وبلاگ - آخرین اخبار

اصول نورپردازی حرفه ای سقف کاذب

اهمیت نورپردازی فضای داخلی خانه ها بر کسی پوشیده نیست. وجود نور برای هر مکانی لازم است. در گذشته نورپردازی خانه ها تنها به منظور روشن شدن فضای خانه انجام می شد اما امروزه نورپردازی علاوه بر تامین روشنایی، نقش تزئینی نیز دارد. نورپردازی سقف کاذب از روش های مدرن و مهم ترین قسمت نورپردازی در هر خانه ای می باشد. نور مخفی از نورپردازی های پرطرفدار و رایج برای سقف کاذب می باشد. در نورپردازی سقف کاذب می توان رنگ های متنوع نور را به کار برده و سقف خانه ها را به زیباترین حالت ممکن نورپردازی نمود. سقف های کاذب و کناف دارای انواع گوناگونی می باشد که می توان انواع نورپردازی سقف کاذب را برای زیباتر شدن فضا و شیک به نظر رسیدن آن انجام داد. شرکت مانی نور دارای تخصص در زمینه نورپردازی سقف کاذب خواندن مقاله را به شما پیشنهاد میدهد.

در این مطلب موارد زیر را میخوانید:

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید
  1. نورپردازی سقف کاذب برای محیط روشن
  2. نورپردازی سقف کاذب برای محیط تیره
  3. نور مخفی سقف کاذب
  4. نورپردازی نقطه ای و متمرکز سقف کاذب
  5. نورپردازی هالوژن سقف کاذب

نورپردازی سقف کاذب

سقف خانه از بخش های مهم هر خانه ای می باشد که باید ظاهری زیبا و نورپردازی جذابی داشته باشد. سقف کاذب پایین تر از سقف خانه نصب می شود و می توان انواع نورپردازی را روی آن انجام داد. سقف خانه ها، اداره ها، فضاهای تجاری و … را می توان با نور مخفی و منابع دیگر نور نورپردازی کرده و جلوه جذابی به آن ها بخشید. نورپردازی روی سقف کاذب می تواند جلوه مدرن و شیکی به فضاهای داخلی داده و زیبایی این فضاها را دو چندان نماید.

نورپردازی سقف کاذب را می توانید با توجه به فضا به دو صورت انجام دهید:

  • نورپردازی ساده و شیک
  • نورپردازی باشکوه و لاکچری

سقف کاذب نقشی تزئینی داشته و اگر نورپردازی آن به صورت اصولی انجام شود، جلوه فوق العاده ای به خانه شما خواهد داد. نورپردازی روح تازه ای به خانه شما می بخشد و حال و هوای دیگری به آن می دهد. با نورپردازی سقف کاذب به صورتی ایده آل می توانید منزل خود را به مکانی آرامش بخش و پر نشاط تبدیل نمایید.

نورپردازی سقف کاذب برای محیط روشن

هنگام نورپردازی سقف باید به فضای مورد نظر و اندازه آن دقت نمایید. مورد دیگری که باید به آن دقت نمود، رنگ ها و بافت دکوراسیون می باشد. رنگ های روشن و به خصوص سفید میزان بالایی از نور را انعکاس می دهند. اگر فضایی که می خواهید سقف آن را نورپردازی کنید دکوراسیون روشنی داشته باشد، باید در نورپردازی آن از کمترین میزان نور سفید استفاده نمایید.

در این فضاها شما به نورپردازی ملایمی احتیاج دارید. اگر میزان و قدرت نورپردازی سقف زیاد باشد، جلوه ناخوشایندی به فضا داده و دکوراسیون را نازیبا نشان می دهد. همچنین نور زیاد چشم ها را نیز اذیت کرده و شما را کلافه می کند. نورپردازی می تواند محیطی را زیبا و بی نظیر و یا برعکس نازیبا و کسل کننده جلوه دهد. با توجه به نکات نورپردازی سقف می توانید روشنایی محیط را تامین کرده و کاری کنید محیط زیباتر به نظر برسد.

نورپردازی سقف کاذب برای محیط تیره

رنگ های تیره میزان کمی از نور را منعکس می کنند و بیشتر آن را جذب می نمایند. اگر محیطی که قصد دارید سقف کاذب ان را نورپردازی کنید دکوراسیونی تیره داشته باشد به میزان بیشتری از نور احتیاج خواهید داشت. در نورپردازی این محیط باید از رنگ های روشن به خصوص سفید بیشتر استفاده نمایید تا هماهنگی بین کلیه فضاها ایجاد شود. بافت های خشن نیز در نورپردازی تاثیر گذار است و نور کمتری از خود منعکس می کنند.

بنابراین در نورپردازی سقف کاذب فضاهایی با رنگ تیره و سطوح خشن باید از نور روشن بیشتری استفاده نمایید. نور ناکافی فضا را کسل کننده و یکنواخت کرده و بر کارایی افراد تاثیر منفی می گذارد. میزان نور بر روح و روان انسان ها اثرگذار می باشد. نورپردازی مناسب به افراد احساس آرامش و نشاط می دهد.

نور مخفی سقف کاذب

استفاده از نور مخفی از پرکاربرد ترین شیوه های نورپردازی سقف کاذب می باشد. این نوع نورپردازی برای منازلی با سبک مدرن و امروزی بسیار مناسب است و محیط را زیباتر و شیک تر نشان می دهد. در نورپردازی مخفی یا توکار از منابع نوری استفاده می شود که به هیچ وجه نمی توان آن ها را در سقف کاذب دید. این منابع، نوری مستقیم یا غیر مستقیم از خود منتشر می کنند.

این نوع نورپردازی برای خانه هایی که سقف کوتاهی دارند و نمی توان از چراغ های آویز استفاده کرد، بسیار مناسب می باشند. بهتر است در نورپردازی سقف از نورهای روشن و ملایم استفاده نمایید. به کار بردن رنگ های تند مانند قرمز، باعث اذیت چشم ها شده و شما را زود خسته و بی حوصله می کند. به کار بردن رنگ های سفید، آفتابی و مهتابی فضا را زیباتر کرده و فضایی شیک و رمانتیک را برایتان به ارمغان می آورد. با توجه به سبک خانه می توانید علاوه بر نور مخفی، در مرکز سقف کاذب لوستری زیبا و شیک آویزان نمایید و بر زیبایی سقف و فضای خانه بیفزایید.

خواندن مقاله استفاده از رنگ های نور در نورپردازی برایتان جالب است.

نورپردازی نقطه ای و متمرکز سقف کاذب

نورپردازی نقطه ای گونه ای از نورپردازی سقف کاذب می باشد که در آن از چراغ های متصل و شبکه ای استفاده نمی شود. در واقع چراغ ها به شکل نقطه های یک در میان بر روی سقف قرار می گیرند. در این نوع نورپردازی عمدتا لامپ های ال ای دی و فلورسنت به کار می رود.

نورپردازی نقطه ای اکثرا در اداره ها و آزمایشگاه ها استفاده می شود. نوع دیگری از نورپردازی که به آن نورپردازی متمرکز گفته می شود، نور مستقیم را در کلیه جهات منتشر کرده و قابل تنظیم برای تمرکز بر نقطه‌ای خاصی است. از این نوع نورپردازی در محیط هایی مانند کارگاه نقاشی یا آشپزخانه که در نقاط خاصی نور بیشتری احتیاج دارند، استفاده می شود.

نورپردازی هالوژن سقف کاذب

در این نوع نورپردازی لامپ های هالوژن به جای لامپ های ال ای دی به کار می رود. این لامپ ها دارای طول عمر و شارژ نوری بالایی می باشند. هالوژن ریلی در نورپردازی سقف های کاذب استفاده زیادی دارد. برای مدل دادن نور بر روی سقف و زیباتر به نظر رسیدن نورپردازی از این شیوه نورپردازی استفاده می شود. مصرف انرژی لامپ های هالوژن بیشتر از ال ای دی می باشد اما نقش زیادی در زیباسازی سقف دارند و در بیشتر مواقع در کنار لامپ های ال ای دی، لامپ های هالوژن را نیز به کار می برند. سقف کناف طرح های گوناگونی دارد که با انتخاب مدل مناسب و نورپردازی صحیح آن، علاوه بر روشن کردن محیط می توانید جلوه جذابی به آن بدهید و زیبایی آن را دو چندان نمایید.

مانی نور شرکت تولید انواع پنل led سقفی، نصب لامپ ال ای دی سقفی، پنل اس ام دی سقفی، لامپهای ال ای دی سقفی آمادگی خود را جهت انجام سفارشات شما اعلام میدارد. برای دریافت لیست قیمت لامپ اس ام دی سقفی روکار، قیمت هالوژن سقفی توکار، قیمت لامپ ال ای دی سقفی، قیمت لامپ اس ام دی سقفی توکار و قیمت لامپ اس ام دی سقفی روکار با ما تماس بگیرید یا در دیدگاههای همین مطلب برایمان بنویسید.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *