وبلاگ - آخرین اخبار
تفاوت سوئیچینگ و درایور ال ای دی

تفاوت سوئیچینگ و درایور ال ای دی

آیا شما می‌دانید که درایور ال ای دی و سوئیچینگ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ سوئیچینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ کاربرد درایور چیست؟ درست است که هر دوی این محصولات برای تأمین برق دستگاه‌های الکترونیکی به کار می‌روند و تبدیل کننده جریان الکتریکی AC  به DC هستند اما پاور سوئیچینگ و درایور با یکدیگر متفاوت می‌باشند. فروشگاه مانی نور در ادامه این دو محصول را بررسی خواهد کرد تا شما دوستان گرامی متوجه تفاوت سوئیچینگ و درایور شوید. 

درایور ال ای دی

این را می‌دانیم که در بسیاری از مواقع لامپ‌های ال ای دی بهترین انتخاب برای نورپردازی هستند. در حقیقت امروزه استفاده از این لامپ‌ها بسیار متداول است. جالب است بدانید که لامپ LED از جریان برق شهری استفاده نمی‌کند و به همین منظور نیاز به یک مبدل به نام درایور دارد. این درایور است که جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل خواهد کرد. درایور ال ای دی تنظیم‌کننده ورودی جریان برق است و جریان ایده‌آل برای LED را تنظیم و البته تأمین می‌کند.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

این درایور اصلاح‌کننده جریان متناوب ولتاژ بالا به ولتاژ پایین است و وظیفه تبدیل ولتاژ برق شهری AC به جریان ثابت DC در خروجی را دارد. در حقیقت این درایور انرژی مورد نیاز برای کارکرد چیپ ال ای دی با بهترین بازده را تأمین خواهد کرد. به خاطر بسپارید که درایور LED یک منبع تغذیه است که مختص ال ای دی طراحی شده است. قدرت یک ال ای دی به وسیله همین درایور کنترل می‌شود. در حقیقت عدم وجود درایور مناسب باعث داغ شدن و بی‌ثبات بودن ال ای دی و از کار افتادن آن خواهد شد. دو فاکتور اصلی این درایور، جریان خروجی و محدوده توان خروجی آن است. از دیگر مزایای این محصول می‌توان به محدوده ولتاژ ورودی، طول عمر، محدوده دمایی و… نیز اشاره کرد. لازم به ذکر است که شما می‌توانید خرید درایور ال ای دی را با بهترین کیفیت از فروشگاه مانی نور انجام دهید.

کاربرد درایور LED

درایور ولتاژ ورودی را به جریان ثابتی در خروجی تبدیل خواهد کرد که از این جریان ثابت برای لامپ‌های LED استفاده می‌شود. این محصول می‌تواند به صورت خارجی و یا داخلی استفاده شود. درایور خارجی یا اکسترنال مانند یک آداپتور شارژر به جریان برق شهری وصل خواهد شد؛ از این محصول معمولاً برای چیپ ال ای دی و سی او بی COB بهره می‌برند. درایور داخلی یا درایور اینترنال نوعی است که روی بردی که چیپ LED در آن قرار دارد، قرار خواهد گرفت و همین موضوع باعث می‌شود که لامپ ال ای دی با درایور داخلی به برق شهری متصل شود. به عنوان مثال لامپ‌های دی او بی فاقد درایور خارجی هستند و درایور آنها روی برد قرار می‌گیرد. آنچه اهمیت بسیاری دارد این است که درایور ال ای دی به صورت خاص برای ال ای دی‌ها طراحی شده است.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین خرید دی او بی از مانی نور اقدام نمایید.

منبع تغذیه سوئیچینگ

سوئیچینگ یک منبع تغذیه است که اکثر دستگاه‌های الکترونیکی از آن بهره می‌برند. وظیفه سوئیچینگ تأمین توان الکتریکی مورد نیاز مصرف کننده است. این منبع تغذیه انرژی را به صورت مستقیم از برق شهری دریافت می‌کند و مطابق با برنامه‌ریزی که برای آن تعریف شده است، آن را به ولتاژ مورد نیاز تبدیل خواهد کرد. بنابراین سوئیچینگ یک تأمین‌کننده انرژی الکتریکی محسوب می‌شود و ولتاژ خروجی در آن با تنظیم زمان روشن یا خاموش بودن ترانزیستورها صورت خواهد گرفت.

کاربرد منبع تغذیه سوئیچینگ

در حالت کلی منبع تغذیه متداول‌ترین ابزار برای تولید انرژی الکتریکی است. یکی از انواع بسیار پرکاربرد آن، منبع تغذیه سوئیچینگ می‌باشد. این منبع تغذیه با بازدهی بالا با تغییر میزان دوره سیکل سوئیچ، باعث کنترل ولتاژ و جریان خروجی خواهد شد. خرید منبع تغذیه سوئیچینگ در موارد و وسایل مختلفی مانند کامپیوترها، لوازم خانگی، کنسول بازی، تجهیزات ارتباطی در مخابرات، وسایلی که باتری دارند مانند شارژ موبایل و لپ‌تاپ، تجهیزات آزمایشگاهی و درمانی و… کاربرد دارد.

مطلب پیشنهادی مانی نور: تفاوت منبع تغذیه خطی و سوئيچینگ

تفاوت درایور ال ای دی و منبع تغذیه سوئیچینگ چیست؟

مهم‌ترین تفاوت درایور و سوئیچینگ را می‌توان در کاربرد آنها دانست. همان‌طور که پیشتر نیز ذکر شد، درایور ال ای دی مختص LED طراحی شده است و منبع تغذیه سوئیچینگ در دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. منبع تغذیه سوئیچینگ تنظیم کننده ولتاژ است و درایور ال ای دی، جریان را تنظیم می‌کند؛ منبع تغذیه سوئیچینگ یک ولتاژ ثابت دارد و می‌تواند جریان‌های بسیار متفاوتی را ایجاد کند در حالی که درایور ال ای دی جریان ثابتی دارد و ولتاژهای مختلفی می‌دهد.

برای تثبیت جریان می‌توان از یک مقاومت استفاده کرد اما برای انجام این کار قدرت و توان ال ای دی‌ها تلف می‌شود و به همین دلیل مناسب‌ترین کار استفاده از درایور است که باعث می‌شود برای تثبیت جریان احتیاجی به مقاومت یا ابزار دیگری نباشد. لازم به ذکر است که درایورهای ال ای دی که تنظیم‌کننده جریان هستند، برای بارهایی که به ولتاژ ثابت نیاز دارند مناسب نخواهند بود. تصور کنید که هر کدام از مبدل‌ها باری بیش از ۱ آمپر را تقاضا کند. منبع تغذیه سوئیچینگ بیشتر از ۱ آمپر را ارائه می‌دهد زیرا این موضوع برای آن تعریف نشده است و در نتیجه خراب می‌شود اما درایور ال ای دی حداکثر ۱ آمپر را ارائه می‌دهد و اگر برای افزایش بار سعی کند، ولتاژ خروجی سقوط می‌کند و جریان در میزان ۱ آمپر حفظ می‌شود.

تهیه درایور LED و منبع تغذیه سوئیچینگ از مانی نور

فروشگاه مانی نور یکی از برترین و معتبرترین فروشگاه‌های کشور محسوب می‌شود که انواع منبع تغذیه سوئیچینگ، درایور ال ای دی و ریسه نواری ال ای دی را به شما دوستان گرامی ارائه می‌دهد. مجموعه مانی نور وارد کننده قطعاتی با برندهای معتبر و مطرح در زمینه نورپردازی است و شما دوستان عزیز می‌توانید تمامی محصولات مورد نظر خود در این زمینه را از این فروشگاه تهیه نمایید. کارشناسان مجموعه مانی نور همواره پاسخ‌گوی سوالات شما هستند و شما می‌توانید با آنها مشاوره رایگان نیز داشته باشید. با خرید از این مجموعه از مزایای بی‌نظیر آن برخوردار خواهید شد.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *