وبلاگ - آخرین اخبار

آموزش نحوه تعمیر لامپ های ال ای دی در خانه

تعمیر لامپ ال ای دی یا تعمیر پروژکتورهای ال ای دی کار سختی نیست اما یه سری مراحل و اصولی داره که براتون در این مطلب توضیح میدم. با توجه به افزایش چشمگیر استفاده از لامپهای ال ای دی  و لامپ اس ام دی در منازل و محل کار و خیابانها بهتره که این مهارت توسط افرادی که دستی در این زمینه دارن یاد گرفته بشه. البته شرکت مانی نور تمامی محصولاتش رو سه سال ضمانت بی قید و شرط میکنه. اگر هم محصولی از جای دیگه خریداری کردین تکنسین های ما آمادگی تعمیر لامپ پروژکتور یا تعمیر برد لامپ ال ای دی رو با بهترین کیفیت براتون دارند.

پیش نیازها جهت آموزش تعمیر لامپ کم مصرف ال ای دی:

برای اینکه براتون توضیح بدم چگونه لامپ led را تعمیر کنیم، باید با اجزا و نحوه ساخت لامپ ال ای دی آشنایی داشته باشین. البته توجه کنید که  آموزش تعمیر لامپ ال ای دی یک امر تخصصی است و این  مقاله صرفا جنبه آموزش داشته و باید با رعایت اصول ایمنی و آشنایی اولیه با موارد مرتبط اقدام به تعمیر led نمایید.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

نکته بسیار مهم در تعمیر لامپ led  اینست که لامپ را در حالی که روی سرپیچ است تعمییر نکنید چرا که ممکن است دچار برق گرفتگی شوید. لامپ را اول باز کنید و تا زمانی که به طور کامل به هم وصل نکرده اید led  را روی سرپیچ نبندید.

وسایل لازم برای تعمیر لامپ led

  • دیودسنج مولتی متر
  • هویه
  • سیم لحیم
  • پنس

نکات مهم در طول عمر لامپ led یا پروژکتور ال ای دی:

مشخص کنین که چه نوع ال ای دی در لامپ موردنظر به کار رفته. (انواع ال ای دی)

انواع جدیدی از لامپ‌های LED، لامپ‌های dob هستند که درایور بر روی برد اصلی قرار گرفته و به عبارتی (Driver On Board) هستند. مدار اصلی در دی او بی بسیار ساده تر از سایر انواع ای ای دی بوده و ایده اولیه تولید آن، به منظور حل مشکل جاگیر بودن لامپ‌های LED ارائه شده است.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت دی او بی در انواع مختلف از سایت مانی نور اقدام کنید.

  • چه نوع درایور LED و قطعات الکترونیکی در ساخت اون استفاده شده
  • در هر لامپ چند ال ای دی بکار رفته
  • نوع هیتسینگ ال ای دی بکار رفته و حجم هیتسینگ led
  • ولتاژ خروجی درایور ال ای دی 
  • کیفیت و مقدار استفاده شده خمیر سیلیکون لامپ ال ای دی 
  • چگونگی طراحی برد ال ای دی 
  • جنس و طراحی بدنه لامپ ال ای دی و چگونگی تهویه هوای گرم در آن

علت خرابی لامپ ال ای دی

حالا قبل آموزش تعمیر پروژکتور ال ای دی ببینیم که چه دلایلی ممکنه لامپ led ما رو خراب کنه.

  1.  خمیر سیلیکون ال ای دی ممکنه خشک بشه: این خمیر ماده ای از جنس عایق الکتریکی و هادی گرماییه. بین برد الکترونیکی led و صفحه خنک کننده بکار میره. کلا کارش اینه که گرمای ال ای دی ها رو سریعتر به هیتسینگ منتقل کنه. اگه این خمیر خشک بشه، هدایت گرمایی به خوبی اتفاق نمیفته و باعث سوخت ال ای دی میشه.
  2.  مشکل از نوع ال ای دی بکار رفته: ال ای دی ها در دو نوع بکار میرن که در ادامه این مطلب براتون توضیح میدم. هرکدوم نقطه شکست ولتاژی متفاوتی دارن. حساسیت اونها در برابر پیکهای مخرب شبکه هم متفاوته.
  3. میزان ولتاژ و جریان خروجی و محافظت در مقابل نویز کمتر از حد یا بیشتر از حد باشه
  4. کیفیت هیتسینگ ال ای دی یا همان خنک کننده
  5. نوسانات جریان برق: مکهمترین دلیل برای خرابی ال ای دی ها مربوط به همین مورد هست.

انواع دیود های نورانی ال ای دی یا پیکسلهای led:

در هر لامپ یا پروژکتور ال ای دی، مهمترین بخش پیکسلهای اون هست. که به دو نوع SMD و DIP وجود دارند. در ادامه این مقاله موارد زیر نیز بیان شده اند:

  • تعمیر لامپ smd ( اس ام دی)
  • تعمیر لامپ ال ای دی سقفی
  • علت چشمک زدن لامپ اس ام دی
  • نحوه تعمیر لامپ ال ای دی
  • تعمیر برد لامپ ال ای دی

ال ای دی SMD  :

به شکلها و اندازه های متفاوتی در مانی نور موجود میباشند این قطعات روی برد الکترونیکی مونتاژ میشن.

تعمیر لامپ SMD

تعمیر لامپ SMD

 ال ای دی DIP  :

این مدل از دیودهای ال ای دی پایه های بلند جهت لحیم کاری در سمت دیگه بورد دارن و کاربرد کمتری در ساخت پروژکتورهای روشنایی دارن. بیشتر در مدارات الکترونیکی بکار میرن.

تعمیر دیودهای ال ای دی

تعمیر دیودهای ال ای دی

کاربرها معمولا از ما میپرسن که آیا لامپ ال ای دی رو میشه تعمیر کرد یا اصلا به‌صرفه هست؟

در مانی نور خدمات مربوط به تعویض و تعمیر قطعات روشنایی از جمله LED، دی او بی، سوییچینگ و غیره نیز انجام می‌شود.

لازم به ذکر است شما عزیزان می‌توانید نسبت به خرید دی او بی و خرید سوییچینگ اقدام فرمایید

 

تعویض و تعمیر لامپ‌های روشنایی در مانی نور

تعمیر برد لامپ ال ای دی یا تعمیر پروژکتور اس ام دی به چه صورته؟

لامپهای ال ای دی از نظر توپولوزی مدار داریور به سه گروه زیر تقسیم میشن:

  • لامپهای ال ای دی خازنی
  • لامپ با درایور خطی (Linear Driver)
  • لامپ با درایور بر مبنای آی سی (IC Base)

یک لامپ ال ای دی موقعی خاموش میشه که یک یا تعدادی از دیودهای نوری اون هنگام کار در دمای بالا بسوزه. یا اینکه در مدار درایور لامپ یک یا تعدادی از قطعات مثل خازن، فیوز، مقاومت، چوک مغناطیسی، IC بسوزه.

اگه دیودها بسوزن که قابل تعمیر نیستن و باید تعویض بشن. اگه هم آسیب از مدار درایور ال ای دی باشه، اول باید با دستگاههای اندازه گیری مثل مولتی متر و اسیلوسکوپ قطعات معیوب مشخص بشن بعد هم اون قطعه با یه قطعه ای که مشخصاتش یکسان هست تعویض بشه. به هر حال با مرور زمان بخاطر گرمایی که دیودها تولید میکنن قطعات مدار یا همون دیودها آسیب میبینن و حتی اگه لامپهای ال ای دی رو تعمیر هم کنیم باز کارایی کمتری داره و مثل روز اول نیست.

تعمیر لامپ ال ای دی

تعمیر لامپ ال ای دی

مراحل چگونگی تعمیر چراغ ال ای دی ( تعمیر لامپهای ال ای دی)

برای تعمیرانواع چراغ ال ای دی نیاز به آشنایی با عملکرد لامپ و لحیم کاری داریم. در این لامپها چند led روی یک بورد بصورت سری یا موازی نصب شدن. در مدار سری مثل حلقه های زنجیر اگه یک led خراب بشه لامپ کلا روشن نمیشه. جریان از همه led ها میگذره و چیزی که باعث روشنایی میشه افت ولتاژ هست. درایور ال ای دی یا یکسو کننده، چند خازن و یک مقاومت، برای ال ای دی ها جریان مناسب DC رو تامین میکنن. اول باید اجزا بررسی بشن که کدوم عضو خراب شده که تعویض بشه.

 

تعمیر درایور لامپ ال ای دی، برخی از led  ها نشانه هایی در ظاهر آنها به وجود می آیند که خرابی آنها را نشان میدهد. تعمیر لامپ led دارای مراحل کلی زیر میباشد:

مرحله اول چگونگی تعمیر لامپ ال ای دی: فراهم کردن ابزار لازم

  • هویه و سیم لحیم کاری
  • مولتی متر با توانایی چک دیود
  • انبرک برای نگه داشتن قطعات
  • نوار چیپهای سالم ال ای دی

 مرحله دوم در چگونگی تعمیر لامپ led: بازکردن لامپ یا پروژکتور ال ای دی و بررسی اون

لامپ نباید روی سرپیچ تعمیر بشه چون خطر برق گرفتگی داره. تا زمانیکه کامل سرهم نکردین هم روی سرپیچ نبندین. حباب لامپ رو باز کنین. بورد ال ای دی رو بررسی کنین. با کمک مولتی متر خازنها رو بررسی کنین. همچنین درایور ال ای دی هم چک کنین. خب حالا میرسیم به پیدا کردن ال ای دی خراب یا سوخته. با دیودسنج ال ای دی ها رو بررسی کنین. ممکنه که ال ای دی سوخته روی بورد لکه سیاهی به جا گذاشته باشه. با توجه به اینکه دیود فقط جریان رو از یک طرف عبور میده اگه ال ای دی با دیودسنج روشن شد و با جابجایی دو سرش خاموش موند پس سالمه در غیراینصورت خرابه و باید عوض بشه.

مرحله سوم هم زمان تعویض ال ای دی خراب هست

دو سمت ال ای دی خراب رو با هویه حرارت بدین و با انبرک جدا کنین. مراقب باشین به بورد ال یای دی آسیبی نرسه اما خود ال ای دی خراب مهم نیست چون قابل تعمیر نیست. با انبرک ledجدید رو در محل led قبلی بذارین. بعد از اون هم دو طرفش رو به بورد لحیم کنین. نکته ای که باید دقت کنین هم جهتهای مثبت و  منفی ال ای دی هست.

تعویض ال ای دی خراب

تعویض ال ای دی خراب

مرحله آخر بستن لامپ ال ای دی

بورد و لامپ رو با دقت و محکم ببندین. زیاد هم فشار وارد نکنین. حالا به سرپیچ ببندین و تست کنین. نور زیبای لامپ ال ای دی رو میبینین؟

خوشحال میشیم هر گونه سوال راجع به تعمیر لامپ ال ای دی یا تعمیرات لامپ ال ای دی سقفی یا تعمیر انواع پروژکتورهای ال ای دی د ارین در دیدگاههای همین مطلب ازمون بپرسین.

90 پاسخ
  1. Avatar
    علی گفته:

    با عرض سلام آقای مهندس لامپ‌هایی ال ای دی چراغ قوه شارژی را تعویض کردم از هفت لامپDip یکعدد روشن میشود آیا دلیلش مثبت منفی لامپ‌هایی ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • Avatar
      Milad گفته:

      سلام آقای علی عزیز.

      بله امکان پذیر می باشد و باید پلاریته ( قطب مثبت و منفی ) تعویض گردد.

      برای راهنمایی بیشتر در مورد محصولات مانی نور می توانید با ما در تماس باشید.
      پشتیبانی و راهنمایی محصولات از طریق شماره تماس 093972176236 امکان پذیر است.

      پاسخ
  2. Avatar
    علیرضا گفته:

    سلام مهندس خیلی خوبی شما
    یه سوال داشتم میشه به جای smdشش ولت نیم وات smdشش ولت یک وات قرار داد

    پاسخ
  3. Avatar
    وحید گفته:

    سلام
    اول تشکر میکنم از حوصله شما در پاسخ و دوم از پاسخهای دقیق شما
    آیا بهتر نیست مثل لامپ های کم مصرف فلورسنت در قسمت محفظه مدار الکتریکی لامپ های LED شکاف و حفره های ایجاد کنیم؟ برای خروج گرما و هر چه بهتر خنک شدن مدار الکترونیکی؟ هر چند با وجود هیتسینگ اینکار انجام میشود اما همه می دانیم قسمت SMD لامپ های LED جدید گرمای بیشتری تولید میکنند و این گرما را به مدار درایور نیز منتقل می کنند و اگر پاسخ شما مثبت است این حفره ها در چه قسمت بهتر است تعبیه شود که به مدار آسیب نرسد و به چه شکلی که براده های سوراخ کاری خارج شده و موجب اتصالی نشود. و آیا در قسمت حباب نیز بهتر نیست حفره یا حفره های ایجاد نمود؟ و در چه قسمت البته واضح است که با این تغییرات مانند لامپ های کم مصرف فلورسنت قبلی دیگر نمیتوان از این لامپ در محیط نمناک و بارانی استفاده نمود. و آیا شرکت شما لامپ کم مصرف LED که خود در قسمت هیتسینگ شیار یا حفره داشته باشد تولید نموده یا می نماید؟ با عرض معذرت از طولانی شدن سوال یا بهتر بگویم سوالات.

    پاسخ
    • Avatar
      محمد عرفان صدری گفته:

      با سلام و ممنون از کنجکاوی و طرح سوال به این تخصصی و زیبایی
      با توجه به اینکه گرما خلاف جاذبه زمین حرکت می‌کنه، اگه ما یک منبع گرمایی (انرژی) رو از فاصله یک متری در سطح زمین قرار بدیم شاهد این نیستیم که گرما به سمت جاذبه بره و خلاف جهت اتفاق می‌افته.
      نظر شما کاملا صحیحه. اما با توجه به ایمنی و حفظ چراغ‌ها، هیچ سوراخی روی اون ایجاد نمیشه.
      محیط های گرم و خشک هم قلیایی هستند. پس نتیجه می‌گیریم اگه سوراخی روی بدنه چراغ ایجاد کنیم، حتی اگه نشت آب یا مایعات یا رطوبت نداشته باشیم، بازهم رطوبت محیط تاثیر زیادی روی قطعات داخلی داره.
      ولی بر روی اکثر چراغ‌های تولیدی معمولاً پیستون هوا وجود داره برای خارج کردن هوای اضافی؛ در نتیجه سوراخ کردن محفظه امری غیرکارآمد هست و رد میشه.
      موفق باشید

      پاسخ
  4. Avatar
    محمد گفته:

    سلام وقت بخير
    چهارتا از لامپاي ال اي دي سوخته بود و انارو برداشتم و ال اي دي سلام جاي قبليا لحيم كردم با باتري كتابي همون چهارتا روشن ميشن كه توي يك راستا هم هستن و حتي بقيرو هم تست كردم سالم هست
    وقتي ميزنم به برق روشن نميشه متاسفانه
    چه دليلي ميتونه داشته باشه؟

    پاسخ
    • Avatar
      محمد عرفان صدری گفته:

      سلام محمد جان
      مطمئن بشید اولین اتصال و آخرین اتصال در مدار با بقیه SMD هایی که شما تعویض کردید حتما ارتباط دارند. در صورتی که ارتباط نداشته باشه، با باتری روشن میشه، اما داخل مدار روشن نمیشه.
      نکته مهم تری که باید بهش توجه کنید اینه که باید ولتاژ درستی برای SMD ها انتخاب کرده باشید. در حال حاضر اس ام دی های موجود در بازار از ۳۲ ولت تا ۴۷ ولت رو شامل میشه.
      موفق باشید

      پاسخ
  5. Avatar
    حمید گفته:

    سلام ممنون از راهنمایی های خوبتون
    چندتا برد درایور بدون مشخصات دارم از کجا میتونم جریان، ولتاژ و وات انها رو بدست بیاورم
    ممنون

    پاسخ
    • Avatar
      محمد عرفان صدری گفته:

      سلام حمید جان
      ابتدا ولتاژ خازن خروجی درایور رو تقسیم بر ۲ کنید، بعد تقسیم بر ۳.۲ ولت کنید تا مقدار وات به دست بیاد.
      برای اندازه گیری جریان هم اندازه سلف رو بگیرید؛ دیتاشیت و مشخصاتش رو می‌تونید تو سایت‌های معتبر پیدا کنید.
      موفق باشید

      پاسخ
    • Avatar
      محمد عرفان صدری گفته:

      سلام محسن عزیز
      زمانی که چراغ LED داخل هر محیطی روی وسیله صوتی یا تصویری پارازیت ایجاد کنه، علتش خراب بودن یا نشت نم و رطوبت روی درایور یا ترانسش هست که در این صورت می‌تونید اون رو تعویض یا تعمیر کنید.
      در مجموع چراغ های ال ای دی نباید تو محیط های مرطوب مثل سرویس بهداشتی یا حمام نگهداری بشن. چون خطرناک هستند.
      موفق باشی

      پاسخ
  6. Avatar
    حمید گفته:

    سلام وقت بخیر،مهندس بنده بجای ال ای دی سوخته یک ال ای دی 1n4007 با رعایت پلاریته ها نصب میکنم و ال ای دی روشن میشه ولی بعد چند روز یک ال ای دی دیگه از میسوزه، علتش چی میتونه باشه

    پاسخ
  7. Avatar
    محمد حسین گفته:

    سلام ضمن تشکر از شما سوالی داشتم اینکه نمی توان smd های سوخته روی بورد لامپ های led را جدا کنیم تا بتوانیم جایگزین کنیم. پیشنهاد شما چیست؟ حتی با هویه هم اونها را داغ کردم ولی جدا نشد. و آیا می‌توان smd جدید را روی همون smd سوخته نصب کرد.

    پاسخ
      • Avatar
        رامین گفته:

        سلام
        راه راحتتر برای کندن ال ای دی های خراب برد آلومینیومی رو روی یک ناهی تابه قرار دهید و روی شعله ملایم گاز بگذارید و با شل شدن ال ای دی شعله را کمتر کنید یا خاموش کنید و به سرعت ال ای دی ها را تعویض کنید در ضمن ال ای دی های معیوب را پس از پیدا کردن با ماژیک علامت گزاری گنید که در فرایند جدا کردن دچار سر در گمی نشوید همچنین با دقت و با پنس ال ای دی معیوب را خارج کنید تا ال ای دی های سالم از محل استقرارشان جابجا نشود
        موفق باشید مهندسین عزیز و مبتکر ایرانی

        پاسخ
  8. Avatar
    مسعود قفقازی زاده گفته:

    باسلام وتشکر ازشما , اگرمیشه آموزشهایتان را مرحله به مرحله با تصویر توضیح بدید چون بهتر یادمیگیریم .سپاس ازشما

    پاسخ
  9. Avatar
    قاسم گفته:

    باسلام.درایور لامپ ۱۵وات دارم ولتاژش بالاست و هی لامپ میسوزونه.خازن خروجی را هم تعویض کردم فرقی نکرد.آیا میتواند از ای سیbp2832a باشد.باتشکر

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام
      خازن تاثیر زیادی در کنترل ولتاژ خروجی دارد ولی ای سی تعیین کننده ولتاژ خروجی میباشد

      پاسخ
  10. Avatar
    اصغر گفته:

    با سلام ودرود.ایا بجای ال ای دی سوخته میشه با سیم یا لحیمکاری دو پایه ال ای دی رو بهم وصل کرد

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام
      برای کوتاه مدت بله ولی در کل اگر ال ای دی سری یا موازی شده باشد مابقی ال ای دی ها اسیب میبینند

      پاسخ
  11. Avatar
    عباس گفته:

    سلام
    من یک لامپ ال ای دی دارم که پس از باز کردن و تست ال ای دی ها با حالت دیود مولتی متر همه سالم بودن، با ۱۲ ولت پاور pc الی ای دی ها روشن نشدن، روی خود لامپ زده ۵۰ وات، ولتاژ درایور رو به صورت مجزا گرفتم ۵۲ ولت بود! مگه نباید ۱۲ ولت باشه؟ ممنون میشم کمکم کنید مشکل رو پیدا کنم؟

    پاسخ
  12. Avatar
    نیما گفته:

    سلام جناب مهندس صداقت عزیزازاینکه لطف میکنیدوپاسخ میدهیدسپاس گزارم بنده چندتالامپ راتعمیرکردم یعنی بجای ال ای دی سوخته لحیم کردم بعدازچندروزدوباره1یا2تاledسوخته بودچرا.چه بایدبکنم سپاس گزارم پاسخ دهید

    پاسخ
  13. Avatar
    سلام گفته:

    سلام ممنون از مطالبتون میشه به جای تعمیر برد یکی دیگه برای بخریم وقیمتش چنده برد 40وات به نظر تون چه قیمتی داره

    پاسخ
  14. Avatar
    محمد رضا گفته:

    سلام از سایت مفید شما ممنونم میخواستم ببینم بجای smd سوخته توی لامپ میشه بجای استفاده از جمپر از led مدل Dip استفاده کرد ممنونم از زحمات شما

    پاسخ
    • Avatar
      محمد حسین گفته:

      دم شما گرم عالی بود میشه لطف بفرمایید هویه گرمایشی ارزون از کجا تهیه کنیم در حد کار راه انداز معمولی چنده مرسی از پاسخ گویی شما

      پاسخ
    • Avatar
      امیرعلی گفته:

      با سلام خیلی ممنون از آموزش تون من لامپم رو از طریق روش شما درست کردم ولی باز خراب شد و فهمیدم اشکال از مدار است. چگونه هیت سینک لامپ رو بردارم؟ چون چسب محکمی داره.

      پاسخ
  15. Avatar
    احمد گفته:

    سلام خسته نباشید میخواستم ببینم راهی هست که ال ای دی های سالم رو جدا کنیم تا برای لامپ های دیگه استفاده کنیک

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام وقت بخیر
      پیشنهاد میکنم هیچ وقت این کار رو نکنید چون باعث آسیب دیدن لامپ های سالم میشه.

      پاسخ
  16. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ
  17. Avatar
    حامد گفته:

    سلام
    جایی دیدم برای تعمیر لامپ led,از مجموع دیودهای کوچک روی بورد دیود سوخته رو حذف میکرد و یکسره میکرد تا جریان تو مدار برقرار بشه،من اینکارو کردم،اولش لامپ روشن شد ولی بعد از یه دقیقه دیودهای سالم هم یکی یکی سوختن و سیاه شدن و پایین لامپ هم شدیدا داغ میشد…علتش چی میتونه باشه؟!!

    پاسخ
  18. Avatar
    علی گفته:

    سلام و خسته نباشید.
    تشکر بابت اطلاعات مفیدتون.
    یسوال؟
    تو لامپهای ال ای دی نمیشه بجای تعویض ال ای دی سوخته یا جمپر کردن مثبت و منفی ان از مقاومت استفاده کرد؟ تا اضافه بار رو ال ای دی های سالم نیفته و باعث کوتاه شدن عمر لامپ نشه.
    اگه بخایم مقاومت بذاریم اندازه اونو چجور تعیین کنیم؟
    پاسخ بدین سپاشگزار میشم
    با تشکر فراوان

    پاسخ
  19. Avatar
    منیژه گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    ببخشید اگه میشه یه راهنمایی در مورد لامپهای دستگاهled uv لاک خشک کن بدید که چه نوع لامپی جهت تعویض باید خریداری شود و اینکه با چه ولتاژِی و محل فروش این نوع led ها کجاست(تهران) .ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام. ال ای دی های یو وی از کلاس های B هستند که برای سریع خشک کردن لاک رو رنگ استفاده میشن. این uv ها وقتی روی چشم و پوست میخوره میتونه خطرناک باشه. این نوع کلاس uv معمولا تو دسترس فروش نیست، توضیحات بیشتر به صورت ویس عرض میکنم:

      پاسخ
  20. Avatar
    محمدرضا گفته:

    سلام
    تشکر میکنم از لطف جناب عالی که اطلاعات مفیدی در اختیار هم وطن های خود قرار میدهید
    میخواستم بپرسم امکان استفاده از smdسالم یک لامپ خراب برای لامپ دیگه هست یانه
    اگرهست چطور بدون آسیب رساندن به smdسالم میتونیم آنرا از برد جدا کنیم

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام محمدرضا عزیز.
      بله با جابجایی قابل اصلاح هست ساده ترین روش ممکن استفاده از سشوار هست که در زیر برد روشن بفرمایید و با پنس تعویض بفرمایید.

      پاسخ
  21. Avatar
    مهدی گفته:

    سلام چند تا سوال داشتم از خدمتتون
    یک این که اگر من اس ام دی های سوخته رو بردارم و جاش یک اس ام دی جدید بذارم و خمیر سیلیکون جدید هم تزریق کنم کار درستیه برا تعمیر ال ای دی ؟لامپ چه مدت میتونه عمر کنه؟
    دوم این که چند مدل اس ام دی داریم ؟راه تشخیص اونها از روی برد چطور ممکنه؟
    ممنون میشم از راهنماییتون

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام مهدی عزیز.
      بله با تعویض اس ام دس مشکل حل میشه نوع های مختلف اس ام دی با سایز تعریف میشوند

      پاسخ
      • Avatar
        مهدی گفته:

        سلام مهندس،بنده دو عدد لامپ دارم که یه مدت که کار میکنه خاموش میشه،بعد از چند دقیقه دوباره خودش روشن میشه،مثل لامپ گازی های قدیمی،خازنها رو عوض کردم،از لحاظ لحیم سردی و اتصال سیم برق ورودی هم چکشون کردم و دوباره لحیم کاری کردم ولی بازم همون طوری میشه،انگار لامپ ترموستات داشته باشه،دو سال پیش که لامپ رو خریدم این مشکلو نداشت،میشه راهنمایی کنید،ممنون

        پاسخ
  22. Avatar
    محمد جواد گفته:

    سلام مهندس جان کانال تلگرام ندارین
    یلام لامپ ال ای دی ۵۰ دارم که خیلی ضعیف روشن میشه دلیلش چیه

    پاسخ
  23. Avatar
    مصطفی گفته:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم شما کانال اینستاگرام دارین؟
    اونطوری آسونتر میشه از از مطالبتون بهره گرفت.
    ممنون.

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام مصطفی عزیز.
      ادرس اینستاگرام در بالای سایت و همینطور در سمت چپ ایکونش هست.
      ادرس کانال تلگرام مانی نور
      @maninour
      ایدی بالا رو در تلگرام جستجو کنی میاد.
      موفق باشی.

      پاسخ
  24. Avatar
    هژار گفته:

    سلام و عرض ادب . اگه چسپ مابین هیت سینک و led ها کامل خشک شده باشه چیکار باید کرد؟ .جنس هیت سینک که ورق خالص هست و بدرد نمیخوره . بعد led تازه جا میندازم بعد یک دقیقه میسوزه

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام عزیز.
      با توجه اینکه چسب یا خمیر بعد از یه مدتی بر اساس حرارت بعد از سک مدتی خشک میشود اگر چسب یا خمیر هرکدام بود می تونیم با تیغ کاتر طوری که به برد آسیبی نرسه اون خمیر یا چسب را از روی برد پاک کنیم و مجددا حتما چسب یا خمیر روی بردتون استفاده کنید.

      پاسخ
  25. Avatar
    میلاد گفته:

    سلام خسته نباشید اگه led smd در دسترس نبود و ما به جای لامپ سوخته لحیم بزنیم و مدار سری رو کامل کنیم ایا ایرادی پیش میاد ؟؟ احتمال میدم جریان بره بالا خوشحال میشم از راهنماییتون با تشکر

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام وقتون بخیر جناب اقای میلاد.
      درباره ال ای دی اس ام دی ، اگر ما کلا ال ای دی ها رو نیمه دیود و یا نیمه هادی در نظر بگیریم جریان رو از خودش عبور نمیده. شما اگر دردسترس ندارین بهتره از پل و یا جامپر جهت این کار استفاده کنید.

      پاسخ
  26. Avatar
    امین گفته:

    سلام ببخشید چرا با مولتی متر vc97 وقتی رو حالت تست دیود قرار میدم تا مشخص کنم کدوم یک از دیود های لامپ ال ای دی سخته .لامپه روشن نمیشه .با لامپ سالم هم چک کردم روشن نمیشه مشکل از مولتی متره؟

    پاسخ
  27. Avatar
    دی جی سعید, زابل گفته:

    با سلام و خسته نباشید خدمت مهندس
    آیا راهی وجود داره که بتونم خودم در مغازه یه صفحه یا بقول معروف مدار درست کنم و smd هارو روی اون مدار بچسبونم ( در واقع بطور دستی یه لامپ درست کنم؟)
    و سوال 2 اینکه برای میزان برق ورودی اگر یه آداپتور 12 V با خروجی 1آمپر بندازم (برای تعداد 50smd) حله؟
    تشكر

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام سعید.
      اس ام دی ها با توجه به توانی که دارن میتونیم به صورت سری یا موازی در برد بچسبونیم سیم بندی کنیم و با آداپتور روشن کنیم
      چند نکته که باعث بشه ال ای دی ها آسیب نبینن و یا نسوزن در ویس زیر میگم

      پاسخ
  28. Avatar
    مسعود گفته:

    اکثر ال ای دی های خونه ما چشمک زن شده . بوردش را که نگاه کردم در جا اتصال برق ورودی که لحیم شده بود لکه سیاهی بوجود اومده و سیم قطع شده .دلیل این امر چه چیزی میتونه باشه ؟ممنون میشم از راهنماییتون

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام مسعود. درباره قطع شدن سیم ورودی ۲۲۰ صرفا ضعیف بودن اون کابل یا سیم هست. و بعضی وقت ها که فقط چند رشته قطع میشه و فقط یک یا دو رشته وصل هست. جریانی که از اون سیم یا کابل عبور میکنه گرم یا داغ میشه و این گرم یا داغ شدن سیم و کابل شما باعث سوختی این موضوع میشه. و این باعث سیاهی میشه.

      پاسخ
  29. Avatar
    مسعود گفته:

    سلام .مسعودم از شیراز . چه هویه ای تهیه کنم برای انجام این امور در منزل که قیمتش مناسب باشه ولی جواب کارم را هم بده ؟ممنون از اطلاعاتی که در سایتتون گذاشتین

    پاسخ
  30. Avatar
    Farid گفته:

    سلام خسته نباشین، سوالی ک دارم اینه ک این لامپ ال ای دی بوردش کلا سوخته و من فقط میخوام از اون فیبری ک ال ای دیا روش مونتاژ شدن استفاده کنم ولی با 12 ولت دیسی روشن نمیشن ممنون میشم اگ راهنماییم کنیم🙏

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام فرید.
      هر منبع نور ال ای دی با توجه به توانهای مختلف چینش و طراحی منحصر به خودش را دارد و اینکه بشود بدون دیدن تصویر منبع نور اسیب دیده حدس زد که با چه ولتاژی میشود احیا کرد تقریبا غیر ممکنه

      پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام عزیزم. وات رو از روی تعداد ال ای دی هایی که روش نصب شده رو میشه تشخیص داد یعنی ۱۸ LED باشه و هر LED یک وات باشه میشه ۱۸ وات. و ولتاژ رو هم از روی درایور میشه دید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *