وبلاگ - آخرین اخبار

چگونه بهترین چراغ مناسب برای مطالعه را تشخیص بدهیم؟

بهترین چراغ مناسب برای مطالعه

هیچ چیزی بهتر از داشتن راحتی و آرامش در یک روز آفتابی و خواندن کتاب محبوب و مورد علاقه خود نیست. اما اگر درون خانه باشید و به چراغ مناسب برای مطالعه نیاز داشته باشید، چه می کنید؟ چگونه می توانید بهترین میزان روشنایی برای مطالعه که بتواند از چشمان شما محافظت کند را بتابانید؟

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

خریدن چراغ مطالعه ی خوب ممکن است کار آسانی به نظر برسد اما بعدا متوجه می شوید که بررسی ها و بحث های مربوط به چراغ و روشنایی، به واژه نامه خاص خود نیاز دارند. به عنوان مثال، زمانی که به بیشتر از پنج لامپ نگاه کردید (چون باید مقایسه کنید!) تمام آنها با یکدیگر ترکیب می شوند.

در این مقاله، متوجه می شویم که پیدا کردن میزان نور استاندارد و چراغ مناسب برای مطالعه می تواند همه چیز را برای داشتن شرایط بهتر تغییر دهد و از طرفی در مورد ضرورت مطالعه کردن در نور مناسب اطلاعات کسب می کنیم. سپس راه های تشخیص چراغ مطالعه مناسب و طراحی نورپردازی اتاق مطالعه را یاد می گیریم.در نهایت، توصیه هایی نیز در مورد داشتن بهترین چراغ مطالعه دریافت خواهیم کرد.

نور مناسب برای مطالعه

سرفصل‌ها بازشو

اهمیت چراغ مناسب برای مطالعه کردن و درس خواندن

شاید این موضوع را شنیده باشید که نور طبیعی برای مطالعه کردن، بسیار خوب است و این که ما در مورد اهمیت چراغ مناسب برای مطالعه و درس خواندن حرف میزنیم ابدا ناقض این مطلب نیست بلکه در مورد بازآفرینی نور شبیه آفتاب برای ساعات بعد از ظهر است.

فقط در 100 سال اخیر است که نور مصنوعی به طور گسترده ای در دسترس قرار گرفته است. پیش از این که الکساندر لودگین، لامپ مهتابی را در سال 1874 میلادی بسازد-که عادی شدن و رواج استفاده از آن خیلی هم طول کشید- مردم با نور آفتاب، شمع و غیره مطالعه می کردند و چراغ مطالعه مناسب معنایی نداشت.

با این وجود، نور طبیعی برای مطالعه می تواند بسیار کم باشد. بعلاوه فقط در زمان های مشخص و با محدودیت زمانی در دسترس اند و می توان از آنها استفاده کرد ( روز روشن / شمع در حال سوختن) .حتی چراغ گازی نیز جنبه های منفی مربوط به خودش را دارد و می تواند خطرناک باشد!

با گسترش نور و روشنایی، به این نتیجه رسیده ایم چراغ مخصوص مطالعه کردن، می تواند اثر مستقیمی بر احساس و چشم شما بگذارد. درست مانند این که شرکت اپل، فیلتر نور آبی را بر روی آیفون های خود قرار دهد. نور آبی باعث تحریک مغز شما شده و خوابیدن در شب را برای شما سخت و دشوارتر می کند.

آثار استفاده نکردن از چراغ مناسب برای مطالعه چیست؟

بهترین نکته در مورد روشنایی و چراغ مناسب برای مطالعه این است که در نور کم مطالعه نکنید. اگر این نور توسط یک چراغ طبیعی یا نور های ضعیف ایجاد شده باشد، باید سعی کنید خود را در چنین شرایطی قرار ندهید.

برای این موضوع، دو دلیل اصلی وجود دارد:

1. نور کم و چراغ نامناسب برای مطالعه می تواند به چشمان شما آسیب برساند( نزدیک بینی)

برخی از مطالعات نشان داده اند که در اختیار نداشتن چراغ مطالعه مناسب و مطالعه در نور کم، می تواند احتمال بروز میوپیا( نزدیک بینی) را افزایش دهد. چنانچه می توانید کلمات را از فاصله نزدیک، درست ببینید اما کلمات دور برای شما گنگ و مبهم هستند، احتمالا از میوپیا ( نزدیک بینی) رنج می برید.احتمالا خودتان نیز پس از مطالعه در نور کم، احساس کرده اید که مردمک چشمانتان باید بیشتر گشاد شوند تا بتوانید کلمات را بخوانید. زمانی که به کلمات نگاه می کنید، ممکن است موارد و متن از فاصله دور برای مدتی تار و مبهم به نظر برسد.

برای برخی از افراد، کشیدگی عضله چشم ممکن است باعث ایجاد میوپیا( نزدیک بینی) نشده و در عوض باعث بروز سردرد در آنها شود. برای این افراد، همیشه مطالعه کردن در نور بیشتر پیشنهاد می شود.

2. اگر از چراغ مناسب مطالعه استفاده نکنید، بازده یادگیری کمتری خواهید داشت

مطالعات نشان داده است که چراغ مناسب برای مطالعه می تواند بر نمرات شما بیفزاید. این بدین خاطر است که نور کم می تواند توانایی مغز را برای پردازش و نگهداری اطلاعات کاهش داده و احساس اضطراب را افزایش دهد.

به همین ترتیب، هر فردی که امتحان کرده است، می داند که نور بسیار شدید هم می تواند مانع تمرکز شما شود. هنگامی که یک نور شدید از صفحه به سمت چشم شما منعکس می شود، بسیار باعث حواس پرتی شده و به طور بالقوه می تواند به چشم شما آسیب وارد کند.

بنابراین، برای کسب نتایج بهینه، باید به تاثیر روشنایی کافی و چراغ مطالعه ی مناسب بر یادگیری آگاه باشید و بهترین چراغ رومیزی برای مطالعه کردن را پیدا کنید.

مطالعه کردن یا خواندن با چراغ مناسب برای مطالعه، چه فوایدی دارد؟

پس اگر در نور خوب و بهینه مطالعه کنید،چه اتفاقی می افتد؟

1.خستگی چشم کاهش پیدا می کند

اگر از چراغ مطالعه ی مناسب درس خواندن استفاده کنید مردمک های چشمان شما دیگر مجبور نیستند باز و گشاد شوند تا بتوانند نور بیشتری بگیرند. این امر احتمال خستگی و فشار چشم را کاهش می دهد.

2. این حالت می تواند یک فضای آرام و کارآمدی را برای یادگیری ایجاد کند

هنگامی که یک چراغ مناسب برای اتاق مطالعه اضافه می کنید، میزان حواس پرتی های بیرونی را کاهش می دهید. مغز شما می تواند روی اطلاعات و داده هایی که سعی در یادگیری آنها دارد، تمرکز کند. این حالت به این معنی است که احتمالا چیزهایی را که مطالعه می کنید، راحت تر به خاطر می آورید.

دو عنصر اصلی برای داشتن بهترین چراغ مناسب برای مطالعه

به منظور درک بهترین مواردی که باید برای داشتن یک چراغ مناسب برای مطالعه جستجو کنید، لازم است که در مورد دو مفهوم زیر اطلاعاتی داشته باشید.

دمای رنگ

به جای لامپ های رشته ای از لامپ های LED استفاده می شود.میزان کلوین(K) در آن اندازه گیری می شود و با رنگ قطعه ای از فولاد که در هنگام گرم شدن می درخشد، مورد مقایسه قرار می گیرد.

شدت روشنایی

شدت روشنایی با لومن( Lm) اندازه گیری می شود که قدرت نور را به شما نشان می دهد. LED های کم مصرف می توانند با استفاده از انرژی کم تر، چراغ مطالعه با نور بیش تری بسازند، بنابراین لومن های بیشتری را در هر وات خواهند داشت. یک لامپ LED حدود 450 لومن، 6 تا 9 وات، یک روشنایی کامل و خوب را ارائه می کند.

رنگ چراغ مناسب برای مطالعه

یکی از اصطلاحات دیگری که برای خرید چراغ مطالعه خوب و مناسب مطالعه باید با آن آشنا باشید دمای رنگ است. طیف گسترده ای از دماها ی رنگ وجود دارد.

کمتر از K2000

دمای رنگ کمتر از K2000، یک نور کم مانند نور شمع تولید می کند. این بهترین روش برای مناطق کم نور و اتاق هایی است که نیاز به نور محیطی دارند.

K3000- K2000

این دمای رنگ با درخشش سفید ملایم که برخی آن را بیشتر زرد در نظر می گیرند، برای هوای آزاد و همچنین داخل خانه بسیار مناسب است. این نور را غالبا می توانید در اتاق های نشیمن، اتاق های غذاخوری و اتاق خواب پیدا کنید.

K4500-K3100

این دمای رنگ، معمولا در آشپزخانه ها، ادارات و مناطقی که به ” نور پردازی” نیاز دارند، دیده می شود. نور سفید در این دما، خیلی روشن تر است و بنابر روشنایی مناسب مطالعه را ایجاد نمی کند.

K6500-K4600

این دمای رنگ خیلی شبیه به نور روز است و یک درخشش سفید و آبی را نشان می دهد. برای چراغ مطالعه ی مناسب درس خواندن، محل کار و مناطقی که نیاز به روشنایی زیاد دارند، بسیار عالی است.

K6500 و بالاتر

این دمای رنگ که به احتمال خیلی زیاد در اماکن تجاری به کار می رود، یک نور آبی روشن را منتشر می کند. بنابر مناسب چراغ مطالعه نیست.

نیازی نیست فقط لامپ های موجود در بازار را خریداری کنید. اگر لامپ مورد نیاز خود را در بازار نیافتید می توانید با سفارش دادن به شرکت ما، در راستای تهیه بهترین لامپ مورد نیاز خود قدم بردارید.

نکات درباره چراغ و روشنایی مناسب برای مطالعه و درس خواندن

قبلا در مورد روشنایی مناسب مطالعه  پیشنهاد کرده ایم که در نور کم مطالعه نکنید. ولی چند ترفند دیگر داریم که باید در این باره به شما بگوییم!

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که لامپ روشن تر که دارای دامنه نور خنک سفید تا طبیعی می باشد، نور خوب برای کتاب خواندن است. نور چراغ مطالعه ی خوب معادل K4500 تا K6500 است. در این نور، شما احساس بیداری بیشتری خواهید داشت و آماده خواهید شد تا اطلاعات را دریافت کنید.

بعلاوه، مطمئن شوید که کدام طراحی لامپ و نورپردازی برای اتاق مطالعه، محل کار و اتاق شما مناسب تر است و لامپ مناسب برای مطالعه چه ویژگی هایی دارد؟

یک لامپ LED کشیده تر با چندین لامپ، نور را به طور یکسان و مساوی در منطقه ای بزرگ تر پخش می کند. یک نورافکن کوچک، نور را در یک منطقه خاص نگه می دارد، بدین معنی که شاید لازم باشد برای دریافت نور مناسب درس خواندن کتاب یا تجهیزات خود را جابجا کنید.

نکات بیشتر برای انتخاب بهترین چراغ مطالعه برای درس خواندن و یا مطالعه

برخی از ویژگی هایی که قبل از خرید چراغ مطالعه باید در نظر بگیرید عبارت هستند از:

انعطاف پذیری و طراحی چراغ مناسب مطالعه

چراغ مطالعه های جدید و مدرن از یک دسته و یک سر قابل انعطاف یا چرخشی برخوردار هستند و تغییر و اصلاح نور را متناسب با یک کار خاص، برای شما آسان می کنند. لامپی که بیشتر سنتی است، یعنی نوعی لامپ که اغلب در اتاق های نشیمن و در آباژور می بینید، فقط در منطقه ای که قرار دارد، نور را پخش می کند. برای بسیاری از افراد، انعطاف پذیری و قابل حمل بودن، جزو مهم ترین ویژگی خای یک چراغ مطالعه ی خوب به شمار می رود.

قابل تنظیم بودن و دمای رنگ چراغ مناسب مطالعه

نور استاندارد برای اتاق مطالعه چقدر باید باشد؟ در رابطه با اینکه بتوانید نور چراغ مطالعه خود را کم کنید، یک ویژگی مفیدی است، به این دلیل که ممکن است فقط به مقدار کمی نور اضافی در اوایل شب نیاز داشته باشید. اگر چراغ مطالعه شما با روشنایی کامل روشن و در حال استفاده باشد، این مقدار نور اضافی می تواند به چشم های شما آسیب وارد کند. به همین ترتیب، انتخاب دمای مناسب رنگ برای محیط مورد نظر شما، در محیط کار و لامپ مناسب برای اتاق مطالعه تغییر ایجاد می کند.

نور چراغ مناسب برای مطالعه چند لوکس است

همانطور که در بالا اشاره شد، شما باید بدانید به طور ایده آل لامپ مناسب برای چراغ مطالعه حدود

K4000 تا K6500 می باشد. نور کافی برای درس خواندن با یک چراغ 450 لوکس، 6 تا 9 وات تامین می شود که دارای ویژگی محافظت از تابش خیره کننده است. با این کار می توانید در صورتی که برای مدت طولانی مطالعه می کنید، از چشمان خود مراقبت به عمل بیاورید.

مصرف انرژی و طول عمر چراغ مناسب مطالعه

شما به چراغی احتیاج دارید که تا 50000 ساعت دوام داشته باشد، بنابراین باید فقط لامپ را هر 6 سال یکبار عوض کنید! این به معنای طول عمر طولانی تر لامپ است که نه تنها برای کیف پول شما بلکه برای محیط زیست نیز بهتر است. بنابر این طول عمر یک چراغ مطالعه استاندارد جزو ویژگی های مهم آن شمرده می شود.

فضا و قیمت موجود چراغ مطالعه

به موارد کاربردی خرید یک چراغ مطالعه توجه کنید. قبل از خرید چراغ، این نکته را در نظر داشته باشید که چراغ را در کجای اتاق می خواهید قرار دهید. اگر فقط روی میز کار خود جا داشته باشید، خرید چراغ پایه دار فایده ای ندارد. همچنین، قیمت ها ممکن است از ده ها تا صدها دلار متفاوت باشد، پس قبل از خرید به قیمت و همچنین ویژگی هایی را که قبل از خرید نیاز دارید که در آن محدوده قیمتی باشد، فکر کنید.

نتیجه

خرید یک چراغ مناسب برای مطالعه، بهتر از یافتن چراغ مطالعه مورد علاقه شما می باشد. مخصوصا اگر می خواهید لامپ مناسبی برای چراغ مطالعه و برای میز کار خود پیدا کنید، باید بر روی خرید چراغی که نور آن در محدوده K4000 تا K 6500 است و می تواند کم نور شود، تمرکز کنید. بعلاوه باید به دنبال یک چراغ مطالعه ای باشید که به خوبی طراحی شده باشد که طول عمر بالایی نیز داشته باشد. حتی می توانید ویژگی های چراغ مطالعه مورد نیاز خود را به شرکت ما اعلام کنید تا برایتان طراحی و ساخته شود.  با این کار نه تنها محیط زندگی خود را روشن خواهید کرد، بلکه از چشمان خود در مقابل آسیب های غیرضروری نیز محافظت می کنید. دیگر چه می خواهید!

 

شایان ذکر است شما می توانید هرگونه لامپ یا چراغ مطالعه اختصاصی که مدنظرتان است را به شرکت ما سفارش داده تا در اسرع وقت با بهترین کیفیت برایتان طراحی و ساخته شود. همچنین مشاوران ما می توانند در راستای پیش بینی ویژگی های لامپ های اختصاصی تان به شما کمک کرده تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *