تمامی این حالت ها نورپردازی اتاق کنفرانس باید متفاوت باشد و مناسب با جلسه باشد تا تاثیر بیشتری روی افراد بگذارد و افراد با تمرکز بالاتری به مطالب ارائه شده توجه کنند.

ویژگی های سالن کنفرانس

نورپردازی اتاق کنفرانس باید با دکوراسیون داخلی اتاق هماهنگ باشد. در غیر این صورت تمرکز افراد را بر هم خواهد زد و باعث حواس پرتی آنها در حین اجرای جلسه می شود. گاهی می توان در اتاق کنفرانس از نور طبیعی پنجره ها نیز کمک گرفت، اما باید در مواقع ضروری بتوان پنجره ها را به طور کامل پوشش داد. در مواقع ضروری باید پنجره ها به وسیله پرده های ضخیم پوشانده شوند و نورهایی که از طریق پنجره به داخل می آیند، کنترل شوند. اگر اتاق های کنفرانس پنجره نداشته باشند، بهتر است و با کنترل تهویه اتاق می توان محیط بهتری برای جلسات ایجاد کرد. نورپردازی و روشنایی محیط باید به گونه ای باشد که جلب توجه نکند و در کنار دیگر تجهیزات، تمرکز افراد را افزایش داده و فضایی آرامش بخش برای افراد حاضر در سالن ایجاد نماید و در نتیجه جو خوبی برای اجرای جلسه ایجاد نماید.

نورپردازی اتاق کنفرانس باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

با رعایت اصول نورپردازی اتاق های کنفرانس می توانید فضایی ایده آل و متناسب با جلسه ایجاد نمایید و بهره وری افراد را بالا ببرید. لامپ هایی که در روشنایی اتاق کنفرانس به کار می رود باید ضریب تشخیص بالای 80 داشته باشد تا بهترین تصویر نشان داده شود. برای جلوگیری از افتادن سایه بر روی میز، نور محیطی با دامنه وسیع در بالای میز به کار برده شود. نور پخش شده از دیوارها و سطوح باید به شکلی باشد که تصاویر و اجسام را به خوبی نشان داده و فضایی ایده آل را ایجاد کند. نورپردازی اتاق کنفرانس باید به شکلی باشد که فضایی بدون لرزش نور ایجاد شود. با بکارگیری سطح های منعکس کننده قدرتمند نورهای مستقیم و بازتابیده تا حدی که امکان داشته باشد محدود شوند تا نمایش اسلایدها و بردها به شکلی عالی انجام بگیرد.

سیستم کنترل در اتاق کنفرانس

سیستم کنترل روشنایی، شبکه ای هوشمند می باشد که میزان روشنایی را کنترل می نماید و مقدار درست نورپردازی در موقعیت های مختلف را کنترل می کند. در نورپردازی اتاق کنفرانس، سیستم کنترل نور دارای دو کلید جداگانه می باشد که به وسیله آن نور اتاق را می توان برای ارائه موضوع به شیوه های متفاوت تنظیم نمود. یکی از این کلیدها مخصوص نورهای محیطی و دیگری مخصوص سیستم دیواری می باشد. کلیدهای کنترل باید در جایی مناسب در ابتدای سالن قرار بگیرند. برای آزمایش و بررسی ایده آل بودن نور در اتاق کنفرانس از نرم افزار ای جی آی AGI 32 استفاده می شود. در شرایط مختلف برگزاری جلسات در اتاق کنفرانس از نورپردازی های متفاوتی استفاده می شود. ما در اینجا 4 حالت نورپردازی در اتاق کنفرانس را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

1.روشن کردن تمامی نورها 

در نورپردازی اتاق های کنفرانس زمانی که لازم است تمرکز حضار روی تابلوها و بردها باشد، باید کلیه نورهای اتاق کنفرانس روشن باشند. در این حالت از همه لامپ ها استفاده می شود. میانگین 52 فوت کندل محاسبه می شود که با معیار 50 فوت کندل مطابقت دارد.

2.فقط نورهای محیطی

اما در جلساتی که فقط گفتگو و کارهای دفتری انجام می شود، در نورپردازی اتاق کنفرانس تنها از نورهای محیطی استفاده می شود. در این حالت نورهای محیطی با بازده کامل به کار گرفته می شوند و جلسات گفتگو و کارهای نوشتاری انجام می شوند. در این کنفرانس ها تمرکز بر روی میز بیشتر می باشد. مقدار استانداردی که برای میانگین نور بر روی میز در نظر گرفته شده است در حدود 30 فوت کندل می باشد و برای برگزاری چنین جلساتی میانگین محاسبه شده باید با این عدد مطابقت داشته باشد.

 

3.استفاده از نور محیطی کم 

وقتی در کنفرانس ها ویدئو پروژکتور به کار می رود، در نورپردازی اتاق به نور کمی احتیاج می باشد. در این شرایط نورهای وال واشر خاموش خواهند بود و فقط 25% از نورهای محیطی استفاده می شود. در این حالت میان نور میز و پرده نمایش نسبت سه به یک برقرار شده است.

4.همراه با 50% وال واشر

اما زمانی که بردهای دیواری و پروژکتور به صورت هم زمان به کار می روند، بررسی ها نشان داده که 25% نور محیطی و 50% نور وال واشر لازم می باشد. در این حالت نیز میان میز و صفحه نمایش نسبت سه به یک وجود دارد.

نورپردازی در سالنهای کنفرانس شرکتها و ادارات را با هم بررسی کردیم هرگونه سؤال یا تجربه ای در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید. شرکت مانی نور عرضه کننده انواع محصولات ال ای دی و طراحی تولیدات روشنایی در اسرع وقت پاسخگوی شماست.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

تعقیب

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *