وبلاگ - آخرین اخبار
لامپ فیلامنتی در مانی نور

لامپهای فیلامنتی ورژن مدرن لامپهای رشته ای

لامپ های فیلامنتی که از انواع ال ای دی ها هستند ترکیبی از مدرنیته و سنت هستند. ظاهر این لامپ ها شبیه به لامپ های قدیمی حبابی است انا تکنولوژی نوری آنها ال ای دی است.
زیبایی ظاهری لامپ فیلامنتی باعث شده تا از محبوب ترین گزینه ها برای دکوراسیون منازل و کافه ها و رستوران ها باشد.
این لامپ ها حدود 80 درصد کمتر از لامپ رشته ای معادل برق مصرف میکنند. یک ال ای دی شمعی 4 وات می تواند معادل لامپ رشته ای شصت وات نور انعکاس دهد. مصرف انرژی و حرارت کم از مزایای استفاده از فیلامنتی ها است.

در ادامه این مقاله با این لامپ های خاطره انگیز بیشتر آشنا شوید.

مانی نور

تماس با ما

مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی و همینطور تعمیرات تخصصی ال ای دی - 09126356672 
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی بی قید و شرط
  • ۱۵ سال سابقه کار
برای تماس کلیک کنید

لامپهای رشته ای منو یاد خونه مادربزرگم میندازه، لامپهای زرد پررنگ مثل خورشید تابان، تصورم میره به یه اتاق گرم که با بخاری نفتی گرم شده و دور تا دور اتاق پشتی های قدیمیه. یه سماور که همیشه چایی دم کرده شمال رو داره. و یه لامپ رشته ای پر نور زرد رنگ وسط سقف اتاق. لامپهای فیلامنتی میشه گفت مدرن شده لامپهای رشته ایه. در انواع مختلف وجود داره که در این مقاله میخوایم اونا رو براتون بررسی کنیم.

لامپ فیلامنتی

لامپ فیلامنتی

لامپهای فیلامنتی و کاربرد آن:

همواره لامپهای رشته ای در محیط زندگی ما نقش بسزایی داشتند. ارزانترین و در دسترس ترین لامپها بودند که با رنگ زردشون همیشه جلب توجه ایجاد میکردن. در حال حاضر توسط شرکتهای سازنده ال ای دی بازسازی شدن و بصورت لامپهای فیلامنتی در اومدن.

لامپهای فیلامنتی ال ای دی رشته های نازکی از دیود یا نیمه هادی هستند یا همان ال ای دی که به صورت رشته ای شبیه تنگستن در آورده شده. ضمن اینکه حرارت کمتری از خود ساطع می کنند رنگ زرد و زیبایی حتی زیباتر از لامپهای رشته ای ایجاد می کنند که در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی داره  و اکثراً در تمام جاهایی که نیاز به ایجاد نور پردازی در محیطهای دکوراسیون صنعتی، خانگی، تجاری، اداری داره از این نوع لامپها استفاده میشه.

انواع لامپ فیلامنتی

انواع لامپ فیلامنتی

انواع مدلهای لامپ فیلامنتی:

شرکت مانی نور تمامی محصولات روشنایی رو تولید میکنه که لامپهای فیلامنتی هم یکی از اون محصولاته که بسیار هم پرطرفداره. در مدل و طرحهای زیادی تولید میشه. لامپهای فیلامنتی برای جایگزین کردن مدلهای لامپهای قدیمی ساخته شده و در انواع بسته بندی و سرپیچ در مانی نور تولید میشه.

  • لامپ لوستر ال ای دی فیلامنتی
    • لامپ فیلامنتی اشکی ال ای دی
    • لامپ فیلامنتی شمعی ال ای دی
  •  لامپ حبابی فیلامنتی
    • لامپ فیلامنتی حبابی بزرگ ال ای دی
    • لامپ فیلامنتی حبابی ال ای دی
ساختار لامپ فیلامنتی

ساختار لامپ فیلامنتی

لامپ لوستر ال ای دی فیلامنتی

میتونین تمام لامپهای قدیمی لوسترتون رو با لامپهای فیلامنتی عوض کنین. این لامپها از هر لحاظ مناسب لوسترهای زیبای شما هستن. به دو دلیل : هم اینکه گرمادهی کمی دارن و در تابستان گرمای اونها موجب ناراحتی نمیشه و هم اینکه مصرف پایینی دارن. همچنین زیبایی نور اونها شبیه لامپهای رشته ای قدیمیه.

این نوع لامپهای فیلامنتی قابل استفاده برای لوستر،آباژور،چراغ خواب،چراغ مطالعه و… می باشد.

در دو نوع لامپ لوستر ال ای دی فیلامنتی شمعی و لامپ لوستر ال ای دی فیلامنتی اشکی موجود هستند که از لحاظ فنی تفاوتی با هم ندارند.

لامپ فیلامنتی اشکی و شمعی

لامپ فیلامنتی اشکی و شمعی

لامپ حبابی فیلامنتی :

خوبی این لامپها اینه که سرپیچشون دقیقاً شبیه سرپیچ لامپهای معمولیه (E27)  و براحتی میتونین با لامپهای قدیمیتون تعویض کنین.

لامپ فیلامنتی حبابی

لامپ فیلامنتی حبابی

لامپهای حبابی فیلامنتی بسیار شکیل و زیبا هستن. اگر لامپ را برای اتاقی استفاده میکنین که در معرض دیده، این لامپ حبابی انتخاب بسیار خوبیه.

از ساختار لامپهای فیلامنتی بگم براتون:

در ساختار لامپهای فیلامنتی یه برد باریکی وجود داره که تعدادی چیپ LED COB پشت سرهم روی اون نصب شده و طوری تنظیم شده که قابل استفاده برای برق شهری باشه. روی این چیپ ها ماده فسفرسان زرد رنگ و سیلیکون ریخته میشه تا نور آبی رو به نور زرد نزدیک کنه. این طراحی مبتکرانه از هر دو ال ای دی آبی و LED قرمز برای تنظیم دمای رنگ استفاده میکند. ما در مانی نور برای تنظیم درجه حرارت رنگ و انعطاف پذیری از فسفر استفاده میکنیم.

یکی از بهترین خوبیهای لامپهای فیلامنتی زاویه تابش اوناست. زاویه تابششون 360 درجه هست که در کمتر محصول ال ای دی میتونید ببینید. برای اینکه وزن و هزینه این لامپها کاهش پیدا کنه در مانی نور از درایور سطح بالا براشون استفاده نمیکنیم و بیشتر از یک مدار یکسو کننده ساده استفاده میکنیم. گاهی هم برای لامپهای فیلامنتی، مدار تقسیم امپدانس و خازن بکار میبریم.

 

برخی از محصولات مانی نور

 
  
2 پاسخ
  1. Avatar
    پارسا گفته:

    سلام وقت شما بخیر باشه
    من یک لامپ اختصاصی میخواستم که قاب و نورش با نیاز من بخوره و یک برام سفارشی بزنید. ایا شما سفارش اختصاصی برای ساختن چراغ انجام میدید؟

    پاسخ
    • علی صداقت
      علی صداقت گفته:

      سلام جناب پارسا.
      بله، ما در مانی نور جدا از شعبات فروشگاهی خودمون، از سال ۸۴ یک کارگاه تخصصی برای تولیدات انواع لامپ ها و چراغ های مختلف براساس سلیقه مشتری پیاده سازی کردیم، طیف های مختلفی با لنز خاص و یا ترکیب های خاص تولید میکنیم. کافی هست شما با دفتر مرکزی و یا شماره همراه موجود در سمت چپ سایت (ایکون شناور هست) تماس بگیرید و درخواست خودتون ارسال کنید.
      محصولات همه ضمانت داره و همینطور هر جای ایران عزیز باشید ارسال میشه.
      موفق و پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *