وبلاگ - آخرین اخبار
نورپردازی اتاق گیمینگ

نورپردازی اتاق گیمینگ

برای گیمرهایی که لذت بردن از زندگی را در ماجراجویی و کشف فضاهای جدید، عجیب و هیجان انگیز می بینند، بازی کردن در یک اتاق ساده و معمولی لطفی ندارد. آن ها ترجیح می دهند با مقداری هزینه، اتاق گیمینگ (اتاق استریم) مخصوص خودشان را داشته باشند و هیجان بازی را دو چندان کنند. اگر شما هم جزو گیمرهایی هستید که تمایل دارید، لذت بازی‌های رایانه‌ای را در فضای خاص خودش تجربه کنید، پس بهتر است دست به کار شده قدم اول را با نورپردازی اتاق گیمینگ بردارید.

یک اتاق گیم جذاب و کامل به غیر از وسایل الکترونیکی مهم نظیر نمایشگر و کنسول بازی و میز و صندلی، نیاز به نورپردازی حرفه‌ای دارد. در واقع لامپ گیمینگ یکی از مهم‌ترین عناصر در جذابیت اتاق گیمرها و برانگیختن اشتیاق بازیکنان جمع شده در آن است.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

نورپردازی اتاق گیم، روش‌های مختلفی دارد که هرکدام بسته به سلیقه‌ی هر شخص می‌تواند، اجرا شود. همچنین سیستم روشنایی و چراغ اتاق گیمینگ هم انواع گوناگونی دارد که در این مقاله به آنها می‌پردازیم.

لامپ ال ای دی برای نورپردازی اتاق گیمینگ

لامپهای ال ای دی بدلیل ساختار خاصی که دارند، برای نورپردازی اتاق گیمینگ بسیار مناسب می‌باشند. این لامپ ها می‌توانند طیف رنگی زیبا و متنوعی ایجاد کنند و همچنین با طول موج‌های قابل تنظیمی که دارند، به هر شدت و میزانی که مورد قبول شماست، نور را تابش می‌کنند.

همین تنظیم میزان شدت نور باعث می‌شود که آسیب کمتری به چشم شما برسد چراکه انجام طولانی مدت بازی‌های رایانه‌ای به نوبه‌ی خود باعث ضعیف شدن چشم می‌شود. از دیگر خصوصیات لامپ ال ای دی  جهت نورپردازی حرفه‌ای اتاق گیمینگ، عمر طولانی آن در کنار مصرف انرژی بهینه‌‌اش است که خیالتان را از بابت هزینه‌ نورپردازی اتاق گیمینگ کرده‌اید، راحت می‌کند.

نورپردازی اتاق گیمینگ ال ای دی

لامپ ال ای دی مناسب نورپردازی اتاق گیمینگ

متداول‌ترین لامپ ال ای دی مناسب نورپردازی اتاق گیمینگ، استفاده می‌شود، لامپ های ریسه‌ای ال ای دی یا نواری هستند که این لامپها به USB مجهز می‌باشند. مدل های ریسه‌ای ال ای دی بسیار انعطاف پذیر هستند. از آن ها می‌توان برای دور نمایشگرها، روی خود کنسول گیمینگ، دور میز بازی یا قسمتهای مختلف دیوار اتاق بازی، استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌های جذابی که ریسه‌های ال ای دی برای نورپردازی اتاق بازی دارند، قابلیت کنترل رنگ های آنهاست. به این صورت که می‌توان به آنها فرمان داد که در یک لحظه چند رنگ مختلف در یک خط قرار بگیرند یا در ثانیه‌های مختلف تغییر رنگ دهند. این موضوع به جذاب شدن هرچه بیشتر اتاق گیم شما کمک دو چندان خواهد کرد.

رنگ لامپ گیمینگ ال ای دی برای اتاق گیمینگ

شاید مهم ترین نکته نورپردازی اتاق گیمینگ انتخاب رنگ لامپ گیمینگ باشد. از آن جایی که رنگ این لامپ های ال ای دی متغیر و قابل تنظیم است، شما می‌توانید طیف رنگی مختلفی را به دلخواد خودتان انتخاب کنید. اما می‌توان گفت پرطرفدارترین رنگ‌ها برای چراغ اتاق بازی، قرمز و آبی هستند.

رنگ قرمز جزو رنگهای گرم است و باعث بالا رفتن ضربان قلب و انرژی می‌شود. در صورتی که به دنبال تجربه‌ی هیجان هرچه بیشتر در اتاق بازی خود هستید، از رنگ قرمز برای نورپردازی گیم روم خود استفاده کنید. شما می‌توانید حتی قسمت هایی از وسایل اتاقتان نظیر صندلی و کیس و کیبورد گیمینگ را هم به این رنگ دربیاورید. رنگ قرمز، نور را منعکس می‌کند و فضایی جذاب و پر انرژی برایتان فراهم خواهد کرد.

اما اگر دنبال فضایی سرد و آرامش بخش هستید، بهتر است در نورپردازی گیم روم خود از رنگ آبی استفاده کنید. همچنین از ترکیب این دو رنگ هم می‌توانید استفاده کنید.

یکی دیگر از راه‌های جذاب‌تر شدن نورپردازی اتاق گیمینگ به این صورت است که از طریق نصب برنامه‌های هوشمند بر روی کامپیوتر، چراغ های موس یا کیبورد را برحسب ژانر و فضای بازی که انجام می‌دهید، کم و زیاد کنید.

لامپ‌های دی او بی دسته جدید از لامپ‌های LED هستند و سبکتر و کوچکتر از ال ای دی می‌باشند. دلیل آن نیز حذف درایور خارجی و قرار گرفتن آن بصورت فشرده در داخل مدار اصلی است. این محصولات در رنگ های آفتابی، مهتابی و نچرال و همچنین در 3 رنگ سبز، آبی و قرمز در سایت مانی نور تولید می‌شود. همچنین در صورت درخواست مشتریان گرامی، امکان ارائه این محصول در رنگ‌های سفارشی نیز وجود دارد.

شما می‌توانید برای خرید دی او بی هم‌اینک اقدام فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید به مقاله دی او بی چست مراجعه بفرمایید.

نورپردازی مخصوص گیمینگ

عوامل موثر در نورپردازی اتاق بازی

اگر به دنبال ساخت یک اتاق گیمینگ حرفه ای هستید و از پس هزینه طراحی دکوراسیون گیم روم برمی آیید، بهتر است به غیر از تهیه چراغ گیمینگ به عوامل موثر در نورپردازی گیم روم مثل رنگ دیوارها  وسایل دکوراتیو نیز توجه کنید. اتاق بازی بر خلاف سایر اتاقها معمولا حال و هوای تیره و دارک دارد. قبل از اینکه لامپی تهیه کنیم، ابتدا باید تاریکی مورد نظر را به اتاق بازی کامپیوتری بیاوریم. به عنوان مثال دیوارها را رنگ تیره بزنیم یا پرده‌های اتاق را تیره کنیم. قطعا در این فضای تاریک که ایجاد کردیم خودنمایی لامپ های گیمینگ به نهایت می رسد.

به غیر از لامپها و رنگ دیوارها و کنترل ورودی نور از پنجره‌ها، رنگ مبلمان و وسایل چیده شده در اتاق گیم هم در انعکاس نور در محیط تاثیر گذار هستند. در صورتی که بیشتر شبها بازی می‌کنید و ترجیح می‌دهید که اتاقتان تیره باشد پس مبلمان و سایر وسایل نظیر میز و صندلی را هم به رنگ تیره انتخاب کنید.

اما اگر از آن دسته افراد هستید که نورپردازی بیش تری در گیم روم خود می‌خواهید، بهتر است از رنگ هایی مثل سفید و خاکستری در دکوراسیون اتاق گیم استفاده کنید چرا که به هر حال رنگ وسایل داخل اتاقتان هم روی نوری که شما با لامپهای ال ای دی ایجاد کرده‌اید، موثر هستند و همه‌ی اینها در کنار هم یک نورپردازی حرفه‌ای را در اتاق بازی رقم خواهند زد.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، نورپردازی اتاق گیمینگ یکی از مهم‌ترین و همچنین جذاب‌ترین مراحل طراحی یک اتاق بازی است که اگر درست و اصولی انجام شود، می‌تواند تجربه‌ی بی‌نظیری برای شما به ارمغان بیاورد. در صورتی که نظر یا پیشنهادی در مورد این مقاله دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *