وبلاگ - آخرین اخبار

نور مناسب برای مطالعه چه نوری است؟

نور مناسب برای مطالعه یکی از مهمترین موارد است که در نورپردازی به آن پرداخته می شود. مطالعه در نور نامناسب باعث خستگی چشم و مشکلات چشمی می شود و به همین دلیل نمی توان ساعت مطالعه بالا و با کیفیتی در نور کم و یا بسیار زیاد داشت. نور مناسب مطالعه مستلزم داشتن یک نورپردازی اصولی و البته چراغ های مطالعه مناسب است که قابلیت تنظیم نور را داشته باشند. به همین منظور نیز چراغ مطالعه در انواع مختلف وجود دارند که شما می توانید بر روی میز خود از آنها استفاده کنید. در ادامه به بررسی نور مناسب برای مطالعه خواهیم پرداخت.

رنگ نور مناسب برای مطالعه

برخی از چراغ ها دارای نور زرد هستند و برخی دیگر نور سفید دارند. هر شخصی ممکن است برای نورپردازی اتاق ها از هریک از این چراغ ها استفاده نماید اما برای مطالعه، حساسیت کمی بیشتر می شود و این سوال به وجود می آید که کدام یک برای نورپردازی اتاق مطالعه مناسب تر می باشند؛ اما در واقع رنگ نور در این مورد خیلی اهمیت ندارد و با توجه به سلیقه و عادتی که دارید می توانید هر کدام از آنها را انتخاب نمایید. بهتر است نه تنها برای اتاق مطالعه بلکه در هر نقطه دیگر از خانه و اتاق از ترکیب این دو رنگ نور استفاده نمایید، اما همانطور که گفته شد سلیقه فرد در این مورد تعیین کننده خواهد بود. افرادی که به نور سفید عادت دارند بدیهی است که برای مطالعه نیز ترجیح می دهند تا از نور سفید استفاده کنند. از نظر کارشناسان در این زمینه رنگ نور تفاوتی در کیفیت مطالعه ایجاد نخواهد کرد.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

اهمیت نور در مطالعه

نورپردازی در هر بخش از خانه و اتاق ها از اهمیت خاص خود برخوردار است که با توجه به کارایی و کاربرد آن فضا نوع نورپردازی و چراغ هایی که در آن استفاده می شود نیز تعیین می گردد. میزان نوری که در هر فضا مورد نیاز است متفاوت با دیگری می باشد که این موضوع باید مورد توجه واقع شود، اما در اتاق مطالعه و نور مناسب برای مطالعه نمی توان تنها به سلیقه افراد بسنده کرد. اگر میزان نور برای مطالعه کم باشد ممکن است مشکلات متعددی از قبیل خستگی چشم و یا مشکلات چشمی و دیداری به وجود آید که این خستگی چشم سبب کاهش عملکرد و پایین آمدن کیفیت مطالعه نیز می شود. در صورتی که اگر نورپردازی اصولی برای مطالعه وجود داشته باشد سطح کیفیت مطالعه نیز به شدت بالا می رود. این بدان معنا نیست که نور برای مطالعه باید زیاد باشد زیرا نور زیاد نیز به چشم آسیب می زند.

به گفته متخصصان استفاده از چراغ مطالعه با رعایت فاصله 50-60 سانتی متر تا صفحه کتاب برای مطالعه لازم است.
همچنین نورسفید بهترین نور برای مطالعه است و توصیه میشود از رنگ زرد استفاده نمشود. قرار گرفتن چراغ مطالعه در طرف راست یا چپ باعث میشود تا نور به کتاب به صورت مایل تابیده شود.

چراغ مناسب برای مطالعه

نورپردازی مناسب مطالعه به چراغی که انتخاب می کنید وابسته است. در واقع اگر چراغ مناسب مطالعه باشد می توانید نور را برای مطالعه خود تنظیم نمایید. آنچه که باید در این مورد مد نظر داشته باشید این است که نوری که برای مطالعه مورد نیاز است بیشتر از نور دیگر فضاها و اتاق ها می باشد. همچنین چراغ باید در بالا و یا پشت سر نصب شده باشد تا نور را از آن نقاط به کتابی که مطالعه می کنید، منتقل کند. از طرفی دیگر چراغ مطالعه باید قابلیت تنظیم نور مناسبی را داشته باشد زیرا در صورتی که اتاق روشن باشد نیاز به نور کمتری داریم نسبت به زمانی که کل اتاق تاریک تر است. قابلیت تنظیم زاویه و فاصله نیز از دیگر مواردی است که بهتر است چراغ مطالعه داشته باشد.

انواع چراغ های مناسب برای مطالعه

چراغ های مطالعه مختلفی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها به نورپردازی مناسب برای مطالعه و تامین نور مناسب برای مطالعه بپردازید. چراغ های سقفی و هالوژنی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد، که با استفاده از آن کل اتاق را روشن کرده و با تنظیم چراغ های هالوژن، نور را به سمت میز مطالعه هدایت نمایید. با این روش و استفاده از این چراغ ها کل اتاق از روشنایی برخوردار می شود و با جهت نوردهی چراغ ها میز مطالعه از نور بیشتری برخوردار خواهد بود. استفاده  از چراغ های مطالعه روشی مرسوم تر نسبت به چراغ های سقفی هستند.

این چراغ ها  بر روی میز قرار می گیرند و می توانید با استفاده از آنها به مطالعه بپردازید و نور مطالعه را تامین کنید. در واقع کل اتاق نیز باید از میزان روشنایی کافی برخوردار باشد و نور مورد نیاز برای مطالعه را می‌توان با استفاده از این چراغ ها تامین کرد. چراغ های مطالعه به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

انواع چراغ های مطالعه

چراغ های مطالعه که نور مناسب برای مطالعه را فراهم می کنند به سه دسته تقسیم می شوند که می توانید از هر کدام آنها استفاده نمایید.

  • چراغ های مطالعه ایستاده : بر روی زمین قرار می گیرند و می توان در گوشه های اتاق از آن برای تامین نور مناسب برای مطالعه استفاده نمود.
  •  چراغ های مطالعه دیواری: همانطور از اسم آنها مشخص است به دیوار نصب می شوند و می توانید آنها را در نقطه مناسبی که نور آن به سمت میز مطالعه هدایت شود، نصب نمایید تا بخشی از نور مناسب برای مطالعه را بتوان با استفاده از آنها به دست آورد.
  • چراغ های مطالعه رومیزی:  قابلیت تنظیم نور را دارند و می توانید فاصله و حتی نور آن را تنظیم کنید. چراغ های رومیزی در انواع مختلفی موجود می باشند که برخی از آنها با باتری و برخی دیگر با برق شهری کار می کنند.

تامین نور مناسب برای مطالعه

تفاوتی ندارد که شما از چه چراغی برای مطالعه استفاده می کنید. آنچه که مهم است نورپردازی اصولی است که کمترین فشار به چشم شما هنگام مطالعه بیاید. هر کدام از چراغ های مطالعه می توانند برای شما مناسب باشند. در نظر گرفتن دکوراسیون و سبک اتاق و خانه نیز می تواند به شما در انتخاب چراغ مناسب کمک کند. انواع مختلفی از چراغ ها برای مطالعه در مانی نور موجود است که با کمک مشاورین متخصص مانی نور میتوانید بهترین را انتخاب نمایید. در هنگام روز استفاده از نور خورشید را جدی بگیرید و در صورت نیاز از چراغ های مطالعه هم کمک بگیرید. امکان استفاده از نور خورشید را  با پرده های ظریفتر یا کنار زدن پرده اتاق برای خود فراهم نمایید. در واقع تنها استفاده از چراغ مطالعه در یک اتاق تاریک کافی نیست و نمی تواند تمام نور مناسب برای مطالعه را برای شما فراهم کند و به عنوان تکمیل کننده عمل می نماید.

هر گونه نظر یا پیشنهادی داشتید حتما با ما در میان بگذارید.

مانی نور یکی از بروزترین شرکت های تولید لامپ ال ای دی در ایران آماده ارائه هرگونه چراغ ال ای دی سفارشی برای راحتی مشتری

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *