وبلاگ - آخرین اخبار

مقایسه لامپ زنون و هدلایت در یک نگاه: مهمترین تفاوت ها، معایب و مزایا

اگر به خریدن یک ماشین نو یا دست دوم فکر می کنید، ممکن است متوجه این مطلب شده باشید که در بعضی مدل های اتومبیل، باید بین لامپ های زنون و هدلایت (لامپ های LED) یکی را انتخاب کنید. چند صباحی هست که لامپ های زنون مورد استفاده قرار می گیرند ولی هدلایت ها نسبتا جدید هستند و سازندگان مختلف با اضافه کردن این نوع لامپ ها به لیست محصولات خود، به سرعت در حال درو کردن صنعت خودرو می باشند. پس، تفاوت لامپ زنون و هدلایت در چیست؟  کدام یک را بهتر است بخرید؟ در این مقاله ما به تمام سوالات شما پاسخ می دهیم.

 

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

انواع چراغ هدلایت خودرو

اتواع مختلفی از چراغ های هدلایت خودرو وجود دارد که در مجموع به سه دسته ی لامپ هالوژنی، لامپ زنون و لامپ LED تقسیم می شوند. اجازه بدهید از لامپ هالوژنی شروع کنیم:

لامپ هالوژنی

لامپ هالوژنی چیست؟ لامپ های هالوژنی حالت توسعه یافته لامپ های رشته ای (لامپ های پرتو مهر و موم شده) هستند. لامپ های رشته ای هنوز هم برای خودروهای کلاسیک استفاده می شوند. با این اوصاف، لامپ های هالوژنی حقیقتا به عنوان استاندارد در اکثر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند.

در لامپ های هالوژنی از ترکیبی از گازهای بروم و ید استفاده می شود که از شکسته شدن رشته تنگستن جلوگیری می کنند. آنها همچنین از سیاه شدن داخل لامپ جلوگیری می کنند. نور هالوژن گرمای خیلی زیادی تولید می کند، زیرا الکتریسیته از طریق فیلامنت جریان پیدا کرده و لامپ را روشن می نماید. تولید گرما، کنترل این لامپ ها را تا اندازه ای دشوار می کند و حتی مقادیر خیلی کم رطوبت از پوست شما می تواند از عملکرد آنها بکاهد.

هزینه تولید این لامپ ها نسبتا پایین است. به این معنی که این لامپ ها در مقایسه با دیگر گزینه ها همچون لامپ های زنون یا هدلایت ها (لامپ های LED) ارزان هستند.

دمای رنگ معمولا حدود K ۳۰۰۰ است که نتیجتا باعث تولید یک رنگ زرد می شود و میزان لومن خروجی نسبتا پایین است (حدودا ۱۵۰۰) که به معنی از دست رفتن میدان دید است.

لامپ زنون

لامپ زنون چیست؟ لامپ های زنون جزء جدیدترین تکنولوژی های لامپ های پیشرفته خودرو هستند. ممکن است بتوانید این انتخاب را داشته باشید که هدلایت های کارخانه ای خودروی خود را با هدلایت های فوق العاده زنون که در انواع مختلفی همچون لامپ زنون زرد یا لامپ زنون یخی و غیره تولید می شوند عوض کنید.

لازم نیست که حتما یک وسیله نقلیه گران بخرید تا از مزیت های این تکنولوژی بهره مند شوید. کیت های هدلایت زنون برای فروش موجود هستند و این امکان را به شما می دهند که لامپ های هالوژنی خودروی خود را با آنها ارتقا دهید.

کیت های لامپ زنون برای افرادی که خودروهای قدیمی تری دارند و باید لامپ های هالوژنی کهنه خود را ارتقا دهند عالی است و شما با این کار میزان بیشتری از جاده را خواهید دید، طوری که هرگز قبلا آن را تجربه نکرده اید . در نظر داشته باشید که محفظه چراغ اتومبیل هم نقش بزرگی را ایفا می کند، بنابراین لامپ های کارخانه ای زنون، تقریبا همیشه نسبت به انواع بازسازی شده دستی آن، بهتر هستند.

ممکن است به این فکر کنید که “زنون” دقیقا یعنی چه؟خب، زنون در واقع نوعی گاز بی رنگ و بی بو است. با این حال، استفاده فقط کمی جریان برق برای گرم شدن زنون باعث روشن شدن این گاز می گردد.

در واقع، روشنایی چراغ زنون زرد خیلی پرنورتر از لامپ های زرد دیگر مثل لامپ های هالوژنی و حتی لامپ هایLED است. هیچ چراغ اتومبیل دیگری را در بازار نمی توان با قدرت لامپ زنون مقایسه کرد و این لامپ همواره یکی از بهترین مارک های هدلایت است.

هدلایت یا لامپ LED

آیا می دانید چراغ هدلایت چیست؟ هدلایت ها یا لامپ LED، آخرین ترند در تکنولوژی روشنایی خودرو ست. امروزه بسیاری از خودروهای جدید مخصوصا خودروهای لوکس با هدلایت از نمایندگی بیرون می آیند، اما بیش از ۹۵ درصد خودروها هنوز با لامپ های هالوژنی تولید می شوند.

رانندگان زیادی مثل شما از خروجی نور زرد رنگ و مات لامپ های هالوژنی معمولی خودشان خسته و مستاصل هستند و به دنبال ارتقای چراغ های خودروی خود با هدلایت ها می باشند . در این وضعیت، ال ای دی یا همان  لامپ هدلایت دو رنگ، و یا فول کالر، همان چیزی ست که می تواند به کمک شما بیاید.

هیمنطور دلایل زیادی برای تغییر هدلایت خودرو به نوع LED، به جهت داشتن تجربه رانندگی بهتر در شب وجود دارد. امروزه با توجه به توسعه چشمگیری که در این تکنولوژی روشنایی صورت گرفته، دسترسی به آن آسان تر و ارزان تر شده است.

مقایسه لامپ زنون و هدلایت در یک نگاه

مقایسه لامپ زنون و هدلایت کاری ست به سر حد امکان فنی. اما ما در اینجا با صرف نظر از ذکر جزئیات فنی، توضیحی ساده درباره تفاوت اصلی بین هدلایت و قوی ترین لامپ زنون (که گاهی لامپ های تخلیه با شدت بالا (لامپ های HID) نامیده می شوند) به شما می دهیم:

لامپ های زنون اساسا خیلی پر نورترند و در واقع نسخه های خیلی قوی تر لامپ های عادی هستند. این در حالی که هدلایت ها در مقایسه با لامپ زنون برای تولید نور از یک پروسه کاملا متفاوت استفاده می کنند. در پروسه تولید نور در این لامپ ها به جای فیلامنت و گاز از دیودها و الکترون ها استفاده می شود.

لامپ زنون و هدلایت در مقایسه با هم مزایا و معایبی دارند. هدلایت ها  تقریبا در تمام مزیت ها برنده هستند. از قبیل اندازه (لامپ های LED کوچکتر هستند و این مساله این امکان را به وجود می آورد که در طراحی خودرو راحت تر منطبق شوند)، طول عمر (طول عمر طولانی تری دارند)، و مصرف انرژی (مصرف انرژی خیلی پایینی دارند). با این حال جای تعجب نیست که تولید هدلایت ها نسبت به لامپ های زنون خیلی گران تر تمام شود و به همین دلیل است که بسیاری از خودروسازان تا همین اواخر استفاده از این تکنولوژی را به تعویق انداخته اند. در ادامه به بررسی دقیق مزایا و معایب لامپ زنون و هدلایت می پردازیم.

مزایای لامپ زنون

در مورد لامپ های زنون اکثرا چیزهای خوبی گفته می شود. در زیر ۴ دلیل خوب ذکر شده که چرا بهتر است اتومبیل خود را با لامپ های زنون مجهز کنید.

۱. نور سفیدتر

چراغ زنون یخی نور خیلی سفیدی تولید می کنند. وقتی روی اتومبیل شما لامپ زنون نصب باشد، می توانید هر ناحیه تاریک و کم نوری را به وضوح ببینید. نه فقط این، نور سفید نسبت به نور لامپ های هالوژنی معمولی، مسافت خیلی بیشتری روی زمین کشیده می شود .

۲. نور درخشان تر

شاید بهترین چیز در مورد لامپ های زنون، درخشندگی فوق العاده آنها باشد. لامپ های زنون از لامپ های هالوژنی و هدلایت ها  درخشان تر هستند. در هنگام رانندگی در شب، لامپ های زنون نصب شده روی اتومبیل شما محیط را مثل روز روشن می کنند.

۳. طول عمر

لامپ های نوری که در لامپ های زنون مورد استفاده قرار می گیرند حاوی گاز زنون هستند. این گاز به این زودی ها از بین نمی رود و مقدار آن کم نخواهد شد. در حالیکه لامپ های هالوژنی در هر جایی از ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت دوام دارند، لامپ های زنون به اندازه ۲۰۰۰ ساعت استفاده عمر می کنند.

۴. بازده انرژی

وقتی که بحث بازده انرژی مطرح باشد، لامپ های زنون خیلی خوب هستند. فراموش نکنید که زنون یک گاز است و همین باعث می شود که به مدتی طولانی دوام داشته باشد. فقط مقدار کمی جریان برق لازم است تا این گاز را گرم کرده و آن را درخشان کند. به همین دلیل، در لامپ های زنون نسبت به لامپ های هالوژنی، توان باتری خیلی کمتری مصرف می شود.

معایب لامپ زنون

هر زمان که در چیزی بیش از حد نکات خوب وجود داشته باشد، همیشه می توانید چند تا ویژگی بد هم در آن پیدا کنید. معایب چراغ هدلایت زنون شامل موارد زیر می باشد:

۱. خیره کنندگی

با اینکه درخشندگی لامپ های زنون می تواند رانندگی را برای شما راحت تر کند، اما آن را برای سایر رانندگان داخل جاده سخت تر خواهد کرد. درخشندگی نور می تواند باعث شود که تشعشع آن در آینه های خودروها منعکس شده و دیدن جاده را برای رانندگان دیگر دشوارتر کند. این امر می تواند موجب تصادف شود یا با ناراحت کردن رانندگان دیگر (در اثر خیره کنندگی هدلایت های خودروی شما)، باعث خشونت جاده ای گردد. برای جلوگیری از این مسئله باید مطمئن شوید که هدلایت های شما به درستی تنظیم شده اند، تا به جای کور کردن اتومبیل هایی که از روبه رو می آیند، جاده را روشن کنند.

۲. ارزان نبودن

این درست است که آنچه را که برای آن پول پرداخت کرده اید دریافت می کنید. لامپ های زنون یکی از بهترین ها و درخشان ترین ها هستند، و همیشه به عنوان بهترین مارک هدلایت خودرو شناخته شده اند. این جمله بدین معنی است که آنها جزو گران ترین هدلایت ها نیز می باشند.

از آنجایی که لامپ های زنون معمولا برای هیچ نوع یا مدل خاصی از وسایل نقلیه ساخته نمی شوند، مجبورید یک کیت لامپ زنون بخرید تا از این طریق بتوانید چراغ تقریبا هر مدل و هر نوع خودرویی را ارتقا دهید. این کیت عمدتا دلیل گرانی این لامپ هاست. علاوه بر آن، احتمالا باید هزینه دستمزد یک مکانیک را نیز بپردازید تا هدلایت ها را برای شما نصب کند. اما اگر مطمئن هستید که می توانید این کار را خودتان انجام دهید، پس می توانید مقداری پول برای خود پس انداز کنید.

 

 

مزایای هدلایت ها یا لامپ خودروی LED

اگر به ارتقای هدلایت های خودروی خود با هدلایت ها  فکر می کنید، در اینجا ۱۰ مورد از مهمترین دلایلی که افراد به خاطر آنها این لامپ ها را انتخاب می کنند آورده شده و همچنین مزیت هایی که می توانید به سادگی با تعویض چراغ های قدیمی تان با یک کیت هدلایت  LED از آنها بهره مند شوید، ذکر گردیده است.

۱. بهبود درخشندگی و روشنایی چراغ خودرو

اولین دلیلی که رانندگان ارتقای هدلایت های خود به LED را انتخاب می کنند، بهبود خروجی نور هدلایت یا چراغ مه شکن آنها برای رانندگی بهتر در شب است. لامپ های هالوژنی به صورت کم نور طراحی شده اند و نور زرد رنگی تولید می کنند که برای خوابیدن مناسب است نه برای رانندگی در شب! مسافتی که نور روشن می کند خیلی کم است و تراکم نور ضعیف و وضوح آن خیلی محدود می باشد.

از طرف دیگر، هدلایت ها و چراغ های مه شکن LED نوری قوی با یک پرتو متمرکز و وضوحی فوق العاده تولید می کنند.برای تجسم بهتر، می توان گفت که لامپ های هالوژنی حدود ۳۲۰۰ لومن روشنایی تولید می کنند، در حالیکه لامپ هایLED از ۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ لومن تولید می نمایند.

برای مثال، کیت هدلایت LED، مدل ۴۵ وات XenonPro  روشنایی شگفت انگیز ۹۰۰۰ لومن را تولید می کند که افزایش نزدیک به سه برابری را در روشنایی هدلایت ها نشان می دهد. یکی از مزایای محصولات LED ما این است که آنها دارای تکنولوژی انحصاری آنتی گلر هستند، به این معنی که این برخلاف لامپ زنون، در این جا افزایش روشنایی به قیمت کور کردن رانندگان دیگر تمام نمی شود.

اگر هدف اصلی شما بهبود خروجی نور خودروی سواری یا کامیون تان است، همین اولین مزیت کافی است تا شما را متقاعد به این کار کند.

۲. نصب آسان

بزرگترین مزیت بعدی هدلایت، سهولت نصب هدلایت ال ای دی است. در واقع نصب هدلایت ها یا لامپ های مه شکنLED با نصب لامپ های هالوژنی یکسان است، که به طور متوسط در هر هدلایت با فرض اتصال و اجرای کیت، بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول نمی کشد. کیت های لامپ های هدلایت LED مدل XenonPro دارای طراحی اتصال و اجرا هستند که در طول یک دهه گذشته تکمیل شده اند، و نصب آنها به معنای واقعی بسیار آسان است.

هدلایت ها درست مثل هالوژن های قدیمی تان در همان اتصالات اولیه پیچ می شوند و دقیقا دارای همان پلاگ هایی هستند که برای تطبیق با سیستم برق کارخانه ای وسیله نقلیه شما لازم هستند. هیچ لوازم جانبی اضافه، هیچ سیمکشی و هیچ اتصال و کار تخصصی دیگری لازم نیست.

عوض کردن چراغ هدلایت خودرو

عوض کردن لامپ های هدلایت یکی از آسان ترین کارهایی است که می توانید شخصا آن را انجام دهید. بستن هدلایت روی خودروی سواری یا کامیون کار نسبتا ساده ای است و به ابزار خیلی پایه نیاز دارد، هر چند که در بعضی مواقع نیز اصلا به هیچ ابزاری نیاز ندارد. در بیشتر مواقع، این کار به سادگی باز کردن کاپوت وسیله نقلیه و دسترسی مستقیم به پشت هدلایت برای باز کردن پیچ های لامپ هالوژنی و عوض کردن آن با لامپ LED است.

در بعضی از اتومبیل ها و کامیون های نسبتا پیچیده تر، ممکن است لازم باشد که کل سر همبندی چراغ اتومبیل را باز کرده و سپس لامپ ها را تعویض کنید. در کمتر از یک درصد خودروها ممکن است لازم باشد که قبل از دسترسی به لامپ، کاور محافظ یا حتی سپر را بردارید. اگر فکر می کنید که نمی خواهید خودتان این کار را انجام دهید یا خیلی ساده، نمی خواهید دست هایتان را کثیف کنید، یک مکانیک ماشین یا یک تعمیرگاه می تواند در کمتر از یک ساعت این کار را برای شما انجام دهد

۳. دوام بالا

هدلایت ها  به خاطر دوام فوق العاده بالا و مصرف حداقل برق و در عین حال داشتن روشنایی واقعا عالی، معروف هستند. این ویژگی ها، ترکیب نهایی فوق العاده ای برای لامپ ها می سازند.

اگر چه که تکنولوژی LED در صنعت خودرو نسبتا جدید است، اما بیشتر ما تا به حال، ماندگاری تکنولوژی LED را در منازل خود تجربه کرده ایم. هدلایت ها  خانگی می توانند تا ۲۰ برابر بیشتر از لامپ های هالوژنی خانگی عمر کنند، در عین حال، هدلایت ها  خانگی نسبت به انواع هالوژنی، ۸۰ درصد هم کمتر برق مصرف می کنند.

هدلایت ها  مرغوب خودرو مثل لامپ های هدلایتLED مدل XenonPro  که یکی از بهترین مارک هدلایت می باشد، می توانند تا ۴۵ هزار ساعت یا ۵ سال عمر کنند، در مقایسه با لامپ های هالوژنی که فقط حدود ۵ هزار ساعت یا ۰/۷۵ سال ماندگاری دارند و این یک نقطه قوت مهم است.

بدون توجه به روشنایی فوق العاده و بازده انرژی هدلایت ها یا همان لامپ های LED، استفاده از این لامپ ها روشی عالی برای صرفه جویی پول در مساله تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه در بلند مدت و دردسر تعویض سالانه لامپ های هدلایت است.

۴. صرفه جویی در هزینه

یک مزیت بزرگ هدلایت LED  در مقایسه با چراغ زنون این است که آنها مقرون به صرفه هستند. هر کسی دوست دارد پول کمتری هزینه کند و این دلیل دیگری است که چرا هدلایت ها  دارند به سرعت تبدیل به انتخاب شماره یک راننده ها می شوند.

همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد، هدلایت های  با کیفیت، نزدیک به ۹ برابر بیشتر از لامپ های هالوژنی ماندگاری دارند و با اینکه هر جفت لامپ LED گران تر در می آید، اما آنها در مدت عمر خود، پول زیادی برای شما صرفه جویی می کنند.

وقتی که بحث صرفه جویی پول با خرید هدلایت ها  باشد، همه به موضوع صرفه جویی به ماندگاری و طول عمر بالای این لامپ ها مربوط می شود. اگر تصمیم دارید وسیله نقلیه خود را ظرف یک یا دو سال آینده عوض کنید یا بفروشید، ممکن است با تعویض هدلایت نتوانید آنقدرها پس انداز کنید، اما قطعا از روشنایی بهتری بهره مند خواهید شد.

۵. رانندگی امن تر

رانندگی ایمن فقط مربوط به بستن کمربند، رانندگی با سرعت مجاز و بررسی نقطه کور قبل از عوض کردن لاین نیست. بر اساس گفته های شورای امنیت ملی، کاهش دید در شب همراه با نقص در رانندگی و خستگی مفرط، یکی از بزرگترین خطرات در هنگام رانندگی هستند.

مجهز کردن وسیله نقلیه به هدلایت ها  پر نور، راه بسیار خوبی برای بهبود امنیت در حال رانندگی و یکی از بزرگترین مزایای هدلایت ها  است. دیدن واضح مسیر روبه رو، می تواند دنیایی تفاوت ایجاد کند. هدلایت سه برابر بیشتر از لامپ های هالوژنی نور تولید می کنند، همچنین نور را تا مسافت دورتری در جاده می تابانند و وضوح بیشتری دارند.

سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه های ملی (NHTSA) در آخرین گزارش خود مجموع ۳۴۴۳۹ تصادف اتومبیل را اعلام کرده است . این گزارش حاوی این نکته تکان دهنده است که ۵۱ تا ۶۷ درصد این تصادفات در شب و در شرایط نور ضعیف اتفاق افتاده اند.

۶. کم مصرف بودن

وقتی حرف کم مصرف بودن پیش می آید، هیچ لامپی نمی تواند از هدلایت ها  جلو بزند. کم مصرف بودن دیگر مزیت عمده لامپ های هدلایت در مقایسه با لامپ های زنون است. از آنجایی که خودروها برق خود را از باتری ماشین و آلترناتور تامین می کنند، اصلا چه اهمیتی دارد که لامپ هدلایت خودرو ، کم مصرف باشد؟ ما که برای خودروی خود، قبض برق پرداخت نمی کنیم.

چرا هدلایت کم مصرف

دلیل اینکه این مساله اهمیت دارد و اینکه چرا این موضوع یک مزیت بزرگ هدلایت ها  است این است که نه فقط باعث فشار آمدن کمتری روی منبع برق (باتری) خودرو می شود، بلکه یکی از اصلی ترین دلایل طول عمر زیاد هدلایت ها  نیز هست و به هر جهت برای محیط زیست هم مفید می باشد. وارد شدن فشار کمتر به باتری خودرو مخصوصا برای خودروهای قدیمی تر که مشکل گرفتار شدن در خطر باتری مرده را دارند بسیار مفید است.

۷. آپشن های رنگ بیشتر

بر خلاف هالوژن ها که عموما فقط در طیف های مختلف زرد طلایی و گاهی آبی وجود دارند، یاانواع دیگر همچون چراغ زنون یخی و چراغ زنون زرد، تولید کنندگان هدلایت LED، هدلایت ها  را در گزینه های متنوعی از رنگ عرضه می کنند. شما حتی می توانید لامپ هدلایت دو رنگ نیز خریداری کنید.

برای مثال، این آپشن برای افرادی که به دنبال لامپ های هدلایت آبی یا بنفش هستند عالی است. ما در مدل XenonPro، در مجموع ۴ آپشن رنگ برای هدلایت داریم.

  • هدلایت سفیدK ۶۰۰۰
  • هدلایت آبی K ۸۰۰۰
  • هدلایت بنفشK ۱۲۰۰۰
  • هدلایت زرد K ۳۰۰۰

۸. ظاهر لوکس

یکی دیگر از مزایای تغییر لامپ ها به هدلایت این است که می توانید همان ظاهر اتومبیل های لوکس مدرن را داشته باشید و احساس کنید که در آن اتومبیل های دارای هدلایت هایLED قوی و پر نور نشسته اید و در عین حال در پول و مصرف انرژی هم صرفه جویی می کنید.

۹. صرفه جویی در زمان

یک مزیت عمده داشتن هدلایت هایLED این است که آنها فقط باعث صرفه جویی در پول شما نمی شوند، بلکه در زمان گرانبهای شما نیز صرفه جویی می کنند. افرادی که اتومبیل آنها دارای لامپ هالوژنی است مرتبا مجبور می شوند لامپ های خود را تعویض کنند و این برای افرادی که اتومبیل یا کامیون خود را به تعمیرگاه می برند علاوه بر اتلاف زمان، هزینه مادی هم در پی دارد. عجب دردسری!

برای افرادی که خودروی آنها دارای لامپ LED است، تعویض مکرر لامپ های هدلایت دیگر متداول نیست. با دانستن این مطلب که لامپ های اتومبیل شما برای مدتی طولانی دوام دارند و تا آینده ای مشخص کار می کنند، با آرامش خاطر برانید.

۱۰. نور موثر بیشتر

هنگام مقایسه هدلایت ها  و لامپ های هالوژنی و لامپ های زنون ، رانندگان اغلب می خواهند بدانند که هدلایت ها  در تولید نور چقدر موثر و کارآمد هستند.

همانطور که در بخش ۵ تاکید کردیم، بازدهی هدلایت ها در مقایسه با لامپ زنون و لامپ هالوژنی به طور قابل توجهی بیشتر است. برای مثال لامپ های هالوژنی ۸۰ درصد انرژی را با تولید گرمای اضافی هدر می دهند و فقط ۲۰ درصد آن صرف تولید نور می شود، اما هدلایت ها  برعکس هستند. ۸۰ درصد انرژی مصرفی در آنها صرف تولید نور می شود و تنها ۲۰ درصد صرف تولید گرما می گردد.

این مساله مخصوصا با در نظر گرفتن دمای داخل هدلایت دارای اهمیت زیادی می باشد. در درازمدت، هالوژن ها می توانند به هر دو هدلایت آسیب بزنند یا در حین تغذیه لامپ هدلایت با برق به مرور و به آرامی از ناحیه دسته سیم چراغ ذوب شوند. در لامپ های LED، این مشکل وجود ندارد.

همچنین این مساله زمانی مهم است که بار انرژی وارد بر باتری خودرو و آلترناتور همانطور که قبلا در همین مقاله بحث شد در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، لامپ هایLED مدل XenonPro یک فن کوچک نیز دارند که به خنک نگه داشتن لامپ ها کمک می کند، پس با کمک این فن، لامپ ها باز هم گرمای کمتری تولید کرده و دوام آنها نیز طولانی تر می شود.

اینها تنها چند تا از دلایلی هستند که به خاطر آنها رانندگان بیشتر و بیشتری تصمیم می گیرند هدلایت هایشان را با LED تعویض کنند و اینکه چرا سازندگان خودرو روز به روز در حال تولید خودروها با هدلایت ها  هستند. به عنوان یک راه حل بلند مدت، کارا و با کیفیت برای هر خودرویی، هدلایت را با استانداردهایی بیش از استانداردهای لامپ های هالوژن انتخاب کنید.

لامپ هدلایت بهتره یا زنون؟

لامپ هدلایت بهتره یا زنون؟ این سوال را حتما شما نیز شنیده اید. درباره تفاوت لامپ زنون و هدلایت برای خودرو باید بگوییم که هدلایت ها معمولا از رقبای زنون خود پیشی می گیرند. البته، این مساله بستگی به این دارد که در لامپ های خودرو چند لامپ LED وجود دارد. اما در کل به نظر می رسد که بیشتر خودروهای جدید مجهز به تکنولوژی LED، در مقایسه با لامپ های زنون روشنایی بهتری تولید می کنند؛ در نتیجه یک لامپ گرمتر و یک ناحیه دید روشن داریم که نسبت به بیشتر خودروهای مجهز به لامپ زنون، کمی بزرگتر است.

با این همه، تکنولوژی روشنایی زنون، در طول سالها پیشرفت بسیاری داشته است و لامپ های زنون به طور کلی پرنور هستند. در بیشتر خودروهای جدید و پرطرفدار دارای تکنولوژی زنون، میزان روشنایی کلی، (اگر بتوان گفت که تفاوتی وجود دارد)، احتمالا با کمی اختلاف از لامپ هایLED قرار می گیرد و با اینکه طول عمر هدلایت هایLED بیشتر از زنون است، اما هر دوی آنها سال ها عمر می کنند، احتمالا بیشتر از مدت زمانی که راننده، صاحب خودرو خواهد بود.

کدام یک را بهتر است خریداری کنیم: لامپ زنون یا هدلایت؟

اگر این فرصت را داشته باشید که خودرویی با هدلایت بخرید که قیمت آن تقریبا به اندازه قیمت یک خودرو با لامپ های زنون باشد، پیشنهاد ما انتخاب خودروی مجهز به هدلایت است. البته ما نیز چون شما از معایب چراغ هدلایت مطلعیم. اما بهتر است به این فکر کنیم که هدلایت ها انرژی کمتری مصرف می کنند، روشنایی نسبتا بهتری تولید می کنند و دوام بیشتری دارند. اما اگر هزینه آن خیلی بیشتر باشد، احتمالا از آن صرف نظر می کردیم. به این دلیل که لامپ های زنون هم عالی هستند و توجیه این افزایش قیمت زیاد برای خرید LED، با توجه به مزایای نسبتا کمی که دارند، سخت خواهد بود. با این حال، با ارزان تر شدن تولید هدلایت ها  انتظار می رود که آنها را در طیف گسترده تری از وسایل نقلیه ببینیم.

در پایان شما می‌توانید برای آشنایی با انواع جدیدی از لامپ‌های LED، یعنی دی او بی که درایور خارجی حذف شده است و Driver on Board هستند به سایت مانی نور مراجعه بفرمایید.

همچنین برای خرید دی او بی می‌توانید به کلمه لینک شده مراجعه بفرمایید.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *