وبلاگ - آخرین اخبار

نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام

نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام برای زیبا تر به نظر رسیدن و دادن حس آرامش بسیار مهم و حائز اهمیت است که شاید کمتر کسی در روشنایی ساختمان به آن اهمیت می دهد. برای این که بتوان فضا را نیز بزرگ تر نشان داد می‌توان از ترفند های نورپردازی بهره مند شد. داشتن روشنایی و نور مناسب در سرویس های بهداشتی بسیار مهم بوده و نباید فضا تاریک باشد زیرا در این فضاها داشتن دید کافی بسیار با اهمیت است. در این متن به بررسی نکات مهم در نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام می پردازیم تا بدانیم برای نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام باید به چه نکاتی توجه کنیم.

اهمیت نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام

فضای حمام و سرویس بهداشتی به طور کلی کوچک بوده و نسبت به دیگر اتاق ها و مکان های خانه و ساختمان مساحت کمتری دارد. نورپردازی اصولی می تواند در این زمینه بسیار مؤثر عمل کند و فضا را بزرگ تر از آن چه که هست نشان دهد. علاوه بر این موضوع نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی باید به گونه ای باشد که فضایی آرامش بخش و زیبا را تداعی کند. در واقع در حمام و سرویس بهداشتی از وسیله های زیادی استفاده نمی شود و همین موضوع باعث شده تا تزئینات و دکوراسیون این مکان ها سخت تر شود. شما می توانید با یک نورپردازی اصولی این مشکل را بر طرف کنید و فضایی زیبا و آرامش بخش را درست نمایید. برای این کار لازم است تا با برخی از نکات در این زمینه آشنایی داشته باشید. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

روشنایی سرویس بهداشتی و حمام

برای آن که حمام و سرویس بهداشتی شما به بهترین شکل ممکن به نظر برسد بهتر است تنها از یک منبع نور استفاده نکنید. این کار بسیار ساده و معمولی بوده و نقش مؤثری در زیبایی فضا نخواهد داشت. به همین دلیل جهت چراغ های محوطه سرویس بهداشتی بهتر است از:

بهره مند شوید تا علاوه بر زیبایی بیشتر از نور و روشنایی بیشتری نیز بهره مند شوید. استفاده از نور طبیعی خورشید باعث می شود تا در طول روز از لامپ و چراغ کمتری استفاده شود که این موضوع می تواند در مصرف بهینه ی انرژی نیز مؤثر باشد. در واقع اگر می خواهید که نور پردازی مناسب و منحصر به فردی داشته باشید باید از چندین نوع لامپ در جهت های مختلف استفاده کنید و به این شکل نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

 

روش نصب نورپردازی در حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از ال ای دی های رنگی در اطراف آینه میتواند یکی از بهترین انتخاب ها برای نورپردازی سرویس بهداشتی باشد. توجه داشته باشید که نصب روشنایی در بالای آینه سرویس کار اشتباهی است چرا که باعث میشود نور در قسمت پیشانی بیشتر شود و قسمت چانه سایه بیفتد. این موضوع شاید در انجام کارهای آرایشی برای شما مزاحمت ایجاد کند.
استفاده از لامپ هایی که دارای جباب هستند برای اطراف دوش بسیار ضروری است تا آسبیی به لامپ نرسد و مشکلی ایجاد نکند.

استفاده از لوستر در حمام

حتما در خانه ها و ساختمان های بسیار گران قیمت و لوکس دیده اید که در حمام از لوستر استفاده کرده اند که این موضوع باعث شده تا فضایی متفاوت و تجملی برای افراد تداعی شود. به طور معمول از لوسترهای شکیل و غالبا شیشه ای و کریستالی استفاده می کنند که این کار سبب زیبا تر شدن محیط و البته روشنایی مناسب حمام می شود. توجه داشته باشید که برای داشتن لوستر (لوستر اس ام دی یا لوستر خطی ال ای دی) در حمام باید به ارتفاع سقف نیز دقت کنید تا بتوانید مناسب ترین لوستر را انتخاب کنید.

علاوه بر این موضوع توجه به روشویی و سبک آن می تواند عامل مهمی در انتخاب لوستر برای نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام باشد. به طور مثال اگر حمام را به صورت سنتی طراحی کرده اید باید لوستری انتخاب کنید که سبک سنتی داشته باشد. استفاده از لوستر های آویز دار در حمام هایی که ارتفاع سقف شان کم است مناسب نمی باشد. به جای آن از لامپهای سقفی ال ای دی استفاده نمایید.

استفاده از چراغ های دیواری دکوراتیو در طراحی روشنایی سرویس بهداشتی

در نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام می توانید از دیوار کوب ها و یا همان لامپ دکوراتیو دیواری نیز بهره مند شوید. همان طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم باید برای یک نور پردازی اصولی از چندین منبع نور استفاده کنید که یکی از آن ها لامپ دیواری ال ای دی ست. طرح ها و انواع گوناگون لامپ ال ای دی دیواری به شما این امکان را می دهد تا زیبایی بیشتری به حمام و سرویس بهداشتی بدهید. علاوه بر این موضوع این چراغ های دیواری، نور را با ملایمت کمتری در جهت های دیگر پخش می کنند که این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است. یکی از مکان های مناسب برای نصب این دیوار کوب ها و چراغ ها ،بالای آیینه و روشویی است تا نور مناسب تری برای افراد فراهم کند. میتوانید از چراغ سنسوردار دیواری در صورت ضدآب بودن نیز استفاده نمایید.

نورپردازی مناسب در دیگر نقاط سرویس بهداشتی و حمام

یکی دیگر از مکان های مهم در حمام که باید در نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی به آن توجه شود اطراف دوش است. باید نور در اطراف دوش حمام و یا وان به گونه ای باشد که افراد بتوانند در صورت نیاز متن روی شامپو ها را بخوانند یعنی نور کافی برای خواندن متن مناسب باشد. از طرفی دیگر اصلاح کردن زیر دوش حمام نیز نیازمند داشتن دید کافی ست و به همین دلیل باید ایجاد روشنایی در این بخش برای این کار مناسب باشد. دقت داشته باشید به علت این که حمام ها محیطی مرطوب می باشند به خصوص چراغ های اطراف دوش حمام باید مخصوص محیط های مرطوب باشند تا مشکلی ایجاد نشود. عموما از لامپ LED حبابی که دارای یک لایه مانند حباب هستند در حمام ها استفاده می شود تا مانع از خیس و یا مرطوب شدن چراغ ها شود.

یکی از روش هایی که می تواند به زیبایی و روشنایی بهتر در نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی کمک کند استفاده از ال ای دی در کابینت های روشویی حمام و سرویس بهداشتی ست تا به این صورت این بخش از فضا که نیازمند نور بیشتری نیز می باشد روشن شود. شرکت مانی نور در طراحی سفارشی مخصوص خانه شما با مشاوران متخصص آماده ارائه انواع لامپ ال ای دی است.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
4 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام روز شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ
  2. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *